Železničné aktuality z Európy

Počet správ: 1 151       Stránky so správami: /58

Za veřejnou dopravou do maďarské puszty (2. den - Kecskemét, Szeged) Správa obsahuje fotogalériu

22.11.2017 8:00, Autor: Jan Přikryl
V dnešním díle našeho maďarského cestopisu se podíváme do Szegedu. Na tom by nebylo nic speciálního, cestou se ovšem zastavíme v Kecskemétu - městě, dříve známém svým secesním centrem, dnes ale i velkou flotilou hybridních autobusů MB Citaro. Pokračovanie...  Diskusia: 26

Cesta za vlaky a tramvajemi ostrovního království (1) Správa obsahuje fotogalériu

19.11.2017 8:00, Autor: Michal Fichna
Na konci minulého roku jsme se s kamarády shodli, že vzhledem k očekávanému Brexitu (a dalším předběžným informacím), navštívíme Anglii, Wales a ostrov Man. Dohodli jsme se, že pojedeme tam i zpět vlaky a loděmi. Celý návrh byl zpracován Tomášem již v březnu 2017, ale vzhledem k letním jízdním řádům byly učiněny později drobné korekce v programu, který byl i s cestou stanoven na 18 dní. Pokračovanie...  Diskusia: 22

Hromadná doprava ve městě Vinnica Správa obsahuje fotogalériu

17.11.2017 8:00, Autor: Libor Peltan
Bezmála čtyřsettisícovým městem zhruba uprostřed Ukrajiny se prohánějí tramvaje i trolejbusy, a na rozdíl od jiných měst na východě tu můžeme mluvit o rozvoji hromadné dopravy. Nejen díky vozovému parku je Vinnica městem, jež by neměl tramvajo-trolejbusový nadšenec minout. Pokračovanie...  Diskusia: 12

Za veřejnou dopravou do maďarské puszty (1. den - Miskolc, Debrecen) Správa obsahuje fotogalériu

15.11.2017 8:00, Autor: Jan Přikryl
Po delší odmlce, dané technickými problémy, otevíráte další cestopis z klávesnice pro tento web tradiční značky SZKV. Při této akci jsme navštívili slovenské jižní sousedy, přičemž obsahem programu bylo zejména poznání větších systémů MHD, ale i zajímavosti maďarské železnice a regionální autobusové dopravy. Pokračovanie...  Diskusia: 66

Šotozajímavosti Rumunska Správa obsahuje fotogalériu

11.11.2017 8:00, Autor: Libor Peltan
Když železniční nadšenec plánuje zahraniční výpravu, zpravidla se snaží zachytit co nejvíc zajímavostí. Pojďme si některé z nich shrnout. Rumunsko má rozhodně co nabídnout, hlavně tedy vozidla, která bychom před dvaceti lety potkávali v Německu či Francii. Neméně atraktivní jsou horské tratě. Pokračovanie...  Diskusia: 16

Podzim v Harzu (2) Správa obsahuje fotogalériu

7.11.2017 8:00, Autor: Pavel Stejskal
Zatímco první část této reportáže popisovala cestu mou a tří letohradských kolegů do Harzu a zážitky z prvního dne putování po síti tamních úzkorozchodných tratí, tato část druhá a závěrečná bude věnována třem dnům následujícím. Ráno 3. října jsme prověřili předpověď počasí, která sice mluvila něco o sluníčku, ale také o blížící se studené vlně, silném větru a dešti. No snad to trochu vyjde. Pokračovanie...  Diskusia: 6

Naše téma: Kácení dřevin kolem železničních tratí

6.11.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Důvod zpoždění: Větrná smršť. Tak nějak vypadá jedna z nejčastějších zpráv o mimořádnosti na webu ČD. Poslední silná vichřice ochromila (nejen) českou železnici před týdnem. Vlaky nabíraly velká zpoždění a už tradičně bylo obtížné zajistit náhradní autobusovou dopravu, ať už kvůli počasí nebo nedostatku řidičů. Dokáže se železnice rozmarům přírody lépe ubránit? Pokračovanie...  Diskusia: 89

Krátka správa o dlhom nákladnom vlaku s parou na čele Správa obsahuje video

5.11.2017 8:00, Autor: Helmut Böhme
26. októbra 2017 sa objavila na nemeckom železničnom webe Drehscheibe-online správa, že v pondelok 30. októbra pôjde parný rušeň 50.3648 saského železničného múzea v Chemnitz so súpravou nákladných vozňov radu Tadgs z Nossenu do Bischofswerdy. To ma zaujalo, nakoľko tento nezvyčajný vlak mal prechádzať relatívne neďaleko od môjho bydliska v dobe, kedy som mal voľno. Pokračovanie...  Diskusia: 11

Na skok do Viedne: Modellbau 2017 Správa obsahuje fotogalériu

3.11.2017 8:00, Autor: Eugen Takács
27. októbra tohto roku nebolo počasie veľmi vhodné na iné aktivity, tak som zašiel na výstavu Modellbau 2017 do Viedne. Na moje milé prekvapenie som tam zistil, že sa zrejme ľady pohli správnym smerom. Aj keď v Rakúsku bol pracovný deň medzi štátnym sviatkom a víkendom, zápchy okolo výstaviska znamenali niečo iné, ako inokedy. Na niektorých školách bolo voľno, na iných nie. Pokračovanie...  Diskusia: 15

