Filmovanie a spracovanie videa
Otvoril som novu tému kde by sme mohli diskutovat filmovanie zeleznic z roznych aspektov, techniské riesenia, pomoc pri spracovani a pod.
Stale viac ludi vlastni videokameru a na roznych podujatiach je naval filmárov tak nech maju aj forum.
Spolu s vlaky.net sme vytvorili aj medzinarodny festival na predvedenie sukromnych, amatérskych filmov RAILFILM.
Camera natáča iba ma Memory Stick ja mám MS Pro Duo Mark2 ( verzia kamery CX-12 mala HDD moja stála tuším 20 000 SKK na viac som nemal./
nekonvertujem na SD.
Televizor mám starý katódový na LCD-LED momentálne nemám a ak odíde starý čo bohužiaľ hrozí nakoľko zapne až na 8x tak viac ako 300 EUR je pre mňa ako stavbára ktorý sa už 3r trápi a po prerušení živnosti a defin. zavretí a za pár mesiacov už 2r. na úrade práce / PS ako ex živnostník nemal som nárok ani na podporu/ nehrozí a aj to budem rád ak v rodine zoženiem sponzorov na TV do 300 a o soft. atď. ani nehovorím.
bohužiaľ v mojom menu je nadstavenie len HD FH (moje) HD SP, HD HQ, HS LP / a neviem moc v čom je rozdiel ani neviem kde sa to dá vyčítať v menu/ nič iné nie je potom je výber scény a ostrenie kde máš auto alebo ručné kde je na jednej strane tvár a na druhej "kopce", ale nikde neviem naisť nastavenie, ako keď na foťáku dám mód M kde mám absolutne všetko pod kontrolou
nekonvertujem na SD.
Televizor mám starý katódový na LCD-LED momentálne nemám a ak odíde starý čo bohužiaľ hrozí nakoľko zapne až na 8x tak viac ako 300 EUR je pre mňa ako stavbára ktorý sa už 3r trápi a po prerušení živnosti a defin. zavretí a za pár mesiacov už 2r. na úrade práce / PS ako ex živnostník nemal som nárok ani na podporu/ nehrozí a aj to budem rád ak v rodine zoženiem sponzorov na TV do 300 a o soft. atď. ani nehovorím.
bohužiaľ v mojom menu je nadstavenie len HD FH (moje) HD SP, HD HQ, HS LP / a neviem moc v čom je rozdiel ani neviem kde sa to dá vyčítať v menu/ nič iné nie je potom je výber scény a ostrenie kde máš auto alebo ručné kde je na jednej strane tvár a na druhej "kopce", ale nikde neviem naisť nastavenie, ako keď na foťáku dám mód M kde mám absolutne všetko pod kontrolou
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654850/
Ja tiež proti Sony nemôžem povedať nič zlé.
Predtým som mal typ DCR-SR 36, teraz HDR-CX260VE.
http://www.youtube.com/watch?v=89kdhONAQhw Včera som ju vyskúšal pri posledných poobedných zvyškoch slnečného svetla, režim som nechal na automatiku, kvalitu záznamu najvyššiu možnú, akú len vie a bez akýchkoľvek úprav v editore som uploadoval. Maximálna spokojnosť.
Predtým som mal typ DCR-SR 36, teraz HDR-CX260VE.
http://www.youtube.com/watch?v=89kdhONAQhw Včera som ju vyskúšal pri posledných poobedných zvyškoch slnečného svetla, režim som nechal na automatiku, kvalitu záznamu najvyššiu možnú, akú len vie a bez akýchkoľvek úprav v editore som uploadoval. Maximálna spokojnosť.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654846/
Obloha nie je preto bez detailu, lebo je dobry objektiv, ale prave preto lebo je nesmierne zle nastavene videospracovanie. (Technicky prilis velká korekcia). Tá ti odreze vsetko z oblohy, ako aj ostatne detaily. Neviem ci to vies nastavovat na fotaku. Na iP urcite nie - to je dane uz z vyroby.
