Pod vrcholkami Bielych Karpát

7.3.2005 13:08 MartinTT

Dňa 26.2.2005 sa konala už na stránke avizovaná parná jazda „Pod vrcholkami Bielych Karpát“. Vlak bol vedený parnými rušňami 464.202 a 354.1217. Zúčastnil som sa tej jazdy aj ja. Bola to moja prvá parná jazda, ktorú som absolvoval v ČR, ale mám z nej veľmi pekné zážitky.

Môj výlet začínal už o 4:20 ráno kedy som nastupoval na osobný vlak z Trnavy do Leopoldova kde som prestupoval na R 701 Polom, ktorým som sa doviezol do Púchova a odtiaľ rýchlik Vsacan do Přerova. V Hranicích na Moravě ku mne do rýchlika pristúpil „karel.f“, ktorý počas čakania spravil niekoľko fotiek. Pár minút si vychutnávam jazdu po českom koridore a už prichádzame do Přerova kde si rýchlo utekám kúpiť lístok na rýchlik do Starého Města u Uherského Hradiště. Pár fotiek som urobil v Přerove a to už prichádzal do stanice rýchlik v ktorom sedel „kmotr“, ku ktorému sa pripájam. Lúčim sa s Karlom, ktorý zostal fotiť v Přerove. A opäť si vychutnáme koridorovú „140ku“ a vlak zastavuje v Starom Měste u Uh. Hradište. Nafotili sme zopár fotiek, nejaké rýchliky a elektrizačnú motorovú jednotku SDC Zlín MVTV 2-061. Od Karla sme dostali avízo, že vlak ide s meškaním 20 min. z Přerova, tak bol čas si nachystať techniku. Medzi tým sa na stanici začali zbiehať davy zvedavcov a fotografov. Zaujali sme fotopozíciu a pripravili sa na príchod vlaku. Súprava po Staré Město u Uh. Hradiště stiahla meškanie na niečo okolo 10 min. Rýchlo urobím zopár fotiek, za behu sa lúčim s Radkom a nasadám na nostalgický vlak. Ďalšou zástavkou bolo Uherské Hradiště. V stanici máme cca 2 min. pobyt, tak rýchlo vyskakujem z vlaku a bežím po peróne pred pary a fotím, potom zasa behom späť do vozňa. Takýto rituál som zopakoval viackrát. Prichádzame do stanice Uherský Brod kde je zhruba hodinu pobyt na dozbrojenie a skontrolovanie oboch mašiniek. Len čo vlak zastavil hneď bol obkľúčený davom zvedavcov. Páčilo sa mi a vadilo zároveň na tejto jazde prílišný záujem ľudí. S pohľadu fanúšika sa zle fotilo, ale na záujme ľudí stoja takéto akcie a aj udržanie takých skvostov akými nepochybne v ten deň obe mašinky boli. Je len na škodu že to nieje tak aj u nás na Slovensku. Propagácia jázd je u nás tak biedna. Je to síce všetko o peniazoch ale cestičky sa dajú nájsť. Veď v každej stanici visel plagát s oznamom o jazde + plagát s rozpisom jázd konaných v moravskom regióne na celý rok.

Ale vrátim sa k samotnej jazde. Z Uherského Brodu sme vyrazili opäť s malým meškaním. Bola pred nami ešte viac ako hodinová cesta po malebnej, zasneženej „vlárskej trati“, ktorú v každej dedinke, ktorou vlak prechádzal lemovali davy ľudí a fotografov, ktorý vlak „naháňali“ na autách. Niečo po 12:30 prichádza vlak do cieľovej stanice Bylnice. V tejto stanici bol pre priaznivcov pripravený pekný program. Niekoľko krát sa mašinky previezli po stanici, dopĺňanie vody a otáčanie na točni s ručným pohonom. Bolo čo fotiť na každom kroku. Po dozbrojení a pripravení mašiniek bol odchod vlaku späť do Přerova. Spiatočnú cestu som už neabsolvoval tak som mal možnosť nafotiť si krásny odjazd vlaku z Bylnice. Po malom meškaní osobného vlaku na smer Vlársky Průsmyk som sa pobral plný dojmov a fotiek domov. Za spoluprácu pri fotografovaní ďakujem členom karel.f a kmotr.