GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný
Diskusia o Grafikone vlakovej dopravy. Vaše postrehy, návrhy a pripomienky.
Podradené diskusné témy
Ad vatovanie,
ostré jazdné doby možno dodrží, ale keď bude niekde nastupovať viac ľudí ako obvykle, tak už aj tú +1 min vlak nemá šancu dobehnúť (ak je toto súčasne v každej stanici, tak sa meškanie len nabaľuje). Niekde príde zmeškaný prípoj, čakací čas 3 min - opäť chytí meškanie a už ho nedobehne. Navyše ak sa nakreslia ostré križovania, znamená to, že ak ráno mešká jeden vlak, meškajú vlaky až do večera. Zostavovať GVD, ktorý je nesplniteľný (každý vlak mešká), nie je vhodné riešenie (v krajnom prípade môže nastať kolaps systému).
Taktový grafikon sa robí podľa jazdných dôb najťažšieho vlaku, čiže ak niekde chcete v 5/7 10 vozňový vlak, tak všetky vlaky musia mať časy tomuto prispôsobené.
ostré jazdné doby možno dodrží, ale keď bude niekde nastupovať viac ľudí ako obvykle, tak už aj tú +1 min vlak nemá šancu dobehnúť (ak je toto súčasne v každej stanici, tak sa meškanie len nabaľuje). Niekde príde zmeškaný prípoj, čakací čas 3 min - opäť chytí meškanie a už ho nedobehne. Navyše ak sa nakreslia ostré križovania, znamená to, že ak ráno mešká jeden vlak, meškajú vlaky až do večera. Zostavovať GVD, ktorý je nesplniteľný (každý vlak mešká), nie je vhodné riešenie (v krajnom prípade môže nastať kolaps systému).
Taktový grafikon sa robí podľa jazdných dôb najťažšieho vlaku, čiže ak niekde chcete v 5/7 10 vozňový vlak, tak všetky vlaky musia mať časy tomuto prispôsobené.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369381/
passion, takéto postavenie argumentov je opäť, musím konštatovať zastaralé, žiaľ.
1. má tu byť poriadok s dopravnou obsluhou (každá obec minimálne 2h interval spojov každý deň), zrušené súbehy - ZDO buď vlak alebo bus (spravidla bus) - nič také, že železnica je naša spása, lebo chodí aj cez víkendy apod. Nič také, že ZDO bude tvoriť vlak so zastávkou 2 km od obce atď.
2. Otázka, čo je lepšie poslať 2-3 ľudí do súbežného autobusu alebo používať nepríťažlivé služby pre všetkých ostatných, ktorých takéto zastavenie zdržuje.
3. Prepravné nároky cestujúcich sa zmenili, tak prečo tomu VHD nezodpovedá a stále prešľapuje na úrovni roku 1970 (a mnohí to stále obhajujú) - prosím neargumentovať elektronikou a modernými vozňami.
4. Voľba zastávok pri Ex vlaku - zastaví sa v NB (zdržanie 4 min), potom bude chcieť zastavenie aj ZC, aj Hliník, aj Kozárovce, aj Senec,... a sme, tak kde sme boli. Ako sa dá podľa teba určiť, kde je to zastavenie potrebné a kde nie?
5. Nepopulárne riešenia môžu docieliť väčší efekt ako populistické kroky (priamy vlak odvšadiaľ všade, zastavenia atď). Toto sa na Slovensku nedokáže pochopiť - meradlo úspechu počet sťažností.
1. má tu byť poriadok s dopravnou obsluhou (každá obec minimálne 2h interval spojov každý deň), zrušené súbehy - ZDO buď vlak alebo bus (spravidla bus) - nič také, že železnica je naša spása, lebo chodí aj cez víkendy apod. Nič také, že ZDO bude tvoriť vlak so zastávkou 2 km od obce atď.
2. Otázka, čo je lepšie poslať 2-3 ľudí do súbežného autobusu alebo používať nepríťažlivé služby pre všetkých ostatných, ktorých takéto zastavenie zdržuje.
3. Prepravné nároky cestujúcich sa zmenili, tak prečo tomu VHD nezodpovedá a stále prešľapuje na úrovni roku 1970 (a mnohí to stále obhajujú) - prosím neargumentovať elektronikou a modernými vozňami.
4. Voľba zastávok pri Ex vlaku - zastaví sa v NB (zdržanie 4 min), potom bude chcieť zastavenie aj ZC, aj Hliník, aj Kozárovce, aj Senec,... a sme, tak kde sme boli. Ako sa dá podľa teba určiť, kde je to zastavenie potrebné a kde nie?