To isté vies urobit aj zo SONY obrazu, ak na editore zvysis ostrost. Kazdy moderny editor (Corel VS 12 a viac, atd) má taku funkciu, len opatrne s tym.
Vtedy zdvihas vysoke frekvencie vo videu, (t.j. ostrost), ale sucasne znicis rozlisovacku. Preto je podla vzorkov SONY prave dobre nastavena kamera a ostatne dve su vylozene zle nastavene. (Mozno chceli nejake ine interne problémy takto kompenzovat).
Inak je to podobny efekt, ako na radiu, chces zdvihat basy alebo vysky- mozes robit co chces (tocit potenciometre tonu), ked to reproduktor neprenesie, basy alebo vysky nebudes mat, len skresleny zvuk.
Samozrejme vysledna ostrost závisi aj od sirky prenosoveho pasma, ktore ma kamera interne k dispozicii (ako rychlo dokáze data ulozit na pamätovu jednotku (SD kartu/HDD a pod.).
Ak teda (nepoznám tvoju kameru) vies zabezpecit aspon 12-15 Mbps zapisovu rychlost (závisi aj od karty, co pouzivas) tak aj ostrost bude dostatocna. (Z video na youtube sa to neda zistit, oni totiz videa esteraz prekonvertuju).
Doporucujem specialne SD karty (Extreme a pod.) kde je garantovana zapisova rychlost nad 25 Mbps).
Nakoniec esteraz, na hodnotenie kvality videa jeden televizor je stokrat lepsi (hlavne klasicky s katodovou obrazovkou), ako hociktory monitor pocitaca, alebo aj tie nove ploche televizory. (Z nich len tie najdrahsie mozno povazovat za smerodatne).
U tych novych plochych monitorov/TV prijimacov práve nevies aku maju internu sirku pasma a vsetky su robene pre standardne TV vysielanie, kde pre SD televiziu 6-8 Mbps je standardom, na HD nieco cez 10-15 Mbps, kym na ohodnotenie obrazu kamery potrebujes aspon tych 25 Mbps.
Este mozes robit chybu ak snimas v HD a konvertujes do SD formatu, tam nie kazdy konvertor je dost dobry a rychly - treba vyskusat ine a vyhladat ten optimalny. Dost casu zavisi aj od obsahu videa. (Rychle a pomale sceny).
To isté vies urobit aj zo SONY obrazu, ak na editore zvysis ostrost. Kazdy moderny editor (Corel VS 12 a viac, atd) má taku funkciu, len opatrne s tym.
Vtedy zdvihas vysoke frekvencie vo videu, (t.j. ostrost), ale sucasne znicis rozlisovacku. Preto je podla vzorkov SONY prave dobre nastavena kamera a ostatne dve su vylozene zle nastavene. (Mozno chceli nejake ine interne problémy takto kompenzovat).
Inak je to podobny efekt, ako na radiu, chces zdvihat basy alebo vysky- mozes robit co chces (tocit potenciometre tonu), ked to reproduktor neprenesie, basy alebo vysky nebudes mat, len skresleny zvuk.
Samozrejme vysledna ostrost závisi aj od sirky prenosoveho pasma, ktore ma kamera interne k dispozicii (ako rychlo dokáze data ulozit na pamätovu jednotku (SD kartu/HDD a pod.).
Ak teda (nepoznám tvoju kameru) vies zabezpecit aspon 12-15 Mbps zapisovu rychlost (závisi aj od karty, co pouzivas) tak aj ostrost bude dostatocna. (Z video na youtube sa to neda zistit, oni totiz videa esteraz prekonvertuju).
Doporucujem specialne SD karty (Extreme a pod.) kde je garantovana zapisova rychlost nad 25 Mbps).
