Predpisy na železnici
Od najbližšej "veľkej" zmeny GVD (11.12.2005) sa majú zrušiť "Návestné predpisy D1", "Dopravné predpisy D2", "Dopravné predpisy pre zjednodušenú prevádzku na dirigovanej trati D3", "Pedpis pre brzdové zariadenia V15" a má sa všetko zlúčiť v jednom spoločnom predpise "Ž1", ktorý bude platiť tak pre ŽSR ako aj ZSSK a ZSCS. Samozrejme, sú v pláne aj nejaké zmeny v týchto predpisov o ktorých budem informovať. (prípadne aj vy)
Kua, ktorý článok? Veď tento je o ozubení klúčov... 1406 si chcel napísať
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/343787/
charly: Už mi došlo, čo je v článku 1046 Ž1, len týmto oznamom ma trošku doplietli.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/343785/
Miro 79: FS to nedotiahla do konca. Čl.1046 Ž1 píše o obsadení vlaku len vodičom, nie o obsadení HDV len vodičom. Rozmenené na drobné: Ak je na vlaku ešte niekto okrem vodiča, musia - nemusia byť splnené podmienky čl. 1406 Ž1???
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/343782/
amater3: nejde len porušovanie bodu 348 V62, ale aj Ž1 čl.388.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/343771/
Už niekto uplatnil predpis ZSSK V62, Článok 9, kapitola 9.10, bod 348, v praxi?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/343425/
Miro 79: ..vlakvedúci na stanovišti? Ja sa Ťa opýtam z opačného konca čl.1406 Ž1. Pri vlaku osadenom vlakovým personálom. Musí byť vedúce HDV vybavené správne účinkujúcim zariadením ..... , vodič vedúceho HDV musí mať ... . ? P.S. Bavíme sa o Ž1!
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/341258/
passion: Takže podľa druhého odseku na tratiach okrem BA - Žilina (čo poznám) chodíme pravidelne s vlakvedúcim na stanovišti?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/341225/
Vďaka.Alebo Niekto k vodičovi.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/341007/
V Ž1 dosť jednoznačné:
1406. Vlak môže byť obsadený len vodičom za týchto podmienok:
- vedúce HDV je vybavené správne účinkujúcim zariadením pre kontrolu bdelosti vodiča zabezpečujúcim samočinné zastavenie vlaku;
- vodič vedúceho HDV musí mať rádiotelefónne spojenie so zamestnancom ktorí riadi jazdu vlakov na príslušnej trati.
1406. Vlak môže byť obsadený len vodičom za týchto podmienok:
- vedúce HDV je vybavené správne účinkujúcim zariadením pre kontrolu bdelosti vodiča zabezpečujúcim samočinné zastavenie vlaku;
- vodič vedúceho HDV musí mať rádiotelefónne spojenie so zamestnancom ktorí riadi jazdu vlakov na príslušnej trati.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340940/
Mám otázku: Aký je postup pri Rv tvoreným 810,a obsadeným len rušňovodičom? Je možná jazda,alebo musí ísť niekto s ním?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340900/
Vďaka,tiež si myslím,len v tom článku mi to nepasuje,a podľa môjho názoru je tam chyba.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340331/
Košové: Ak pri prevádzkovaní dráhy budú platiť Pravidlá železničnej prevádzky, Predpis Ž1, tak nie.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340329/
charly. Ospravedlňujem sa.ale asi som nepochopil. Teda,ak miesto vchodového nav. ,bude košové,a vlak vojde do stanice,tak nedôjde k porušeniu predpisu?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340323/
Jones: ..nedostal odpoveď. O čom som písal ja, je o inom. Ja som narážal na to čo na "štreke" má byť a nie je to tam. Riadiť sa heslom: podnik je v riti, nie sú peniaze, jazdi ako môžeš, to je prisilná káva. P.S. Semafór č.10/2008 - dve hrubo vytlačené vety sú asi jasné.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340319/
Je chýbajúce označenie(L;S) vchodového návestidla pochybnou návesťou? Nepoznám to tam ,ale predpokladám ,že je to vchodové,resp. cestové.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340309/
charly:Alebo bude tam košové návestidlo zo začiatku minulého stor.,tak to nebude nehodová udalosť.
V otázkach a odpovediach som dal jednú otazku,na ktorú som nedostal odpoveď.
Takže príspevok:
jones VLAKY.NET Mail
[Prednosta]
Príspevky: 1196
Body: 70240
15. 3. 2009 7:13:27
upš
Áno,s tym piktogramom som to možno prehnal,ale môj nazor to nemení.
A s týmto súhlasite?
A aby som to zdramat i zova l ( a le pr ípad vo svojom význame je ten istý), ako by reagoval skúsený rušňovodi č na návesť košového návestidla? Ktoré by bolo umiestnené miesto vcho- dového návestidla a ktoré v pod- state plati lo pred sto rokmi? Dá sa v tomto prípade hovoriť o NU prejdení návesti Stoj , ak ju nebude rešpek tovať ? Na to je len jedna odpoveď a to: Nie je to predpiso- vo nijako podložené! A preto nemôžeme hovor i ť o porušení predpisov.
Semafór 10/2008
V otázkach a odpovediach som dal jednú otazku,na ktorú som nedostal odpoveď.
Takže príspevok:
jones VLAKY.NET Mail
[Prednosta]
Príspevky: 1196
Body: 70240
15. 3. 2009 7:13:27
upš
Áno,s tym piktogramom som to možno prehnal,ale môj nazor to nemení.
A s týmto súhlasite?
A aby som to zdramat i zova l ( a le pr ípad vo svojom význame je ten istý), ako by reagoval skúsený rušňovodi č na návesť košového návestidla? Ktoré by bolo umiestnené miesto vcho- dového návestidla a ktoré v pod- state plati lo pred sto rokmi? Dá sa v tomto prípade hovoriť o NU prejdení návesti Stoj , ak ju nebude rešpek tovať ? Na to je len jedna odpoveď a to: Nie je to predpiso- vo nijako podložené! A preto nemôžeme hovor i ť o porušení predpisov.
Semafór 10/2008
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340301/
Miro 79: Nechýba tam nič ... . Tak, ak bude napr. vchod.návestidlo padnuté v kríkoch, tiež tam nebude chýbať? "" Ž1-Zoznam použitých termínov: Návesť je .. sa dáva návesť. Ž1 čl.123. Návesť 41a, čl.61.Návesť 1, Stoj .
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/340289/