Infraštruktúra - všeobecne
Na slovensku sme na tom dosť zle.Hlavné elektrifikované trate sú preťažené a na ostatné nikto ani nepomyslí.To spôsobuje že fabriky ktoré nie sú napojené na hlavnú infraštruktúru používajú kamionovú dopravu, ktorá potom upcháva naše cesty a je nákladnejšia a aj NEBESPEČNEJŠIA ako vlaková.Mali by stým niečo robiť.
Tatranské lanové dráhy, a.s. (TLD) odkúpili od Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. lanovky vo Vysokých Tatrách, ktoré mali od roku 2004 v prenájme. O predaji lanoviek za takmer 185 miliónov korún rozhodol jediný akcionár Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR na základe dvoch nezávislých posudkov. Spoločnosť TLD splnila záväzky vyplývajúce zo zmluvy o nájme, a tak naplnila podmienky pre uplatnenie predkupného práva.
Železnice prenajali lanovky spoločnosti TLD ako víťazovi medzinárodného tendra, ktorý sa uskutočnil v roku 2003.
TLD v septembri roku 2005 predstavili projekt rekonštrukcie a dostavby strediska Tatranská Lomnica. Projekt predpokladá dobudovanie moderných dopravných systémov, systému umelého zasnežovania, vybudovanie zázemia pre poskytovanie kvalitných služieb a vyriešenie otázky dopravy. Predpokladaný čas realizácie je 3 - 4 roky od jeho začatia.
(http://www.slovakrail.sk/generate_page.php?page_id=1234 )
Železnice prenajali lanovky spoločnosti TLD ako víťazovi medzinárodného tendra, ktorý sa uskutočnil v roku 2003.
TLD v septembri roku 2005 predstavili projekt rekonštrukcie a dostavby strediska Tatranská Lomnica. Projekt predpokladá dobudovanie moderných dopravných systémov, systému umelého zasnežovania, vybudovanie zázemia pre poskytovanie kvalitných služieb a vyriešenie otázky dopravy. Predpokladaný čas realizácie je 3 - 4 roky od jeho začatia.
(http://www.slovakrail.sk/generate_page.php?page_id=1234 )
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/54424/
ad Jakub:
V zásadě máš pravdu, tedy pokud jde o to, co spravuje která organizace.
Nemyslím, že by další dělení kompetencí a majetku následovalo slovenský vzor. V ostatním vývoji ČD to směřuje spíš k uspořádání holdingovému. Ani jsem nikde neviděl zmínku o tom, že by se měla třeba spojit funkce správce (SŽDC) a provozovatele (ČD) železniční dopravní cesty.
V zásadě máš pravdu, tedy pokud jde o to, co spravuje která organizace.
Nemyslím, že by další dělení kompetencí a majetku následovalo slovenský vzor. V ostatním vývoji ČD to směřuje spíš k uspořádání holdingovému. Ani jsem nikde neviděl zmínku o tom, že by se měla třeba spojit funkce správce (SŽDC) a provozovatele (ČD) železniční dopravní cesty.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/51360/
Jakub, nepočul som o tom, žeby sa niečo malo (zatiaľ) meniť. SŽDC, s.o. je správcom infraštruktúry (majetok štátu), zaisťuje prevádzkyschopnosť, modernizáciu, rozvoj DC a povoľuje/zakazuje vstup na DC podľa Zákona o dráhach.
ČD, a.s. je prevádzkovateľom osobnej a nákladnej dopravy (už v dnešnej dobe nie jediný).
To, na čo narážaš (výpravcovia patriaci ČD), nie je celkom v poriadku, ale je to zatiaľ takto (príklad: Karlovy Vary - situácia 2 vlaky na stanici. Koho vypraví výpravca ČD, ak tam je vlak ČD a napr. Viamontu? )
ČD, a.s. je prevádzkovateľom osobnej a nákladnej dopravy (už v dnešnej dobe nie jediný).
To, na čo narážaš (výpravcovia patriaci ČD), nie je celkom v poriadku, ale je to zatiaľ takto (príklad: Karlovy Vary - situácia 2 vlaky na stanici. Koho vypraví výpravca ČD, ak tam je vlak ČD a napr. Viamontu? )
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/51359/
Ako je to vlastne s rozdelenim zeleznice na spravcu infrastruktury a doprvacu v CR? U nas ma ZSR kolajnice, vypravcov, budovy, ale napr. vypravcovia v CR patria CD, takisto budovy, jedine myslim samotne kolajnice patria SZDC. Bude sa to este menit na system podobny nasmu?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/51348/
martin.olo: Presne tak, pozri si napriklad formu v SK Vseobecne: Ake zeleznice v rokoch 2010 - 2020 alebo podobne temy, len je to uz starsia zalezitost. Nechcem Ti kazit optimizmus, ale uz aj rozbehnute projekty meskaju (120 - Piestany - NM, BB-ZV...) preto aj keby sa elektrifikacia trate do Filakova rozbehla, skor ako v roku 2007 nezacne.