Nakoniec esteraz, na hodnotenie kvality videa jeden televizor je stokrat lepsi (hlavne klasicky s katodovou obrazovkou), ako hociktory monitor pocitaca, alebo aj tie nove ploche televizory. (Z nich len tie najdrahsie mozno povazovat za smerodatne).
U tych novych plochych monitorov/TV prijimacov práve nevies aku maju internu sirku pasma a vsetky su robene pre standardne TV vysielanie, kde pre SD televiziu 6-8 Mbps je standardom, na HD nieco cez 10-15 Mbps, kym na ohodnotenie obrazu kamery potrebujes aspon tych 25 Mbps.
Este mozes robit chybu ak snimas v HD a konvertujes do SD formatu, tam nie kazdy konvertor je dost dobry a rychly - treba vyskusat ine a vyhladat ten optimalny. Dost casu zavisi aj od obsahu videa. (Rychle a pomale sceny).
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654842/
Obloha nie je preto bez detailu, lebo je dobry objektiv, ale prave preto lebo je nesmierne zle nastavene videospracovanie. (Technicky prilis velká korekcia). Tá ti odreze vsetko z oblohy, ako aj ostatne detaily. Neviem ci to vies nastavovat na fotaku. Na iP urcite nie - to je dane uz z vyroby.
To isté vies urobit aj zo SONY obrazu, ak na editore zvysis ostrost. Kazdy moderny editor (Corel VS 12 a viac, atd) má taku funkciu, len opatrne s tym.
Vtedy zdvihas vysoke frekvencie vo videu, (t.j. ostrost), ale sucasne znicis rozlisovacku. Preto je podla vzorkov SONY prave dobre nastavena kamera a ostatne dve su vylozene zle nastavene. (Mozno chceli nejake ine interne problémy takto kompenzovat).
Inak je to podobny efekt, ako na radiu, chces zdvihat basy alebo vysky- mozes robit co chces (tocit potenciometre tonu), ked to reproduktor neprenesie, basy alebo vysky nebudes mat, len skresleny zvuk.
Samozrejme vysledna ostrost závisi aj od sirky prenosoveho pasma, ktore ma kamera interne k dispozicii (ako rychlo dokáze data ulozit na pamätovu jednotku (SD kartu/HDD a pod.).
Ak teda (nepoznám tvoju kameru) vies zabezpecit aspon 12-15 Mbps zapisovu rychlost (závisi aj od karty, co pouzivas) tak aj ostrost bude dostatocna. (Z video na youtube sa to neda zistit, oni totiz videa esteraz prekonvertuju).
Doporucujem specialne SD karty (Extreme a pod.) kde je garantovana zapisova rychlost nad 25 Mbps).
Nakoniec esteraz, na hodnotenie kvality videa jeden televizor je stokrat lepsi (hlavne klasicky s katodovou obrazovkou), ako hociktory monitor pocitaca, alebo aj tie nove ploche televizory. (Z nich len tie najdrahsie mozno povazovat za smerodatne).
U tych novych plochych monitorov/TV prijimacov práve nevies aku maju internu sirku pasma a vsetky su robene pre standardne TV vysielanie, kde pre SD televiziu 6-8 Mbps je standardom, na HD nieco cez 10-15 Mbps, kym na ohodnotenie obrazu kamery potrebujes aspon tych 25 Mbps.
Este mozes robit chybu ak snimas v HD a konvertujes do SD formatu, tam nie kazdy konvertor je dost dobry a rychly - treba vyskusat ine a vyhladat ten optimalny. Dost casu zavisi aj od obsahu videa. (Rychle a pomale sceny).
To isté vies urobit aj zo SONY obrazu, ak na editore zvysis ostrost. Kazdy moderny editor (Corel VS 12 a viac, atd) má taku funkciu, len opatrne s tym.
Vtedy zdvihas vysoke frekvencie vo videu, (t.j. ostrost), ale sucasne znicis rozlisovacku. Preto je podla vzorkov SONY prave dobre nastavena kamera a ostatne dve su vylozene zle nastavene. (Mozno chceli nejake ine interne problémy takto kompenzovat).