5. Nepopulárne riešenia môžu docieliť väčší efekt ako populistické kroky (priamy vlak odvšadiaľ všade, zastavenia atď). Toto sa na Slovensku nedokáže pochopiť - meradlo úspechu počet sťažností.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369379/
Ešte k vatovaniu - to má logiku, že chceš Ex namiesto R, pretože údajne zrýchliš spojenie, ale vzápätí pripúšťaš, že z dôvodu atraktívnosti a spoľahlivosti spoja ho pre istotu navatujeme, aby chodil načas v prípade "čo keby" a teda dostaneme sa k cestovnej dobe R, prípadne Zr, ktorý pri dobrej vôli tie ostré časy dodrží v pohode a obslúži raz taký počet staníc.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369377/
Súhlasím s tvojím vysvetlením, ale nechytaj ma za slovíčka. Prezentoval som to dosť inak, ako si to pochopil, tz nie s R zastavovať v každej "diere" pre 2-3 ľudí, ale tam, kde je to potrebné a nie orezávať zastavenia pre úsporu smiešnych 5minúť v cestovnej 3hodinovej dobe. Opačný názor mám však na Os. Ak je raz vedený, prečo neobslúžiť kompletne všetky ponuky? Často tí 2-3 ľudia nemajú inú možnosť.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369376/
Tu ide o spravne oznacenie a o vyber.
Nedehonestujme znacku R.
Ak to ma skoro vsade zastavovat, dajme tomu znacku Zr. Bude to uplne v poriadku.
Druha vec je, ze potrebujeme mat aj vyber.
U autobusovej dopravy mam tiez na vyber, ci pojdem do Ziliny 2 alebo 4 hodiny.
Nesmie sa predsa stat, ze nebudeme mat skutocne expresny vlak.
Je potrebne mat aj Os, aj Zr, ale nedehonestujme kategoriu R na nieco, co nie je.
Ano, zeleznica ludi potrebuje, tak ako ludia maju rozne poziadavky tiez. Ludia, co chcu riesit regionalne presuny, nech maju na vyber vlaky Os alebo Zr, no ludia, co potrebuju ist do ZV, LC alebo BB potrebuju expresnu alternativu. U autobusovej dopravy to tak je a ak tato ponuka nebude aj u zeleznic, tak to bude znamenat presun zaujmu ludi na ine druhy dopravy.
Nedehonestujme znacku R.
Ak to ma skoro vsade zastavovat, dajme tomu znacku Zr. Bude to uplne v poriadku.
Druha vec je, ze potrebujeme mat aj vyber.
U autobusovej dopravy mam tiez na vyber, ci pojdem do Ziliny 2 alebo 4 hodiny.
Nesmie sa predsa stat, ze nebudeme mat skutocne expresny vlak.
Je potrebne mat aj Os, aj Zr, ale nedehonestujme kategoriu R na nieco, co nie je.
Ano, zeleznica ludi potrebuje, tak ako ludia maju rozne poziadavky tiez. Ludia, co chcu riesit regionalne presuny, nech maju na vyber vlaky Os alebo Zr, no ludia, co potrebuju ist do ZV, LC alebo BB potrebuju expresnu alternativu. U autobusovej dopravy to tak je a ak tato ponuka nebude aj u zeleznic, tak to bude znamenat presun zaujmu ludi na ine druhy dopravy.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369370/
passion, tak podľa tejto logiky vozme ľudí z BB do BA osobným vlakom (ako v r. 1961), lebo každá zastávka (obec) chce mať priamy spoj na BA aj BB a aj pre 2-3 ľudí tu má zmysel zastaviť. Aj sám cítiš, že to nemá ani hlavu ani pätu.
Ex Detvan vs Zr Rozsutec - ide o to, ako je ktorá trasa navatovaná, t.j. v prípade meškanie je ľahšie ho skracovať, ak by sme volili ostré časy, tak v praxi by ten vlak mal veľkú náchylnosť nedodržiavať GVD - nespoľahlivosť takéhoto spoja - nezáujem cestujúcich.
Realita je vo všeobecnosti taká, že čím časovo dlhšie spojenie, tým je to pre tých, čo idú na dlhú vzdialenosť (BB/ZV - BA) neprijateľnejšie. A každé zastavenie pre 2-3 ľudí v ŽC, HrD, NB, Koz, Úl,... si môže vyžiadať odliv 5 ľudí na trase BB - BA. Ide o to, čo je lepšie...
