Cesta po Itálii

7.7.2004 16:34 Karel Furiš

Již čtrnáct dní před plánovaným odjezdem nahlásili Italští železničáři stávku na čtvrtek a pátek z 17 na 18.6.2004. Tak že malé problémy začali změnou odjezdu. Cestoval jsem já Karel s manželkou a kamarádka , která za posledních deset let najela vlakem asi 300 Km.

Protože kamarádka nepracuje u dráhy tak jsem vyřídil jízdenku a to pětidenní Eurodomino po Itálii a tím jsem dostal poloviční z Ostravy do Tarvisia a zpět. Celková cena 7 660 Kč. Mi s manželkou cestovali na jízdenku FIP. Kvůli stávce kterou nakonec odvolali jsme vyjeli už 15.6.2004

V poledne odjezd z Ostravy EC Polonia část jede přímo do Vídně. Z Vídně EN Rémusem do Říma. Ve vídni se sešlo celkem asi pět skupinek ze Slovenska a Česka. V jedné Slovenské skupince pěti kluků (z ŽSR) byl jeden dost napitý s flaškou rumu. Nedělalo to moc dobrý dojem. V Boloni vystoupili. Po cestě do Říma celkem nic zvláštního, roztáhli jsme sedačky udělali z kupé letiště a spali. V 10:00 hod. jsme dorazili bez zpoždění na nádraží Roma Termini.

Přivítalo nás velké horko a tak jsme nastoupili do vychlazeného patrového pantografu a uháněli do Čivitavekie (Civitavecchia), jsou tam velké trhy a hlavně je tam levněji než v Římě. Večer zpět do Říma.Ve 23.10 nastupujeme do nočního vlaku, který jede na jih do Kalábrie. Přední část do Reggia a zadní do Catanzara. Díky nefrekventovaným dnům byli obsazeny asi čtyři kupé.

Zase tři v kupé super noc. Ráno v Catanzaru vystupujeme je dost silný výtr tak jen letmí pohled do města a zůstáváme v nádražním baru. Jedno pivo 1.50 EU. Za chvíli odjíždíme místním Os (Treno Reggionale – Reg.) Celkem malá dieselová mašina a tři vagony předělané tak že vyrušili kupé a zůstala ulička na kraji , sedačky pro tři. Po deseti minutách zastavujem v Montepaone, cíl naší cesty. Residence kde jsme se měli hlásit je sto metrů před nádražím. Mou špatnou italštinou jim vysvětluji že kvůli ohlášené stávce jsme přijeli o dva dny spíše. Dvě mladé dívky co byliv recepci nám hned nabídli malé očerstvení a za 15 min, jsem doplatil 40 EUR a už nás vezli na ubytování. Velmi pěkné a zařízené vším co jsme potřebovali. Z balkonu bylo možné vidět projíždějící vlaky. Frekvence tu není velká a nákladní vlak neprojel ani jednou.Po zakončení dovolené odjíždíme domů úplně jinou trasou. Chceme se svézt lodí na Sicílií, podívat na Gargáno a poslední den Benátky.

V 10.13 hod. odjíždíme Reg. do Reggio Calabria. Tří hodinová cesta vede do Reggia stále po pobřeží Jónského moře. Trať je tu jednokolejná neelektrifikována. Dá se objet celá Itálie podél pobřeží Z Terstu kolem Jadranu až do Lecce , Z Reggia  do Bari podél Jónského moře a Z Reggia na sever přes Neapol, Řím , Janov až do Ventimiglie kolem Tyrhénského moře. Tohle celé už mám projeté. Všude jsou tratě elektrické akorát tu na jihu z Reggia do Taranta ne.

Tak že v Reggiu přestupujem na pantograf do st. Villa s.Giovanni. Ve Ville vystupujeme a z podchodu se jde na jednu stranu do nádražní budovy a na druhou k lodím na Sicílií st. Messina. Tak jsme se svezli tam a zpět lodí , plavba je na dost velké lodi a trvá asi 35min. (9 Km) Večer opět poloprázdným vlakem odjíždíme do Bari k Jadranu. Malí diesel a pět vozů z toho jeden lehátkový.

V Bari 20min. na přestup a jedem kolem Jadranu do Foggie kde přestupujem na motoráček do Manfredonie na Gargáno. Po vyjetí ze stanice to motoráček rozjel až na 140 Km/hod. V Manfredonie posnídáme mořské plody (Chobotničky atd) Dokoupíme zásoby a jedem jednu stanici zpět do Siponta. Mám tu pár přátel a rád se tu vždy zastavím. Odpoledne odjíždíme do Foggie.

Dokoupíme pivo a víno a nočním vlakem zase poloprázdným jedem do Boloně.

Tam máme tři hod. na přestup do Benátek. Interregionálním vlakem jedem do Benátek je to asi na úrovni našich rychlíků. V Benátkách máme celé dopoledne tak jsme šli po kanálech kde je spousta stánků a všeho možného. Tady potkáte lidi z celého světa. Ve 12.30 hod. přistavili náš EC Carlo Goldoni do Vídně. V prvním voze jsme byli jen dvě české rodiny jinak volné. Prostě pohodlí a bezpečnost,super cestování na rozdíl od ČD A ŽSR. Odjíždíme a asi po hodině jízdy vjíždíme do Alp , sluníčko končí a začíná pršet prostě si říkám FINITO VAKANZE .

Ve Vídni jsme v 9 večer, kupujem kafé, pivo a utrácíme poslední eura za čokolády. R Chopinem odjíždíme do Přerova. Jede jen jeden vůz 2.tř.jinak lehátka a lůžka. Do kupé nám konečně někdo nastoupil. Byl to člověk co přiletěl ze Španělska a do Česka pokračuje vlakem. Říkal že tak je to nejlevnější. Z Přerova náš vlak odjíždí do Ostravy už bez nás nebo není vůz 2.tř. Super kdo tohle vymyslel. Děkuji mu!!! Jdeme do nádražního bufetu kafé nic moc pivo jen 10tka a za hodinu nás vyhodili že zavírají. Tak ještě hodinu a něco zmrzáme venku u láhve špatného levného českého vína.

Konečně příjíždí Cassovia a hele začali prazdniny a začíná stěhování národa. Natlačíme zavazadla do super našich vozů a postavíme se k záchodu a uháníme do Ostravy. Ještě že to je jen hodinka jízdy. V Ostravě už nás čeká manžel od kamarádky a odváží nás domů.

Mimo jiné ti češi co byli v Benátkách tak cestovali z jihu přes Neapol a Řím a říkali že tam zase stávkovali ekologové. Šestnáct hodin museli čekat ve vlaku na konec stávky. Taky super.