Ina vec je potreba vozidiel.
Je sice velmi rozumne a vhodne z elektrikarskeho hladiska tahat od Zvolena AC sustavu, ale prave na tuto sustavu u nas trpime nedostatkom vozidiel. Ciastocnee a verim, ze aj docasne riesenie je poziciavanie vozidiel od CD (stare hrdzave 242), cim vyrovnavaju vykony nasich 350. Od isteho datumu nase 350 uz nebudu moct tahat EC vlaky a potom sa zacne cirkus.
Aj v pripade elektrifikacie tam mozno raz za cas prebehne nejaka ta laminatka ZSCS s nakladom a to bude vsetko. Navyse, kam budeme vozit naklad, ked vo Filakove bude koniec a nepocita sa ani s potiahnutim dalej, do Madarska? Prepravne spolocnosti si radsej vyberaju operativnost a tak budu vacsinou tadial posielat dizle.
A ak raz bude cely juzny tah pod elektrikou, budu potrebne dvojsystemove masiny a sme u este palcivejsieho problemu.
Cize, radsej sa na to pozri z celkoveho hladiska. Kedze su zeleznice tak "genialne" rozdelene, asi sa elektrifikovat bude, ale jedine kvoli tomu, aby ten trolej chytal hrdzu a vtacie exkrementy.
Porovnavajuc depo Bratislava a depo Zvolen, Bratislava to ma o nieco jednoduchsie: napriklad moze poslat na vlak do Prievidze laminatku, ktora sa otoci v Prievidzi a pojde naspat (namiesto Leopoldova) a tym vlastne neminula nic navyse, len by bolo treba upravit obehy. Ale Zvolen ma na vyber: Posleme masinu na Bratislavu alebo do Filakova? Uz nie su stroje nazvys a pokial spolocnosti nejake nove nenakupia, elektrika bude na dve veci.
Hlavne si teraz zvolme niekoho, kto to da do poriadku, pani!!
Ina vec je potreba vozidiel.
Je sice velmi rozumne a vhodne z elektrikarskeho hladiska tahat od Zvolena AC sustavu, ale prave na tuto sustavu u nas trpime nedostatkom vozidiel. Ciastocnee a verim, ze aj docasne riesenie je poziciavanie vozidiel od CD (stare hrdzave 242), cim vyrovnavaju vykony nasich 350. Od isteho datumu nase 350 uz nebudu moct tahat EC vlaky a potom sa zacne cirkus.
Aj v pripade elektrifikacie tam mozno raz za cas prebehne nejaka ta laminatka ZSCS s nakladom a to bude vsetko. Navyse, kam budeme vozit naklad, ked vo Filakove bude koniec a nepocita sa ani s potiahnutim dalej, do Madarska? Prepravne spolocnosti si radsej vyberaju operativnost a tak budu vacsinou tadial posielat dizle.
A ak raz bude cely juzny tah pod elektrikou, budu potrebne dvojsystemove masiny a sme u este palcivejsieho problemu.
Cize, radsej sa na to pozri z celkoveho hladiska. Kedze su zeleznice tak "genialne" rozdelene, asi sa elektrifikovat bude, ale jedine kvoli tomu, aby ten trolej chytal hrdzu a vtacie exkrementy.
Porovnavajuc depo Bratislava a depo Zvolen, Bratislava to ma o nieco jednoduchsie: napriklad moze poslat na vlak do Prievidze laminatku, ktora sa otoci v Prievidzi a pojde naspat (namiesto Leopoldova) a tym vlastne neminula nic navyse, len by bolo treba upravit obehy. Ale Zvolen ma na vyber: Posleme masinu na Bratislavu alebo do Filakova? Uz nie su stroje nazvys a pokial spolocnosti nejake nove nenakupia, elektrika bude na dve veci.
Hlavne si teraz zvolme niekoho, kto to da do poriadku, pani!!
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/51341/
4.1.2006 Mělnický deník str. 3 Mělnicko
(pas)
Neratovice - Město v těchto dnech prověřuje výhody a nevýhody vlakové a autobusové dopravy mezi Neratovicemi a Brandýsem nad Labem. Uvažuje totiž o zrušení železniční trati, vedoucí centrem města.
Podle vedoucího odboru dopravy Pavla Fogla vlaky, jezdící přes náměstí Republiky, obtěžují svou hlučností a ekologickou závadností. "Jejich naftové motory mají víc než trojnásobnou spotřebu a produkují ve srovnání s autobusy až třikrát více škodlivin," vysvětlil Fogl a dodal, že dalším negativem je dlouhé stání aut u přejezdů.