Inak je to podobny efekt, ako na radiu, chces zdvihat basy alebo vysky- mozes robit co chces (tocit potenciometre tonu), ked to reproduktor neprenesie, basy alebo vysky nebudes mat, len skresleny zvuk.
Samozrejme vysledna ostrost závisi aj od sirky prenosoveho pasma, ktore ma kamera interne k dispozicii (ako rychlo dokáze data ulozit na pamätovu jednotku (SD kartu/HDD a pod.).
Ak teda (nepoznám tvoju kameru) vies zabezpecit aspon 12-15 Mbps zapisovu rychlost (závisi aj od karty, co pouzivas) tak aj ostrost bude dostatocna. (Z video na youtube sa to neda zistit, oni totiz videa esteraz prekonvertuju).
Doporucujem specialne SD karty (Extreme a pod.) kde je garantovana zapisova rychlost nad 25 Mbps).
Nakoniec esteraz, na hodnotenie kvality videa jeden televizor je stokrat lepsi (hlavne klasicky s katodovou obrazovkou), ako hociktory monitor pocitaca, alebo aj tie nove ploche televizory. (Z nich len tie najdrahsie mozno povazovat za smerodatne).
U tych novych plochych monitorov/TV prijimacov práve nevies aku maju internu sirku pasma a vsetky su robene pre standardne TV vysielanie, kde pre SD televiziu 6-8 Mbps je standardom, na HD nieco cez 10-15 Mbps, kym na ohodnotenie obrazu kamery potrebujes aspon tych 25 Mbps.
Este mozes robit chybu ak snimas v HD a konvertujes do SD formatu, tam nie kazdy konvertor je dost dobry a rychly - treba vyskusat ine a vyhladat ten optimalny. Dost casu zavisi aj od obsahu videa. (Rychle a pomale sceny).
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654841/
Zvýšiť ostrosť v kamere, len neviem, ako a kde, v danom menu som to nenašiel resp nezmaturoval v ktorej položke je to skované lebo nič typu zvýšiť ostrosť som na danom modely nenašiel.
Kukám to na PC nakoľko na klasickom TV full HD nespustím a natáčam to v najvyššej kvalite. Ešte to môže byť aj soft. na ktorom som to spracoval pokiaľ som behal na Viste bol to Pinnacle 12, momentálne na Ubuntu / nakoľko po 4r. sa to už nedalo vydržať s jehoVistou/ mám Open shot video editor a ten som neskúšal nakoľko neviem furt ostrosť zlepšiť skúšal som aj stab. vypnúť a bez efektu na ostrosť a preto ma nejak nebaví natáčať kamerou hoc by som chel, ale nakoľko je výsledok rovnaký ako s iP 4 tak radšej volím ten a spracujem to v iMovie v telefone.
No ešte dnes ten objektív na D90 stojí asi dvojnásobok toho čo píšeš, ano obloha je bez detailu ale ostrosť je lepšia a o to mi ide určite keby som sa pohral tak natočím s D90 bez prepálenej oblohy, ale od tohoto jediného videa som to nskúšal ani nemal záujem zmaturovať na nadstavení videa na foťáku skôr by som privítal radu ako dosiahnuť ostrosť na kamere.
Tak ak máš nejakú radu budem len povďačný.
Vďaka
Kukám to na PC nakoľko na klasickom TV full HD nespustím a natáčam to v najvyššej kvalite. Ešte to môže byť aj soft. na ktorom som to spracoval pokiaľ som behal na Viste bol to Pinnacle 12, momentálne na Ubuntu / nakoľko po 4r. sa to už nedalo vydržať s jehoVistou/ mám Open shot video editor a ten som neskúšal nakoľko neviem furt ostrosť zlepšiť skúšal som aj stab. vypnúť a bez efektu na ostrosť a preto ma nejak nebaví natáčať kamerou hoc by som chel, ale nakoľko je výsledok rovnaký ako s iP 4 tak radšej volím ten a spracujem to v iMovie v telefone.
