TrEŽ, OŽ a TEŽ za jeden deň vďaka Lidlenke

4.8.2011 8:00 Oliver Dučák

Ako som už písal v komentároch na VLAKY.NET, tak aj teraz píšem článok o tom, ako moja nanajvýš zaujímavá cesta prebiehala. Cesta, na ktorú som sa rozhodol ísť z dôvodu, že som nikdy nenavštívil TrEŽ a zároveň som sa chcel ísť pozrieť do Tatier. Určite môžem povedať, že napriek tomu aká bola únavná, tak sa mi ísť oplatilo a môžem ju odporúčiť aj ostatným. Tak sa pozrime na priebeh.

Ráno okolo 5:15 ste ma mohli stretnúť na električkovej zastávke Nová Nemocnica v Košiciach, keď som čakal na spoj číslo 6, ktorý ma mal doviesť na železničnú stanicu. Bol som rád, že som si zakúpil miestenky na všetky rýchliky, ktorými som v ten deň plánoval cestovať, pretože v takú skorú hodinu tam bolo veľmi veľa ľudí (ako som správne predpokladal, tak väčšina cestovala do Popradu a odtiaľ do Tatier).

5.7.2011 - Košice: R 602 Čingov s 362 na čele © Oliver Dučák

Takže cestu od Kysaku po Spišskú novú Ves na R 602 Čingov (keďže nemali miestenky) som strávil v spoločnosti dvoch Vranovčanov pri partií žolíka. Po stanici Spišská nová Ves si museli presadnúť a tak som cestu strávil rozhovorom s vedľa sediacou pani a sledovaním okolitej krajiny (viac menej som si vytyčoval miesta, ktoré som mal odfotiť pri spiatočnej ceste). Cestu medzi Žilinou a Trenčianskou Teplou mi znepríjemnili rekonštrukčné práce na trati niekde pri Ilave. napriek tomu som dorazil do obce Trenčianska Teplá načas a len tak-tak som stihol električku do mesta Trenčianske Teplice.

5.7.2011 - Trenčianska Teplá: Os 3408 pripravený na odchod © Oliver Dučák

Po príchode do Trenčianskych Teplíc som mal necelú pol hodinu do odchodu vlaku naspäť do Trenčianskej Teplej, tak som sa chvíľu túlal po krásnom centre mesta, ktoré mi na svoju malú rozlohu veľmi učarovalo. Na stanicu som prišiel necelých 10 minút pred odchodom súpravy a ten čas som strávil rozhovorom s rušňovodičom, ktorý bol ochotný a dovolil mi pozrieť sa do kabíny a odfotiť si ju. Cestu do dediny som strávil (na môj vkus) intenzívnym fotením okolia a trate – pomerne ma pobavil pohľad na trojuholníkovú značku predzvesti rýchlosti 10km/h, keďže ju na bežných tratiach tak často nevidno.

Po príchode na stanicu Trenčianska Teplá som približne 5 minút čakal na R 605 MALL.SK, ktorým som sa mal odviesť do Štrby. Cestu do Štrby som strávil poväčšine fotením objektov, ktoré som si vytýčil na ceste do Trenčianskej Teplej (napríklad hrad Strečno, alebo závod KIA). Po príchode do Štrby som  utekal na zubačku, ktorá ma mala vyviesť hore na Štrbské Pleso. Tam sa mi podarilo urobiť jedinú moju fotku (to som poprosil o pomoc jednu Poľku, čo nebol problém, keďže východoslovenskému nárečiu rozumejú oveľa lepšie než spisovnej Slovenčine). Na stanici Štrbské Pleso ma príjemne prekvapila prítomnosť Kométy medzi všetkými tými Barónkami. Úplne som na ňu zabudol, hoci som mal informáciu že tam bude, ale nečakal som že na ňu natrafím.