Zámčan, cestovný čas 3 h je reálny pre 5-6 vozňový vlak bez časovej rezervy; v praxi by tie vlaky najmä v 5 a 7 permanentne meškali (potreba 9 vozňov), v čom vidím problém. Vzdialenosť NB - Šu pod 1 h so zastavením v LV a Ph je veľmi ostrá. Navyše tá tebou uvedená trasa má problém s (ne)prípojmi v každej stanici okrem BA k EC.
Každý má právo napísať svoj názor, to beriem, ale tie názory sú v zmysle, my nechceme nič čo funguje na inde (na západe), my chceme pokračovať, v tom, čo tu je doteraz. Ja niečo napíšem, tak čakám odozvu a komentár k tomu čo napíšem (ako napr. od teba), nie ignoráciu a bezhlavé hlásanie toho ako treba pokračovať v dnešných historizmoch (ak keď tento postup vyvraciam). Pardon, asi som príliš náročný.
Ex Detvan vs Zr Rozsutec - ide o to, ako je ktorá trasa navatovaná, t.j. v prípade meškanie je ľahšie ho skracovať, ak by sme volili ostré časy, tak v praxi by ten vlak mal veľkú náchylnosť nedodržiavať GVD - nespoľahlivosť takéhoto spoja - nezáujem cestujúcich.
Realita je vo všeobecnosti taká, že čím časovo dlhšie spojenie, tým je to pre tých, čo idú na dlhú vzdialenosť (BB/ZV - BA) neprijateľnejšie. A každé zastavenie pre 2-3 ľudí v ŽC, HrD, NB, Koz, Úl,... si môže vyžiadať odliv 5 ľudí na trase BB - BA. Ide o to, čo je lepšie...
Zámčan, cestovný čas 3 h je reálny pre 5-6 vozňový vlak bez časovej rezervy; v praxi by tie vlaky najmä v 5 a 7 permanentne meškali (potreba 9 vozňov), v čom vidím problém. Vzdialenosť NB - Šu pod 1 h so zastavením v LV a Ph je veľmi ostrá. Navyše tá tebou uvedená trasa má problém s (ne)prípojmi v každej stanici okrem BA k EC.
Každý má právo napísať svoj názor, to beriem, ale tie názory sú v zmysle, my nechceme nič čo funguje na inde (na západe), my chceme pokračovať, v tom, čo tu je doteraz. Ja niečo napíšem, tak čakám odozvu a komentár k tomu čo napíšem (ako napr. od teba), nie ignoráciu a bezhlavé hlásanie toho ako treba pokračovať v dnešných historizmoch (ak keď tento postup vyvraciam). Pardon, asi som príliš náročný.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369369/
Ex versus R v Slovenskej podobe:
Ex 235 Detvan. Normatív R250t, 5vozňov:
Žilina 16:26
Zvolen 18:14
cestovná doba 1h48min
zastavenia 5x:
Vrútky3min, Martin1min, T.T.1min, BB2min, Sliač1min.
Čistý jazdný čas(bez pobytov):109min
Zr1845 Rozsutec. Normatív R250t, 5vozňov:
Žilina 19:59
Zvolen 21:52
cestovná doba 1h53min
zastavenia 10x:
Varín1min, Strečno1min, Vrútky1min, Martin1min, TT1min, BB1min, BBmesto1min, Vlaknová1min, Sliač1min, Zvmesto1min.
Čistný jazdný čas (bez pobytov):102min
Myslím, že nie je dôležité, že Detvan príde o 7 minút skôr ako Rozsutec (tých 7 min určite nikoho nespasí), ale že má prísť o 18:14 a o 18:14 aj vo Zvolene zastane. Podobne je to aj s vašimi zastaveniami na 150ke. Radšej zastaviť 2, 3x naviac, ale obslúžiť stanice, ktoré to vyžadujú. Tých 5minút navyše určite nikomu vadiť nebude. Sme tu pre ľudí, nie ľudia pre nás. Tak isto prečo nezasaviť s Os na zástavke, kde nastupjú/vystupujú 2-3 ľudia? No opäť preto, že vozíme ľudí a sme tu pre nich. Alebo im najskôr ponúknime alternatívu v podobe iného druhu dopravy a až potom rušme zastavovanie. Oni nie sú odkázaní na železnicu, my na nich áno.
Ex 235 Detvan. Normatív R250t, 5vozňov:
Žilina 16:26
Zvolen 18:14
cestovná doba 1h48min
zastavenia 5x:
Vrútky3min, Martin1min, T.T.1min, BB2min, Sliač1min.
Čistý jazdný čas(bez pobytov):109min
Zr1845 Rozsutec. Normatív R250t, 5vozňov:
Žilina 19:59
Zvolen 21:52
cestovná doba 1h53min
zastavenia 10x:
Varín1min, Strečno1min, Vrútky1min, Martin1min, TT1min, BB1min, BBmesto1min, Vlaknová1min, Sliač1min, Zvmesto1min.
