714/730/731/735/736
Diskusia o rušňoch radu 714/730/731/735/736.
____________________
Více o řadě 735:
Lokomotivy řady 735 (ex T 466.0)
(Zbyněk)
Vihorlat : keď niekto dá požiadavku na určitú rýchlosť tak pán dispečer by to mal akceptovať. Veď nakoniec v tvojej priloženej foto je dobre napísané aj slovíčko alebo, čiže alternatíva je, len občas treba chcieť a nerobiť si medzi jednotlivými zložkami na štreke prieky.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407382/
Okrem ineho je problem dispecerovy(prevadzkovemu) zaviest cislo vlaku pre rychlost 100km/h? Nie oni sa s tym neseru a napisu tam klasicke sluzobne cislo 9xxxx pre max rychlost 80 km/h...nemam slov, stat v state bez kontorly nad nimi...
Obrázok nižšie je zo služobnej pomôcky "Rozkaz o zavedení grafikonu" ktorá okrem iného rieši aj prevádzku diagnostických prostriedkov trakčného vedenia. Tu pekne vidno, že poriadok si treba urobiť najprv doma pred vlastným prahom a až potom nazývať dispečerov a výpravcov brzdami prevádzky meracieho vozňa.
Obrázok nižšie je zo služobnej pomôcky "Rozkaz o zavedení grafikonu" ktorá okrem iného rieši aj prevádzku diagnostických prostriedkov trakčného vedenia. Tu pekne vidno, že poriadok si treba urobiť najprv doma pred vlastným prahom a až potom nazývať dispečerov a výpravcov brzdami prevádzky meracieho vozňa.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407380/
362.001 : neviem ti povedať ako je napísaný telegram merania trakčného vedenia pre rok 2009. Zatiaľ som sa k nemu nedostal. Viem však ako bol napísaný telegram pre rok 2008. Tam boli napísané požiadavky pre meranie jasne a stručne. Toho merania /r.2008/ som sa totiž zúčastnil osobne.
Počas vlaňajšieho merania sa tiež vyskytovali prípady, kedy sa telegram nerešpektoval. Uvediem príklad /mená pre istotu uvádzať nebudem/ - po príchode do jednej väčšej stanici na strednom Slovensku, samozrejme vchod postavený do odbočky som osobne navštívil dopravnú kanceláriu a čuduj sa svete obaja výpravcovia vedeli o meracom vlaku len toľko že im v stanici zavadzia a o telegrame už vôbec nič. Navyše sa začali dosť vulgárne vyjadrovať po oznámení požiadavky pre meranie. Celú kauzu uzatvoril až prednosta, ktorý začul krik a prišiel sa pozrieť čo sa deje. Našiel aj telegram, ktorý asi naozaj niekto pred tým použil ako prestiradlo pri kŕmení sa. Neskôr som sa dozvedel že jeden z tých výpravcov prišiel o celomesačné prémie. Nie preto že bol vulgárny, ale preto že sa na začiatku smeny neoboznámil s príslušnými písomnosťami na konkrétny deň a pri práci sa nimy neriadil.
Počas vlaňajšieho merania sa tiež vyskytovali prípady, kedy sa telegram nerešpektoval. Uvediem príklad /mená pre istotu uvádzať nebudem/ - po príchode do jednej väčšej stanici na strednom Slovensku, samozrejme vchod postavený do odbočky som osobne navštívil dopravnú kanceláriu a čuduj sa svete obaja výpravcovia vedeli o meracom vlaku len toľko že im v stanici zavadzia a o telegrame už vôbec nič. Navyše sa začali dosť vulgárne vyjadrovať po oznámení požiadavky pre meranie. Celú kauzu uzatvoril až prednosta, ktorý začul krik a prišiel sa pozrieť čo sa deje. Našiel aj telegram, ktorý asi naozaj niekto pred tým použil ako prestiradlo pri kŕmení sa. Neskôr som sa dozvedel že jeden z tých výpravcov prišiel o celomesačné prémie. Nie preto že bol vulgárny, ale preto že sa na začiatku smeny neoboznámil s príslušnými písomnosťami na konkrétny deň a pri práci sa nimy neriadil.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407355/
miky1:
Ruku na srdce, boli v tom telegrame uvedené všetky požiadavky jasne a zrozumitelne?