5.7.2011 - Štrbské Pleso: 'Kométa', ktorej prítomnosť ma príjemne prekvapila © Oliver Dučák

Urobil som si zopár záberov a pobral som sa ešte odfotiť si dodatočne zubačku, keďže som chcel mať jej fotky aj v stanici Štrbské Pleso. Pri nej som stretol jedného z prispievateľov na VLAKY.NET Jirku, alebo Brejlovca, s ktorým som sa tam zoznámil. Chvíľu sme porozprávali a ja som ešte išiel pofotiť nejaké fotky hore k plesu a trebalo mi ísť aj do potravin, keďže mi už došlo jedlo. O 15:15 odchádzal Os 8020, ktorý ma mal odviesť do Starého Smokovca na prestup na Os 8222, ktorým som sa odviezol do Tatranskej Lomnice. Pri prestupe v Starom Smokovci som sa skoro nedostal von z Barónky pre intenzívny príval nastupujúcich.

S veľkými ťažkosťami som prestúpil do druhej Barónky a čakal som na odchod. Cestu do Tatranskej Lomnice som skoro prespal, keďže som bol od veľmi skorého rána na nohách. Príchod do Tatranskej Lomnice pre mňa pôvodne znamenal krátky pobyt v obci spojený s krátkym fotením a potom mala nasledovať cesta na Tatranskom Delfínovi cez Studený Potok do Popradu. Na moje veľké pohoršenie tam bola pristavená Krabička rady 812 a ešte som aj zistil, že som si pri plánovaní cesty aj zle pozrel cestovný poriadok a tak som sa až v Tatranskej Lomnici dozvedel že ten spoj, na ktorom som chcel ísť cez sviatky nechodí. Trošku znechutený zo zmeny plánu som neochotne nastúpil do Barónky s cieľom návratu do Starého Smokovca.

5.7.2011 - Tatranská Lomnica: 'Krabička' 812 smer Studený Potok a Poprad-Tatry © Oliver Dučák

Prestup bol takmer okamžitý. V Starom Smokovci som ešte natrafil na Kométu, ktorá bola na ceste do Popradu. Tak som nastúpil a už som len otupene čakal v preplnenej Barónke na odchod do Popradu, keďže na ten deň som už bol vyšťavený do poslednej kvapky. V Poprade som mal ešte asi tak hodinku času, tak som sa zatúlal do supermarketu kúpiť niečo na jedenie a rozmýšľal som ako sa dostať k popradskému depu čo najbližšie. Na autobusovej stanici som natrafil na (ak to môžem tak nazvať) unikát v MHD na Slovensku v podobe poschodového Doublera patriacemu popradskej MHD. Vrátil som sa na stanicu a tam som čakal na príchod R 609 BAYER.

Čakanie som si krátil porovnávaním zážitkov s párom z Trnavy, ktorí tiež využili možnosť 'Lidlenky' a zviezli sa do Tatier. O 18:35 konečne prišlo hlásenie o príchode môjho spoja do Košíc a ja som sa odvliekol na prvé nástupište, aby som si v kľude našiel moju rezerváciu. Cestu do Košíc si poriadne nepamätám, keďže som niekde pred Spišskou novou Vsou zadriemal a zobudil som sa až vo Veľkej Lodine. Po šťastnom príchode do môjho mesta som sa ponáhľal domov zrevitalizovať sa. Na konci vlaku som si ešte všimol 2 cudzie vagóny, tak som si to išiel pozrieť. Musím povedať, že sa mi to oplatilo (aspoň podľa mňa), keďže na konci vlaku som narazil na vagóny WLAB patriace UŽ a RŽD.

Z môjho pohľadu to bola výborná akcia, ktorou si hlavne Lidl urobil výbornú reklamu a určite by som privítal možnosť ďalšej takej akcie (určite aj vy). Na TrEŽ som bol prvý krát v živote, takže to bol pre mňa najväčší zážitok. Chcel by som sa ospravedlniť za kvalitu väčšiny fotiek, keďže som tu väčšinu fotil za jazdy z vlaku a doma som ich ešte musel zmenšovať.

Ak sa vám na článku niečo nepáčilo, prosím buďte zhovievaví, keďže to je môj prvý článok.

Ďakujeme autorovi príspevku a v zmysle našej výzvy odmeňujeme autora pozornosťou s logom VLAKY.NET :-)