Čistný jazdný čas (bez pobytov):102min
Myslím, že nie je dôležité, že Detvan príde o 7 minút skôr ako Rozsutec (tých 7 min určite nikoho nespasí), ale že má prísť o 18:14 a o 18:14 aj vo Zvolene zastane. Podobne je to aj s vašimi zastaveniami na 150ke. Radšej zastaviť 2, 3x naviac, ale obslúžiť stanice, ktoré to vyžadujú. Tých 5minút navyše určite nikomu vadiť nebude. Sme tu pre ľudí, nie ľudia pre nás. Tak isto prečo nezasaviť s Os na zástavke, kde nastupjú/vystupujú 2-3 ľudia? No opäť preto, že vozíme ľudí a sme tu pre nich. Alebo im najskôr ponúknime alternatívu v podobe iného druhu dopravy a až potom rušme zastavovanie. Oni nie sú odkázaní na železnicu, my na nich áno.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369365/
Rasťo inak samozrejme 5 min prích pred EC je naozaj tesný ale zas ten prípoj by nebol taký nerealny,ono mi to nejde inak nakresliť len tak natesno ak nechcem pobyty z dopr.dôvodov vo Vlkanovej.....
Križovanie v Šuranoch a N B .
Križovanie v Šuranoch a N B .
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369235/
Rasťo bavíme sa len v hrubých rysoch nie konkretnych 5 min môže to vyjsť na 10-12 min a cestovný čas 3 hod je realny....
a potom nechápem čo sa urážaš,každý má právo si napísať vlastný názor,to že ho má niekto iný ako ty neznamená že je zaspatý....
a potom nechápem čo sa urážaš,každý má právo si napísať vlastný názor,to že ho má niekto iný ako ty neznamená že je zaspatý....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369221/
darthanubis, odporúčam ti ísť tieto svoje skvelé zistenia (vlak pre duchov; treba 2 Ex a 2 R atď) uplatňovať do Švajčiarska (aby svoj 30min takt značne zrušili), do Čiech (aby na hlavných tratiach vynechávali taktové vlaky), do Rakúska, do Nemecka,... Všade pochopili, že diery v takte nie sú vhodné a od toho, čo je dnes na Slovensku dávno prešli k novým trendom (vďaka čomu vyzerá vývoj prepravených osôb presne opačne ako u nás)
Navyše, čím by išlo viac ľudí Poľanou alebo Ex do BB o 8.30 .
Končím, pokiaľ odmietate pochopiť, čo som napísal, tak sa nikam od vašich historizmov nepohneme. Váš prístup je taký, ja som Slovák, v živote som nevidel ďalej od svojho nosa a už božechráň ísť za hranice tejto zaspatej "rozprávkovej krajiny".
Navyše, čím by išlo viac ľudí Poľanou alebo Ex do BB o 8.30 .
Končím, pokiaľ odmietate pochopiť, čo som napísal, tak sa nikam od vašich historizmov nepohneme. Váš prístup je taký, ja som Slovák, v živote som nevidel ďalej od svojho nosa a už božechráň ísť za hranice tejto zaspatej "rozprávkovej krajiny".
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369211/
Ja myslím že tu padlo viacero nereálnych návrhov napríklad aby medzi 6.25 a 10.25 išli 3 rýchliky do Bystrice z bratislavy. Síce je to koncepčne ale asi by nemali koho viesť najmä od pondelka do stredy a cez rôzne prázdniny. Boli by to skôr vlaky duchov.
Ale niekto to tu už spomínal. Casto sa pletú funkcie regionálnej a dialkovej dopravy. Ved aj z praxe zrýchlené vlaky majú menej zastávok a sú rýchlejšie ako rýchliky.
Co sa týka spojenie Bratislavy a Bystrice, nechcem polemizovať ako často by mali ísť, ale mali by tam byť dve kategorie- ako súčasné rýchliky. A potom expresy. Ale expresy by to boli naprík, mohlo by to byť za inou zastávkoulad až od Levíc a za Levicami by išli ako rýchliky. To je len príklad . Ale vzásade by sa zrýchlika jazdná doba a slúžili by ako dialková doprava- na spojenie bratislavy a stredného Slovenska
Ale niekto to tu už spomínal. Casto sa pletú funkcie regionálnej a dialkovej dopravy. Ved aj z praxe zrýchlené vlaky majú menej zastávok a sú rýchlejšie ako rýchliky.
