Ako využiť voľný čas pred a po nočnej službe

21.7.2006 8:00 Radoslav Macháček

Dňa 11.07.2006 (utorok) som si musel o niečo skorej privstať (05:40), aby som mohol absolvovať poznávaciu jazdu na ramene ,,Bratislava hl.st. – Malacky – Kúty – Lanžhot/ČD a späť “ na stanovišti motorového vozňa (MV) 850.018. Pravidelný odchod vlaku 2.nsl 44734 bol podľa DPS-ky stanovený na 06:30 ale nepodarilo sa nám ho dodržať z prevádzkových dôvodov-čakalo sa na vlakvedúceho.

Čas zatiaľ využívam na fotočkovanie a spoznávanie sa s posádkou meracieho vlaku. Z Bratislavy odchádzame o 07:30 hod. V pohraničnej stanici Kúty dostávame číslo vlaku 44712. Prichádzame do stanice Lanžhot/ČD, kde nás čaká obiehanie súpravy a vybavenie vlakopisom pre cestu späť – číslo vlaku bolo 44713 a z Kútov do Bratislavy 4.nsl 67821. Počas cesty som si urobil pár súkromných fotozastávok, ktoré mi boli povolené – niektoré boli vynútené a dohodnuté, ale niektoré boli spôsobené výpadkom meracieho prístroja. Po príchode do Bratislavy sme odstavili MV a rozlúčil som sa s partiou chlapov. Ide sa do nočnej služby.

Ráno po nočnej službe (12.07.2006 – streda) cestujem z Rohožníka do Malaciek autobusom, aby som presadol na R 235 ,,AMICUS”. Príchod na bratislavskú hlavnú stanicu je stanovený na 07:07 hod., pričom odchod meracieho vlaku mal byť o 06:30. Odchod zase nebol dodržaný, ako som zistil po odchode rýchlika, merací vlak stál na odchodovom zhlaví pripravený na odchod pod číslom 98733. Počkal som si ho v Galante, odkiaľ som absolvoval poznávaciu jazdu na ramene (Bratislava) – Galanta – Nové Zámky – Štúrovo – Szob/MÁV. V stanici Strekov sme predchodený vlakom R 231 ,,RASTISLAV”. Po príchode do pohraničnej stanice Štúrovo nám boli príslušníkmi pohraničnej polície odobraté identifikačné karty, dostali sme rozkaz a číslo vlaku 2293 a mohli sme pokračovať za hranice Slovenska. Po príchode do stanice Szob sme vykonali odvesenie, objehanie súpravy a privesenie MV k meraciemu vozňu. Posun som vykonával a sprevádzal ja osobne, čo som využil na fotografovanie. Počkali sme na zmeškané EC-čko 170 ,,HUNGARIA”, ťahané HDV 350.020 a po odhláške sme išli za ním ako vlak číslo 2294. Po odchode zo stanice Szob a prejdení mosta cez rieku Ipeľ som si odfotil MV 850.018. V stanici Štúrovo nám boli vrátené identifikačné karty, dali sme si malé občerstvenie a nezabudli sme ani na zbrojenie súpravy vodou. Po zmeraní koľaje 62 f v žst. Štúrovo sa vyberáme na cestu späť pod číslom 98730 do Nových Zámkov. Po ceste sme zase v stanici Strekov predchodený vlakom R 230 ,,RASTISLAV”. Prichádzame do stanice Nové Zámky a po dohode s výpravcom odstavujeme motorový vozeň do rušňového depa na zbrojenie. V útrobách depa ma privítal ,,hybrid – 750.151” v novom farebnom prevedení spol. ZSSK, a.s. O 15:30 hod sa lúčim s posádkou a moje kroky smerujú do staničnej samoobslužnej prevádzky na obed. Po obede sa poberám na druhé nástupište, kde si čas čakania na EC 278 ,,JAROSLAV HAŠEK” krátim fotením odstavených rušňov spol. SŽDS – 742.611+618. Za stanicou Trnovec nad Váhom pod mostom pri rieke Váh mávali na mňa dvaja členovia – S@fino a 350.005.

Na záver by som len chcel dodať, že voľný čas sa dá využiť aj iným spôsobom ako sa len voziť po slovenských tratiach v meracom vlaku ťahaným MV 850.018. Na absolvovanie jazdy do pohraničných staníc bol daný mimoridny súhlas zahraničných železničných správ (ČD a MÁV).