No ešte dnes ten objektív na D90 stojí asi dvojnásobok toho čo píšeš, ano obloha je bez detailu ale ostrosť je lepšia a o to mi ide určite keby som sa pohral tak natočím s D90 bez prepálenej oblohy, ale od tohoto jediného videa som to nskúšal ani nemal záujem zmaturovať na nadstavení videa na foťáku skôr by som privítal radu ako dosiahnuť ostrosť na kamere.
Tak ak máš nejakú radu budem len povďačný.
Vďaka
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654835/
Este k tym tvojim videam.
Ak na SONY videu (prvé) zvýšiš ostrosť (v editore, alebo v nastaveni kamery - neviem aký režim máš na tom nastavený - kvalita obrazu: HQ a pod.) dostaneš určite tiež ostré obrázky, ale ani na jednom videu z D90 či iP, nedostaneš nazpäť oblohu a ostatné detaily, lebo tam je preštvaný jas, kontrast a ostrosť.
To je presne rozdiel medzi oblbovanim a kvality.
Ak na SONY videu (prvé) zvýšiš ostrosť (v editore, alebo v nastaveni kamery - neviem aký režim máš na tom nastavený - kvalita obrazu: HQ a pod.) dostaneš určite tiež ostré obrázky, ale ani na jednom videu z D90 či iP, nedostaneš nazpäť oblohu a ostatné detaily, lebo tam je preštvaný jas, kontrast a ostrosť.
To je presne rozdiel medzi oblbovanim a kvality.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654801/
30 rokov použivam SONY kamery a ani jednou som namal problemy. Mal som aj iné znacky, ktore skončili neslávne (predajom, vyradenim atd.)
Nepoznám tu SONY kameru, podľa mňa je z tych lacnejšich domácich (350-400€ co je cena objektivu na D90), možno, že má také neduchy, neviem, len ty si to začal porovnavat s D90-kou.
A ty si linkoval porovnavacie videa, kde jednoznacne prvé bolo akceptovateľné ostatne boli o nicom)
Mozno, ze nevieš s nim narábat, lebo v testoch (teraz som rýchlo pozrel niekoľko) nikto nespominal taku chybu, skôr naopak vyzdvihali rýchlu reakciu, dobru stabilizáciu obrazu atd. Skus pripadne vyradit stabilizátor či sa niečo zmeni. (Pripadne moze byť aj kamera vadná )
Este je dôležite si povedať na čom to pozeráš - obrazovka počitača je absolutne nevhodna na hodnotenie videa.
Pozri sa moje filmy, všetky su natočené so SONY kamerami a bez problémov ich dokonca veľké televizie prevzali.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLF2674BF4E3765682&feature=view_all
Nepoznám tu SONY kameru, podľa mňa je z tych lacnejšich domácich (350-400€ co je cena objektivu na D90), možno, že má také neduchy, neviem, len ty si to začal porovnavat s D90-kou.
A ty si linkoval porovnavacie videa, kde jednoznacne prvé bolo akceptovateľné ostatne boli o nicom)
Mozno, ze nevieš s nim narábat, lebo v testoch (teraz som rýchlo pozrel niekoľko) nikto nespominal taku chybu, skôr naopak vyzdvihali rýchlu reakciu, dobru stabilizáciu obrazu atd. Skus pripadne vyradit stabilizátor či sa niečo zmeni. (Pripadne moze byť aj kamera vadná )
Este je dôležite si povedať na čom to pozeráš - obrazovka počitača je absolutne nevhodna na hodnotenie videa.
Pozri sa moje filmy, všetky su natočené so SONY kamerami a bez problémov ich dokonca veľké televizie prevzali.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLF2674BF4E3765682&feature=view_all
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654797/
PF 2013
Ad Cmeliak Sorry, ale nepochopil som nič z toho čo si chcel povedať.