Co sa týka spojenie Bratislavy a Bystrice, nechcem polemizovať ako často by mali ísť, ale mali by tam byť dve kategorie- ako súčasné rýchliky. A potom expresy. Ale expresy by to boli naprík, mohlo by to byť za inou zastávkoulad až od Levíc a za Levicami by išli ako rýchliky. To je len príklad . Ale vzásade by sa zrýchlika jazdná doba a slúžili by ako dialková doprava- na spojenie bratislavy a stredného Slovenska
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369203/
Zámčan, robiť 5min prípoj na EC je krajne nespoľahlivé => v praxi bude celý GVD meškať (buď meškanie Ex a strata prípoja, alebo permanentné meškanie EC a strata prípoja). Navyše k 3 h je potrebné prirátať nejakú vatu + pobyty z dopravných dôvodov.
Rýchliky na Považí - základný problém je v tom, že ľudia z KE - ZA v týchto vlakoch nemajú čo robiť (zo ZA do BA by tie košické R mali ísť niečo ako IC/Ex do BA), takže tento problém tu ani nemá zmysel riešiť. Keď diaľkovú frekvenciu z týchto vlakov "vyhodíme", tak nám môže vzniknúť nejaký 4-5 vozňový regionálny rýchlik obsluhujúci mikroregio. centrá + odbočkové stanice (tu samozrejme nutnosť prípoja). Keďže sa chceme pohybovať v takte, takže zastaví tu každý R, a každý R bude mať prípoj.
Rýchliky na Považí - základný problém je v tom, že ľudia z KE - ZA v týchto vlakoch nemajú čo robiť (zo ZA do BA by tie košické R mali ísť niečo ako IC/Ex do BA), takže tento problém tu ani nemá zmysel riešiť. Keď diaľkovú frekvenciu z týchto vlakov "vyhodíme", tak nám môže vzniknúť nejaký 4-5 vozňový regionálny rýchlik obsluhujúci mikroregio. centrá + odbočkové stanice (tu samozrejme nutnosť prípoja). Keďže sa chceme pohybovať v takte, takže zastaví tu každý R, a každý R bude mať prípoj.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369200/
Brano asi mám srdečnejší vzťah k dedictvu otcov t.j storočnej električke..
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369191/
brano súhlasím je to anomalia aj v Trenč.Teplej ale jeden rozdiel tam je a to sú kúpele Trenč.Teplice.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369187/
metal v GVD 2010 o 7 min posunutý neskôr pozeral si dobre a ja dopredu
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369186/
Zámčan: Minimálne jednu podobnú anomáliu nájdeš aj na trati 120 - Trenčianska Teplá 8 km od Trenčína a R tam stoja aj v prípade, že žiadne prípoje na Nemšovú/Trenčianske Teplice neexistujú, pričom pre obsluhu trate na Horné Srnie by boli výhodnejšie priame Os z Trenčína.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369185/
Autobusy ZH - Kremnica nechodia popri zeleznicnej stanici (teraz do septembra je vsak kvoli stavbe R1 uzavreta ich trasa (Partizanska ulica - Slnecna stran), tak chodia), tu by bolo potrebne prelinkovat spoje, potom tu mame busy ZH - BS bud cez Hronsku Dubravu a Kozelnik, potom cez Sklene Teplice alebo potom cez Vyhne. Vsetky tieto linky chodia/by chodili popri ziarskej zeleznicnej stanici. Potom by malo zmysel zrusit zastavovanie v Hronskej Dubrave
Vlaky smer Kremnica, resp. BS by sa dali obsluzit zo Zvolena, pripoj k Ex
Zarnovica, Nova Bana (dajte tomu aj Hronsky Benadik, Kozarovce a ine) by sa dali obsluzit v slabych dnoch autobusmi alebo Os (prestupovanie na Ex trebars v Leviciach, v 5/7 viest Zr vlaky
Podhajsku zachovat kvoli frekvencii porovnatelnej so Ziarom nad Hronom
potom Surany, Galanta (prestup do Trnavy) a BA Vinohrady (frekvencia cestujucich - internat Mlada Garda, Raca, Krasnany...)
Ex na severnej trase
zastavovanie BA Vinohrady (opat kvoli frekvencii), Trnava, Leopoldov (prestp smer NItra), Piestany, NMnV (prestup Myjava), Trencin, Puchov, Povazska Bystrica, Zilina, Vrutky, Kralovany, Ruzomberok, LM, Strba, Poprad, SNV, Margecany, Kysak, KE
Tenciansku Teplu riesit bud autobusmi (ako spominal brano) alebo Os/Zr vlakmi TN - Puchov a spat s pripojom na dalsi Ex v takte