Dovolená (nejen) na JHMD

25.10.2014 8:00 Helmut Böhme

Podzim je moje nejoblíbenější roční období. Na stromech se dají fotit barevné listy, ranní mlha tvoří zajímavou atmosféru, už není tolik turistů ... Tak mne napadlo, že strávit dovolenou v České Kanadě, a to ještě stylově na nádraží, by byl docela dobrý nápad. Tak jsem 6. října tohoto roku sedm minut po páté hodině ranní ze svého sídla ve Weixdorfu vyrazil na cesty, i se svým jízdním kolem.

Nejprve s jízdenkami VVO a potom podle tarifu nové mezinárodní linky U28 do Děčína. Zatímco dřív průvodčí tvrdil, že mi může prodat jízdenku jen ze Schöny do Děčína za 35,- Kč, narazil jsem tentokrát na schopnějšího, který mi dal jízdenku ze Schöny(Gr) za 26,- Kč. Dál jsem potom už měl jízdenky z e-shopu ČD.

Jízdenka pro mne i můj bicykl

České dráhy udělaly železničním fandům radost s nasazením žabotlamy 451.001/002 v úseku Ústí nad Labem – Děčín jako rychlíku, kvůli výluce na trati 081.

Míjení s trochu opožděným „žaborychlíkem“ v Ústí n.L. sever

Dalšího zástupce vymírajícího druhu obojživelníků jsem pak uviděl v Praze.

Momentka z pražského hlavního nádraží

Vlak do Tábora už měl ten nový zavazadlový vůz, kde si cestující jízdní kolo sám zavěsí na hák a je mu vnucena jízdenka „vlak a kolo“ jako rezervace za 35,- Kč. V Táboře jsem vlastně chtěl obědvat v bistru na nádraží, to ale bohužel zaniklo, tak že jsem se musel uspokojit s nabídkou pekařství Mr. Baker. Orchestrion mne potom dopravil do Obrataně, kde křižoval s Regionovou.

Křižování v Obratani

Já jsem tam ale přesedal z dráhy „široké“ a státní na „úzkou“ a soukromou.

Můj vlak do Jindřichovo Hradce je přistaven

Křižování v Chvalkově

A dorazili jsme do Jindřichovo Hradce

Po nákupu v Kauflandu jsem pokračoval na kole směr Nová Bystrice, což se ale ukázalo jako chybné, a tak jsem odbočil doleva, neboť můj cíl bylo nádraží Kunžak-Lomy, kde jsem si objednal dvě přenocování.

Stanice Kunžak-Lomy

Jedna noc tam stojí příznivých 300,- Kč, interiér je velmi příjemný, můžu jenom doporučit.

Můj pokoj ve výpravní budově

Krátce před západem slunce byl na nádražíčko ještě přistaven nákladní vůz pro místní sběrnu šrotu.

Nákladiště stanice Kunžak-Lomy

Škoda, že mimo sezónu jezdí jen jeden odpolední pár vlaků, takže jsem musel do Jindřichovo Hradce autobusem. Měl jsem totiž problém se zadním kolem svého bicyklu, které mi v rámu tahalo doleva, a také jeho plášť už vypadal podezřele. Počasí bylo navíc mizerné – vítr a zamračeno. Na jindřichohradeckém nádraží se se pohyboval M 27.003, přezdívaný „hašišbedna“. Už jsem si myslel, že vyrazí na testovací jízdu, ale jenom uvolnil kolej pro TU 47.

Nejnovější přírůstek JHMD v Jindřichově Hradci

Ani se nesplnilo mé očekávání, že bych si na normálněrozchodné trati mohl kromě rychlíků vyfotit i nějaký nákladní vlak. Na trati do Nové Bystrice byla plánovaná výluka, proto jsem po výměně pláště na kole vyrazil až do stanice Senotin, kde jsem střetl MUVku a z vozíku vykládali pražce.

Výlukové práce v Senotíně

Protože kolo nepřestalo zlobit, vrátil jsem se raději na své „domovské“ nádraží, kde jsem s dvěma fandy dokumentoval příjezd jediného vlaku, který zde kvůli zmíněné výluce končil.

Objíždění soupravy ve stanici Kunžak-Lomy

Odpoledne dorazily i MUVky s dělníky, kteří se pak vesměs vrátili gumokolem domů.

Návrat z výlukových prací

Večer na nádraží, které se mi stalo dočasným domovem, přijela ještě motorová lokomotiva a odvezla dobře zaplněný nákladní vůz se šrotem.

Jen dokumentační snímek nákladního vlaku

V středu ráno jsem vyrazil na kole do Jindřichovo Hradce a odtud vlakem přes Brno do Studénky, kde jsem si prohlédl stav tratě na letiště Mošnov a potom i přenocoval.

Stavba tratě ze Studénky na ostravské letiště

V čtvrtek jsem si udělal výlet do Čadce.

„Bageta“ na přejezdu u Čadce

Další přenocování bylo v Přerově, kde jsem mimo jiné potkal lokomotivy DB (ex DR), které se jako nepotřebné vrátily do země, kde byly vyrobeny.

Dvojice německých „bastardů“ v DPOV Přerov

Ráno mi vnutila „úderka“ politického hnutí ANO pardubický perník a propagační materiál, protože se i v Přerově blížily volby. Perník jsem snědl a nepoživatelný zbytek vyhodil. Bylo to docela stylové, protože jsem z Přerova cestoval právě do Pardubic a odtud do Hradce Králové, abych zjistil, co se děje na trati mezi oběma městy, ale fotil jsem i na hradeckém nádraží.

Setkání pražských rychlíků v žst. Hradec Králové hl.n.

Z Hradce Králové jsem začal směřovat k hranici s Německem přes Lysou nad Labem a Ústí nad Labem.

Přestupoval jsem v Lysé nad Labem

… a ve stanici Ústí nad Labem-Střekov

Vlastně jsem chtěl strávit v Čechách ještě víc času, ale protože bylo mizerné počasí, vrátil jsem se už v 14:40 hod. z Děčína domů.

Z Děčína je to do Německa už jen kousek

Další fotografie z mého putování najdete ve veřejné galerii. Zveřejnil jsem také dvě videa: z trati Obrataň - Jindřichův Hradec a také ze stanice Kunžak-Lomy.