Pretože pri včerajšom telefonáte s Vihorlatom som nadobudol skôr opačný pocit a nemám dôvod mu neveriť.
Ja tu policajta v žiadnom prípade nerobím a v princípe mi to môže byť úplne jedno. Ak to bolo OK a nedodržalo sa to, tak súhlasím, je to na postih a to tvrdím od samého začiatku. Ak to ale nebolo jasne žiadané, potom by si mali vyskumáci namiesto svalnatých rečí najskôr poupratovať pred vlastným chlievom.
miloss:
niejaky ten rok som dlhsie na zeleznici ako ty, ale to nieje dolezite.
Fíha, no sa dozvedám veci... Si sa v škole nikdy nepochválil, žeby si pracoval pre železnicu ešte popri dennom štúdiu na vysokej škole alebo si azda promoval hneď pri maturite? To už chodíš aj na dodatkové?
Nechajme to. Som rád, že to aspoň niekde pochopili. Je iba na škodu že v "prešovskej a košickej oblasti" (nepoznám ohraničenie týchto "oblasti") nemajú vozbu adekvátnu ich chápavosti. Alebo "oblasti" ostatné slabo navštevujú diskusie vlaky.net..?
Ruku na srdce, boli v tom telegrame uvedené všetky požiadavky jasne a zrozumitelne?
Pretože pri včerajšom telefonáte s Vihorlatom som nadobudol skôr opačný pocit a nemám dôvod mu neveriť.
Ja tu policajta v žiadnom prípade nerobím a v princípe mi to môže byť úplne jedno. Ak to bolo OK a nedodržalo sa to, tak súhlasím, je to na postih a to tvrdím od samého začiatku. Ak to ale nebolo jasne žiadané, potom by si mali vyskumáci namiesto svalnatých rečí najskôr poupratovať pred vlastným chlievom.
miloss:
niejaky ten rok som dlhsie na zeleznici ako ty, ale to nieje dolezite.
Fíha, no sa dozvedám veci... Si sa v škole nikdy nepochválil, žeby si pracoval pre železnicu ešte popri dennom štúdiu na vysokej škole alebo si azda promoval hneď pri maturite? To už chodíš aj na dodatkové?
Nechajme to. Som rád, že to aspoň niekde pochopili. Je iba na škodu že v "prešovskej a košickej oblasti" (nepoznám ohraničenie týchto "oblasti") nemajú vozbu adekvátnu ich chápavosti. Alebo "oblasti" ostatné slabo navštevujú diskusie vlaky.net..?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407326/
736.009 + MV
1.,2. v snehovej fujavici na Pustom Poli, 11.11.2009
3. pri zaverecnej ceste dnesneho dna v Haniske pri Kosiciach, 11.11.2009
362.001: niejaky ten rok som dlhsie na zeleznici ako ty, ale to nieje dolezite. Keby cely rok sedim za stolom neviem kto by na mna vykon narobil ...mam aj ine roboty a ani nemusim byt pri merani, no chcem na to dohladnut osobne.
Kosicka a Presovska oblast dnes pochopila normalne telegram bez zbytocnych mudrovani a kiksov...vidis ze sa da ked, je ochota.
1.,2. v snehovej fujavici na Pustom Poli, 11.11.2009
3. pri zaverecnej ceste dnesneho dna v Haniske pri Kosiciach, 11.11.2009
362.001: niejaky ten rok som dlhsie na zeleznici ako ty, ale to nieje dolezite. Keby cely rok sedim za stolom neviem kto by na mna vykon narobil ...mam aj ine roboty a ani nemusim byt pri merani, no chcem na to dohladnut osobne.
Kosicka a Presovska oblast dnes pochopila normalne telegram bez zbytocnych mudrovani a kiksov...vidis ze sa da ked, je ochota.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407318/
Jedna pripomienka k predchádzajúcej diskusii : či je niekto rušňovodič, výpravca, dispečer alebo vykonáva inú prácu na „Železnici“ /myslím ako celok/ a plne nerešpektuje telegramy vydané nadriadeným orgánom porušuje predpisové ustanovenia. Čím dochádza vlastne k porušovaniu pracovnej disciplíny a to je v súčasnej dobe dôvod k rozviazaniu pracovného pomeru. Nezáleží pri tom kto koľko má odpracovaných rokov. Či je to dvojročný zajac alebo starý ostrieľaný harcovník, ktorý si myslí že vie všetko.