Neporovnávam D90 s kamerou nakoľko je to foták a nie kamera a video je tam ako bonus hoc viem že viacerý natáčajú videa foťákom, len ma sere že ostrosť a detaily na SONY HDR -CX11sú na h...o a kamera nebola lacná a neviem v menu vyčarovať ostrosť a detaily nie je tam možnosť kompletne manuálneho nadstavenia iba nejaké naprogramované režimy a focus je pomaly a asi nestačí na rýchle pohybujúce objekty sorry, ale podľa tejto kamery je SONY šmejd ak vieš tak poraď konkrétne nie len všeobecné nič nehovoriace poznámky.
SORRY dúfam že som ta neurazil.
Ad Cmeliak Sorry, ale nepochopil som nič z toho čo si chcel povedať.
Neporovnávam D90 s kamerou nakoľko je to foták a nie kamera a video je tam ako bonus hoc viem že viacerý natáčajú videa foťákom, len ma sere že ostrosť a detaily na SONY HDR -CX11sú na h...o a kamera nebola lacná a neviem v menu vyčarovať ostrosť a detaily nie je tam možnosť kompletne manuálneho nadstavenia iba nejaké naprogramované režimy a focus je pomaly a asi nestačí na rýchle pohybujúce objekty sorry, ale podľa tejto kamery je SONY šmejd ak vieš tak poraď konkrétne nie len všeobecné nič nehovoriace poznámky.
SORRY dúfam že som ta neurazil.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654787/
PF2013
Samozrejme veľa veci sa dá upraviť neskôr, za predpokladu, že originál potrebné detaily atd. obsahuje.
Ak ti však chybajú mraky, tráva je nahradená zeleným flekom a pod. nepomôže ani svätená voda.
Aj ja pouzivam občas foťák na video, ale tu sú špeciálne záznamy (time laps, a pod.) na bežné filmovanie sú podľa mňa dosť nevhodné a nie vždy kvôli technickej či obrazovej kvalite, ale hlavne kvôli ergonómii (ako to držiš v ruke, ako ovládaš atď.).
A toto sa nezmeni ani v budúcnosti - úplne iné požiadavky sú filmovanie a iné na fotenie, takže univerzálny hybrid nemôže byť.
Samozrejme veľa veci sa dá upraviť neskôr, za predpokladu, že originál potrebné detaily atd. obsahuje.
Ak ti však chybajú mraky, tráva je nahradená zeleným flekom a pod. nepomôže ani svätená voda.
Aj ja pouzivam občas foťák na video, ale tu sú špeciálne záznamy (time laps, a pod.) na bežné filmovanie sú podľa mňa dosť nevhodné a nie vždy kvôli technickej či obrazovej kvalite, ale hlavne kvôli ergonómii (ako to držiš v ruke, ako ovládaš atď.).
A toto sa nezmeni ani v budúcnosti - úplne iné požiadavky sú filmovanie a iné na fotenie, takže univerzálny hybrid nemôže byť.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654784/
Všetky moje videa som robil digi foťakom Olympuus VR-310 nie kamerou, velku ulohu tu hra snímač videa v digi fotaku časom sa jeho kvalita zhoršuje, ale na yutube pri uprave videa sa dá mnoho veci opraviť,dalšou dôležitou vecou je svetlo a jeho intenzita, snímače v digi foťakoch nemaju taku kvalitu ako snimač ( CMOS ) v kamere .
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654780/
Porovnavas jablka s hruskami.
Na D90 ti objektiv casto stoji viac ako spomenuta kamera alebo mobil.
Dalej nezabudni ani na danosti videa oproti fotografie - tam sa vsetcia prehanaju v poctoch pixlov (viac ako polovica je aj tak zbytocna), kym u videa nastastie pocet pixlov je dany standardom. (Tym aj ostrost videa).
A je dost jedno, ci video tocis 24MP kamerou alebo nejakou lacnou so 4MP videokamerou.