Podzim v Harzu (1) Správa obsahuje fotogalériu

31.10.2017 8:00, Autor: Pavel Stejskal
O úzkokolejných drahách v německém pohoří Harz jsem na stránkách internetového magazínu VLAKY.NET před časem již psal. Od roku 1987 jsem Harz navštívil mnohokrát a mohu konstatovat, že zdejší kraj a železnici znám. Možná tyto moje znalosti přispěly k tomu, že jsem byl již minulý rok osloven letohradskými kolegy, abych je doprovodil na poznávací výpravě po úzkokolejkách v Harzu. Pokračovanie...  Diskusia: 6

Naše téma: Obal dělá hodně

23.10.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
V dnešním diskusním okénku se podíváme na roli designu interiéru ve vozidle veřejné dopravy. Jde o vlastnost, která se na úřední úrovni velmi špatně posuzuje. Zatímco požadavky na bezbariérovost, Wi-Fi, zásuvky a další samozřejmosti se snadno popisují, podoba vnitřku vozidla, kde cestující tráví často i několik hodin, je především subjektivní a těžko měřitelná záležitost. Pokračovanie...  Diskusia: 70

Co přinesla konference o dopravním plánování na železnici v Luhačovicích? Správa obsahuje fotogalériu

20.10.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Ve čtvrtek 12. října 2017 hostily Luhačovice mezinárodní konferenci s komplikovaným názvem Dopravní plánování na železnici 21. století – evoluce, revoluce nebo jiné paradigma. Mezi jedenácti vystupujícími byli správci infrastruktury, objednatelé veřejné dopravy i dopravci. Pokračovanie...  Diskusia: 35

Naše téma: Noční doprava na železnici

16.10.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají minulostí a mají spací vozy vůbec smysl? Pokračovanie...  Diskusia: 43

Úzkorozchodná železnica pri obci Felcsút Správa obsahuje fotogalériu

14.10.2017 8:00, Autor: Michal Čellár
Západne od hlavného mesta Maďarska bola na konci 19. storočia postavená miestna železnica medzi mestami Bicske a Székesfehérvár. Po vyše 80 rokoch bola severná časť trate v úseku Bicske - Vértesacsa zrušená a dlhé roky pomaly zarastala v náletových drevinách. Pokračovanie...  Diskusia: 82

Železnično-cestovateľské potulky po Rakúsku 2017 Správa obsahuje fotogalériu

12.10.2017 8:00, Autor: Martin Kóňa
Po dlhšej železničnej prestávke opäť prichádzam s reportážou, ako inak, so železničnou tematikou, i keď pocestujeme si aj gumokolesom. Po štyroch rokoch sme si naplánovali dovolenku v zahraničí. Rozhodnutie padlo na Rakúsko. Celý plán dovolenky a vlakové výlety prihliadali na našu malú dcérku. Zvykne ešte cez deň spávať, a tak výlety boli prispôsobené pre ňu. Pokračovanie...  Diskusia: 10

Motoráčkem po Sardinii Správa obsahuje fotogalériu

10.10.2017 8:00, Autor: Jaroslav Škrdla
V červenci 2017 jsem vyjel se svojí milou ženou Stáňou na dvoutýdenní dovolenou na Sardinii. Levná letenka z Katovic do sardského Alghera a zde půjčené auto řešily naši dopravu na tento krásný ostrov i na místě. Protože máme rádi železnici a věci s ní související, našli jsme si na netu informace o turistických tratích provozovaných firmou L'ARST S.p.A. (Azienda Regionale Sarda Trasporti). Pokračovanie...  Diskusia: 31

Naše téma: Regionální obsluha

9.10.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Stabilní příliv cestujících do vlaků a naopak úbytek cestujících v autobusech. Tak by se dala charakterizovat veřejná doprava v Česku podle článku na webu Zdopravy.cz, který vyšel před týdnem. Protože nejvýraznější odliv cestujících postihl regionální autobusy, zaměříme se dnes na to, jak by se dala zlepšit regionální doprava jako celek. Pokračovanie...  Diskusia: 67

Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (1)

8.10.2017 8:00, Autor: Helmut Böhme
14. až 20. srpna tohoto roku jsem měl dovolenou. Pořídil jsem si „Jízdenku na léto 2017“ Českých drah za 690,- Kč a prvního volného dne ráno jsem vyrazil nejčasnějším spojem z domovských Drážďan do Děčína, kam jsem dorazil v 6:16 hod. Měl jsem s sebou jízdní kolo, a proto jsem byl také držitelem celodenního jízdního dokladu na jeho přepravu ve vlacích národního dopravce ČR. Pokračovanie...  Diskusia: 10

Tirana s lanovkou ale bez železnice Správa obsahuje fotogalériu

6.10.2017 8:00, Autor: Marek L. Guspan
Presvedčiť rodinu dovolenkujúcu pri mori, aby si na jeden deň urobila niekam výlet, nie je v mojom prípade jednoduché. Proti moru, vlnkám, slniečku a teplotám šplhajúcim sa každý deň k 39 stupňom Celzia sa ťažko hľadajú argumenty, prečo opustiť pláž. Nakoniec sa mi to podarilo, a tak sme jedno dopoludnie našej dovolenky v Albánsku venovali návšteve Tirany. Pokračovanie...  Diskusia: 7

Festival úzkorozchodnej dráhy Radebeul Ost – Radeburg

5.10.2017 8:00, Autor: Helmut Böhme
V dňoch 16. až 18. septembra tohto roku sa na historickej úzkorozchodnej dráhe Radebeul Ost – Radeburg, prezývanej Lößnitzgrundbahn, odohrával už trinásty železničný festival s bohatým programom pre celú rodinu. Ja som využil nedeľňajšieho konečne celkom priaznivého počasia a vydal som sa tam pozrieť. Vzhľadom na neveľkú vzdialenosť od môjho bydliska na bicykli. Pokračovanie...  Diskusia: 4