Konkrétne k meraniu trakčného vedenia : ak je v telegrame písané „veďte len po hlavných dopravných koľajách“ tak tam nie je čo riešiť. Dispečer na príslušnej trati má určiť vlakovú cestu tak aby sa táto podmienka dodržala. V prípade že to nejde /križovanie Os, R poprípade certifikovaný Pn/ výpravca nasledujúcej stanice v trase meracieho vlaku tento vlak nepríjme a merací vlak si postojí o niečo dlhšie v predchádzajúcej stanici a kľudne môže pokračovať na odhlášku. Pokiaľ ale nie je podmienka, že musí byť meraný traťový /medzistaničný/ úsek voľný.
Samozrejme predpoklad dodržiavania predpisových ustanovení alebo riadiacich telegramov je ich znalosť a pravidelné oboznámenie sa o pracovnom procese po príchode do práce. Niektorí pracovníci ale telegramy zásadne nečítajú a ak áno tak len povrchne. Potom dochádza k takým situáciám, ktoré dokonca ohrozujú bezpečnosť a životy či už cestujúcich alebo pracovníkov.
Foto - 3.11.2009 Zvolen nákladná stanica
Konkrétne k meraniu trakčného vedenia : ak je v telegrame písané „veďte len po hlavných dopravných koľajách“ tak tam nie je čo riešiť. Dispečer na príslušnej trati má určiť vlakovú cestu tak aby sa táto podmienka dodržala. V prípade že to nejde /križovanie Os, R poprípade certifikovaný Pn/ výpravca nasledujúcej stanice v trase meracieho vlaku tento vlak nepríjme a merací vlak si postojí o niečo dlhšie v predchádzajúcej stanici a kľudne môže pokračovať na odhlášku. Pokiaľ ale nie je podmienka, že musí byť meraný traťový /medzistaničný/ úsek voľný.
Samozrejme predpoklad dodržiavania predpisových ustanovení alebo riadiacich telegramov je ich znalosť a pravidelné oboznámenie sa o pracovnom procese po príchode do práce. Niektorí pracovníci ale telegramy zásadne nečítajú a ak áno tak len povrchne. Potom dochádza k takým situáciám, ktoré dokonca ohrozujú bezpečnosť a životy či už cestujúcich alebo pracovníkov.
Foto - 3.11.2009 Zvolen nákladná stanica
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407317/
Plán pohybu 736 009 + merací vozeň trakčného vedenia na zajtra :
ŠTVRTOK 12. 11. 2009 - samostatná meracia jazda s HDV nezávislej trakcie ZSSK Cargo.
1. Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou – Čierna nad Tisou st.hr.(UA),
2. Čierna nad Tisou st.hr.(UA) – Čierna nad Tisou – Michaľany – Slanec,
3. Slanec – Kuzmice – Michaľany,
4. Michaľany – Úpor – Trebišov – Bánovce nad Ondavou – Maťovce,
5. Maťovce – Bánovce nad Ondavou – Trebišov – Čeľovce – Slanec – Košice,
Odstavenie MV v žst. Košice v areáli OTV.
ŠTVRTOK 12. 11. 2009 - samostatná meracia jazda s HDV nezávislej trakcie ZSSK Cargo.
1. Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou – Čierna nad Tisou st.hr.(UA),
2. Čierna nad Tisou st.hr.(UA) – Čierna nad Tisou – Michaľany – Slanec,
3. Slanec – Kuzmice – Michaľany,
4. Michaľany – Úpor – Trebišov – Bánovce nad Ondavou – Maťovce,
5. Maťovce – Bánovce nad Ondavou – Trebišov – Čeľovce – Slanec – Košice,
Odstavenie MV v žst. Košice v areáli OTV.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407313/
miloss:
Oukej, nech mi to teda chlapi vysvetlia, to už je druhá vec.