Ak to objektiv neznici, tak rozdiel bude len v elektronickom spracovani videa, kde zase SONY vedie daleko pred ostatnymi.
(samozrejme aj tu su rozdiely dané cenou techniky - za málo peniaz - málo muziky plati zásadne vzdy).
Na D90 ti objektiv casto stoji viac ako spomenuta kamera alebo mobil.
Dalej nezabudni ani na danosti videa oproti fotografie - tam sa vsetcia prehanaju v poctoch pixlov (viac ako polovica je aj tak zbytocna), kym u videa nastastie pocet pixlov je dany standardom. (Tym aj ostrost videa).
A je dost jedno, ci video tocis 24MP kamerou alebo nejakou lacnou so 4MP videokamerou.
Ak to objektiv neznici, tak rozdiel bude len v elektronickom spracovani videa, kde zase SONY vedie daleko pred ostatnymi.
(samozrejme aj tu su rozdiely dané cenou techniky - za málo peniaz - málo muziky plati zásadne vzdy).
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654671/
No neviem, ale Sony je na h...o za tie roky som nedošiel na to ako nemať problémy s ostrostou na rozdiel od D90,ano obloha je prepálená, ale to sa dá nadstaviť s čím som sa nehral a je to jediné video natočené D90kou len najviac ma šokuje ostrosť Sony rovnaká s iP 4 ano pri iP 4s a 5 je stab obrazu a nebol by taký roztrasený / našiel som aj aplikaciu na iP4 ktorá filmuje a nie je to také roztrasené/, ale najviac ma šokuje že ostrosť Sony je na úrovni mobilu keby som vedel tak Sony nekúpim.
Ale rád sa priučim vo filmovaní tam neviem absolútne nič a v podstate nič kamerou takmer nič nenatáčam a radšej mobilom.
Ale mám obavy že na danom modely kamery filmovať vlaky asi nemá význam.
Ale každú radu v čom zlepšiť ostrosť privítam skúsil som všelijaké módy Focus / bohužiaľ iba prednastavené typy scén/ a nič nepomohlo.
Ale rád sa priučim vo filmovaní tam neviem absolútne nič a v podstate nič kamerou takmer nič nenatáčam a radšej mobilom.
Ale mám obavy že na danom modely kamery filmovať vlaky asi nemá význam.
Ale každú radu v čom zlepšiť ostrosť privítam skúsil som všelijaké módy Focus / bohužiaľ iba prednastavené typy scén/ a nič nepomohlo.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654642/
Dnes už nekvalitné prístroje neexistujú :-D
S Každou kamerou sa dá natočiť kvalitné video.
Len to treba aspoň trošku vedieť.
No a samozrejme poznať možnosti prístroja.
Nie všetko je určené na všetko.....
S Každou kamerou sa dá natočiť kvalitné video.
Len to treba aspoň trošku vedieť.
No a samozrejme poznať možnosti prístroja.
Nie všetko je určené na všetko.....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/654422/
A k akému rezultátu si po skúške kamier došiel?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/650639/
V kazdom pripade take nastavenie je najlepsie, kde najmenej vies nahrat na memory stick (najmenej casu). To by malo byt v prirucke.
Memory Stick je OK.
Videokamera uplne inak reaguje na ostrost ako fotak.
U fotaku ostris zásadne na staticku scenu (bod kde bude pohyb), kym u videa cela scena je v pohybe a preto kamera sama hlada optimalnu ostrost. ty mozes nastavit len portret alebo panoramu.
Panorama (kopce) by mala byt ostra cca od 4-5 metroch od kamery, potrét od niekolkych centimetrov do 4-5 metrov. Podla svetla tieto vzdialenosti mozu byt velmi odlisne - na dobrom slnku v lete nebude ziadny rozdiel.
Pohyb ruky/kamery koriguje stabilizator. Daj kameru na stativ alebo na stol a vyskusaj vypnut stabilizator, rozhodne musi byt obraz ostrejsi.