Radnice jedná i s dalšími obcemi, ležícími na této trati. "Chceme znát jejich názory na případné zrušení vlakové dopravy a její nahrazení autobusy," uvedl úředník a doplnil, "na rozdíl od vlaku dopraví cestující do středu obce a ne na její okraj. Navíc jsou mnohem přizpůsobivější při stanovování odjezdů podle potřeby lidí."
(pas)
Neratovice - Město v těchto dnech prověřuje výhody a nevýhody vlakové a autobusové dopravy mezi Neratovicemi a Brandýsem nad Labem. Uvažuje totiž o zrušení železniční trati, vedoucí centrem města.
Podle vedoucího odboru dopravy Pavla Fogla vlaky, jezdící přes náměstí Republiky, obtěžují svou hlučností a ekologickou závadností. "Jejich naftové motory mají víc než trojnásobnou spotřebu a produkují ve srovnání s autobusy až třikrát více škodlivin," vysvětlil Fogl a dodal, že dalším negativem je dlouhé stání aut u přejezdů.
Radnice jedná i s dalšími obcemi, ležícími na této trati. "Chceme znát jejich názory na případné zrušení vlakové dopravy a její nahrazení autobusy," uvedl úředník a doplnil, "na rozdíl od vlaku dopraví cestující do středu obce a ne na její okraj. Navíc jsou mnohem přizpůsobivější při stanovování odjezdů podle potřeby lidí."
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/51165/
Na južnej trati 160 sa (aspoň podľa plánov) má blýskať na lepšie časy:
http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=282
V rokoch 2006-2007 majú elektrifikovať úsek Zvolen - Fiľakovo. A nebolo by odveci to aj zdvojkoľakniť.
http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=282
V rokoch 2006-2007 majú elektrifikovať úsek Zvolen - Fiľakovo. A nebolo by odveci to aj zdvojkoľakniť.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/48964/
Prave,trafil si klinec po hlavicke,Sikan to ja viem.To je to,preco sa neelektrifikuje?Ved je dolezita trat,nech sa nikto nehneva ale je
21 storocie,podla mna by mala byt vacsina trati uz davno elektrifikovana .Uz je fakt nacase hlavnu "juznu" trat do kosic elektrifikovat.Cakat pri preprahu vo Zvolene,a este v Margecanoch, je uz fakt zbytocna praca,komplikacia,a cas ktori by mohol veru skratit o slusnu dobu
21 storocie,podla mna by mala byt vacsina trati uz davno elektrifikovana .Uz je fakt nacase hlavnu "juznu" trat do kosic elektrifikovat.Cakat pri preprahu vo Zvolene,a este v Margecanoch, je uz fakt zbytocna praca,komplikacia,a cas ktori by mohol veru skratit o slusnu dobu
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/48919/
Myslim ze by bolo vhodne uz ukoncit preprahy,ved je to iba strata casu,elektrika je rychlejsia,ekologicka,a priama.Netusim pre "juzna" trasa do kosic je este obmedzovana preprahom .Podla mna by sa malo jazdit uz len na elektriku....poopravte ma ak sa mylim
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/48909/
MICHAL HOUDEK
Aš - Obnovení železniční osobní dopravy na trati z Aše do bavorského Selbu už několik let vázne na pasivitě německé strany. Stav kolejí a zabezpečovacích zařízení se přitom rok od roku zhoršuje.
Budoucnost železniční dopravy v česko-bavorsko-saském příhraničí bylo jedním z témat pracovní skupiny, která v rámci přeshraničního kooperačního projektu CLARA@eu jednala v saském Bad Brambachu. "V pracovní skupině jsou přítomni zástupci železnic, ministerstev a obcí z Německa a České republiky. Hovořili jsme také o možném obnovení železničního spojení mezi Aší a Selbem," uvedl místostarosta Aše Jiří Knedlík. "Andreas Schulz z bavorské železniční společnosti se sídlem v Mnichově a zástupce Horních Frank projevili vůli tuto věc dotáhnout do úspěšného konce," doplnil.
Českou stranu dopisem už dříve podpořil ministr dopravy Šimonovský, německá strana řeší problém spolufinancování. Podle Knedlíka je problematický postoj radnice v Selbu, která na rozdíl od ostatních členů mikroregionu Přátelé v srdci Evropy projekt příliš nepodporuje.
"Obnovení železnice má šanci, neboď náklady na zprovoznění trati jsou na obou stranách akceptovatelné," podotkl Knedlík.
Další kolo jednání má proběhnout v únoru v Praze na úrovni ministerstev dopravy. Pracovní skupina v Bad Brambachu jednala rovněž o zkušenostech s mezistátní železniční dopravou EgroNet, dalším tématem byl integrovaný taktový jízdní řád v příhraniční oblasti Bavorsko - Čechy - Sasko.