Spolu so zácvikom (s výnimkou kurzu) cestujem nepretržite necelé dva roky, nie je to veľa, ale som si myslel, že vidím do prevádzky predsa len trochu viac ako pracovník z výskumu, čo sedí za stolom a raz za uhorský rok polieta krížom-krážom po republike s meracím vlakom. Ty zas vieš oveľa viac iné veci, to Ti neberiem, ale bez urážky, od veci boli od začiatku akurát príspevky Tvoje vrátane tých siláckych vyhrážok...
Čo sa týka nás dvoch, treba mať beztak na pamäti, že obaja sme ako čerství absolventi po skončení školy na štreke asi tak "tri dni aj s cestou", takže nie je celkom na mieste dávať každého od ústredného dispečera nižšie do pozoru a obraciať hore nohami roky zabehnutý systém. Takých múdrych ako sme my, tu už bolo...
A ani tí dispečeri poväčšine seno nežerú.
rk_kn:
Ale to vidí takto aj každý rušňovodič, u každého dopravcu
No hop, zadrž!
Akože každý? Znova zopakujem, ja aj mnoho mojích kolegov na väčšinu podobných vecí pochopenie sa snažíme mať. Osobne mám veľmi veľa kamarátov výpravcov, niektorí sú aj členmi vlaky.net klubu, trebárs krokodilko, Vihorlat, svoju robotu žerú, veľa ma naučili, ukázali a dovolím si povedať, že napriek svojej snahe a zodpovednému prístupu tiež musia neraz to či ono pustiť odbočkou, nechať stáť u vchodu.
A vonkoncom nie preto, že si krájajú na telgrame slaninu.
Recipročne, včera som sa snažil vyhovieť minimálne tri razy výpravcom ja, hoc som tiež nemusel a neviem, či si to plne uvedomovali.
V neposlednej rade aj v prípade križovania so spomínaným meracím vlakom.
Aby bolo aspoň niečo k téme, prikladám fotku manipuláku prechádzajúceho malebným úsekom Forbasy-Nižné Ružbachy v čele s favoritom 731.055.
Oukej, nech mi to teda chlapi vysvetlia, to už je druhá vec.
Spolu so zácvikom (s výnimkou kurzu) cestujem nepretržite necelé dva roky, nie je to veľa, ale som si myslel, že vidím do prevádzky predsa len trochu viac ako pracovník z výskumu, čo sedí za stolom a raz za uhorský rok polieta krížom-krážom po republike s meracím vlakom. Ty zas vieš oveľa viac iné veci, to Ti neberiem, ale bez urážky, od veci boli od začiatku akurát príspevky Tvoje vrátane tých siláckych vyhrážok...
Čo sa týka nás dvoch, treba mať beztak na pamäti, že obaja sme ako čerství absolventi po skončení školy na štreke asi tak "tri dni aj s cestou", takže nie je celkom na mieste dávať každého od ústredného dispečera nižšie do pozoru a obraciať hore nohami roky zabehnutý systém. Takých múdrych ako sme my, tu už bolo...
A ani tí dispečeri poväčšine seno nežerú.
rk_kn:
Ale to vidí takto aj každý rušňovodič, u každého dopravcu
No hop, zadrž!
Akože každý? Znova zopakujem, ja aj mnoho mojích kolegov na väčšinu podobných vecí pochopenie sa snažíme mať. Osobne mám veľmi veľa kamarátov výpravcov, niektorí sú aj členmi vlaky.net klubu, trebárs krokodilko, Vihorlat, svoju robotu žerú, veľa ma naučili, ukázali a dovolím si povedať, že napriek svojej snahe a zodpovednému prístupu tiež musia neraz to či ono pustiť odbočkou, nechať stáť u vchodu.
A vonkoncom nie preto, že si krájajú na telgrame slaninu.
Recipročne, včera som sa snažil vyhovieť minimálne tri razy výpravcom ja, hoc som tiež nemusel a neviem, či si to plne uvedomovali.
V neposlednej rade aj v prípade križovania so spomínaným meracím vlakom.
Aby bolo aspoň niečo k téme, prikladám fotku manipuláku prechádzajúceho malebným úsekom Forbasy-Nižné Ružbachy v čele s favoritom 731.055.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407121/
Vidíte len seba, svoje úzke záujmy a záležitosti. Ale to vidí takto aj každý rušňovodič, u každého dopravcu, u každej zúčastnenej zložky, nielen dopravcov. Ako napríklad teraz v Kysaku, kde sa zapája ESA a kde určite majú všetko povypínané. Zažil som podobnú akciu a ešte si na ňu spomínam v zlom. A výpravcovia a dispečeri sa v tom musia vyznať a každému vyhovieť a nie vždy každému sa dá ulahodiť.
Okrem toho, tiež som pustil do odbočky mer.vlak, či trolejársky, alebo aj traťovácky. Pre križovanie. Možnosť bola len jedna, Os so zastavením musel ísť len na koľaj s nástupišťom, ktorá bola len jedna a to na rovnej koľaji . Ale bolo v dps napísané " veďte, pokiaľ možno po hlavných koľajách ". A pred odchodom po vykrižovaní pekne vycúvali ako posun a potom už po hlavnej rovnej koľaji išli ďalej.
Okrem toho, tiež som pustil do odbočky mer.vlak, či trolejársky, alebo aj traťovácky. Pre križovanie. Možnosť bola len jedna, Os so zastavením musel ísť len na koľaj s nástupišťom, ktorá bola len jedna a to na rovnej koľaji . Ale bolo v dps napísané " veďte, pokiaľ možno po hlavných koľajách ". A pred odchodom po vykrižovaní pekne vycúvali ako posun a potom už po hlavnej rovnej koľaji išli ďalej.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407101/
362.001: kazdy takito tvoj prispevok mi pripada od veci, dobre vztahy znamenaju nieco ine ako si to predstavujes asi ty...mozno ti to cele okolo toho vysvetlia chlapi co to poznaju az sa tu dnes prihlasia....ja idem radsej do reality pracovat....praci cest
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407093/
...keby si poznal trochu ekonomicku stranku merania faktury, zmluvy, dodavatelov, objednavky, technologicke postupy...
Prirodzene, že nemám o tom potuch, veď všetky ostatné dopravné výkony na štreke sú vlastne iba nejaká hra o guličky (ak sa mi v robote chce, vyberiem mašinu z depa, zakapčem za ňu nejaké vagoniky a behám si hore-dolu), jedine merací vlak je vážna vec a nevenuje sa mu náležitá úcta a pozornosť.
Hmm... a ja som si doposiaľ naivne myslel, že infraštruktúru živia predovšetkým zákaznici - dopravcovia, ktorí po nej denne jazdia. Akokoľvek, ak by si samotná dopravná cesta zredukovala zbytočne veľkorysý časový rozsah poniektorých výluk, hladšie by sa potom jazdilo aj tomu jej podceňovanému meraciemu vláčiku.
Nuž ale, čožeby aj chlapi od traťovky nemohli mať známosti na GR, čo sú oni od výskumakov horší..?
Ešte šťastie, že tu píšem iba verše a básničky.
Prirodzene, že nemám o tom potuch, veď všetky ostatné dopravné výkony na štreke sú vlastne iba nejaká hra o guličky (ak sa mi v robote chce, vyberiem mašinu z depa, zakapčem za ňu nejaké vagoniky a behám si hore-dolu), jedine merací vlak je vážna vec a nevenuje sa mu náležitá úcta a pozornosť.
Hmm... a ja som si doposiaľ naivne myslel, že infraštruktúru živia predovšetkým zákaznici - dopravcovia, ktorí po nej denne jazdia. Akokoľvek, ak by si samotná dopravná cesta zredukovala zbytočne veľkorysý časový rozsah poniektorých výluk, hladšie by sa potom jazdilo aj tomu jej podceňovanému meraciemu vláčiku.
Nuž ale, čožeby aj chlapi od traťovky nemohli mať známosti na GR, čo sú oni od výskumakov horší..?
Ešte šťastie, že tu píšem iba verše a básničky.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407088/
nejde o basnicky a prirovnania, tie nechaj az pride Mikulas...keby si poznal trochu ekonomicku stranku merania faktury, zmluvy, dodavatelov, objednavky, technologicke postupy...vedel by si ze to zdaleka neje o basnickach(barikady a podobne ) ale slusnych sumach...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/407087/