470/471/671 a odvozená vozidla
Diskuse o elektrických dvoupodlažních jednotkách a odvozených jednotkách netrakčních.
____________________
Více o nich:
Elektrická jednotka řady 470 (EM 496.0) - zrušená řada
Elektrická jednotka řady 471
Elektrická dvousystémová jednotka řady 671
Dvoupodlažní řídící vůz řady 951
Dvoupodlažní vložený vůz řady 051
(Zbyněk)
Snímky mé vlastní prototypových jednotek obou řad:
1. 17.09.08 - Praha hl.n.: 470.003-5/470.004-3 odjíždí jako Os 9942 do Berouna;
2. 23.10.04 - Nymburk: první "ešus" 471.001-8/971.001-3 jako Os 9427 Praha Masarykovo n. - Kolín. A naopak firemní
3. vizualizace jednotky 671 ZSSK
Ja som zažil, a to 3 rôzne za 5 minút, v jednom a v tom istom vlaku. A to:
1. ...z technických príčin
2. ...kvôli nehode na trati
3. ...z dopravných dôvodov...
K veci: pískať to nepískalo, len rušivý element.
Ad odpojovači:
Nie je tam prezamestnanosť?
1. ...z technických príčin
2. ...kvôli nehode na trati
3. ...z dopravných dôvodov...
K veci: pískať to nepískalo, len rušivý element.
Ad odpojovači:
Nie je tam prezamestnanosť?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772682/
A názor pripojovačov rušňov bol aký?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772666/
Dmes na 15:07 zase dvojvozňový pushpulláčik, ťahal iho ZSSKC 240.014 asi... a ešte aj tí odpojovači rušňa krútli hlavami a polemizovali, ako sa vmestia ľudia do tejto súpravičky...
Vlakom cestovalo oveľa viac ľudí, ako bolo miest na sedenie, tým pádom obsadenosť vlaku (to radi rátajú hlavní) bola na úrovni cca. 160 %.
Ja som zatiaľ nezažil hlásenie čaty, ktoré by bolo s týchto súpravách nezrozumiteľné... práve ich bolo veľmi dobre počuť.
Vlakom cestovalo oveľa viac ľudí, ako bolo miest na sedenie, tým pádom obsadenosť vlaku (to radi rátajú hlavní) bola na úrovni cca. 160 %.
Ja som zatiaľ nezažil hlásenie čaty, ktoré by bolo s týchto súpravách nezrozumiteľné... práve ich bolo veľmi dobre počuť.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772661/
taka drobnost k 951 (neviem ako to je v 671). Minule som si vsimol, ked sprievodca chcel nieco hlasit do "verejného rozhlasu" ze ten mikrofon/telefon neuveritelne piska. Tak pri troske volneho casu som zavital do kajutky vlakovej caty/gazdu a skusal som. Tak, rad sa necham poucit od vyrobcu + dodavatela-projektanta , ako hlasit do toho telefonu bez toho, aby to chytalo spatnu vazbu. Na aku onu je tam v tej budke reproduktor od ktorého sa ta spatna vazba chyta??!!!
To je mozno odpoved na to, ze vlakove caty v Pushpulloch/Esusoch nehlasia radsej nic, lebo aj tak nic nerozumiet.
To je mozno odpoved na to, ze vlakove caty v Pushpulloch/Esusoch nehlasia radsej nic, lebo aj tak nic nerozumiet.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772655/
Joyki,
ak išiel o 15:07, tak si to viem živo predstaviť... A to pred ním ide aj nejaký REx, či čo.
Asi sa budem musieť vybrať na Hlavnú v niektorý deň sa mrknúť na prevádzku.
ak išiel o 15:07, tak si to viem živo predstaviť... A to pred ním ide aj nejaký REx, či čo.
Asi sa budem musieť vybrať na Hlavnú v niektorý deň sa mrknúť na prevádzku.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/771316/
Nie janek, dnes išiel aj na Os 15:07 BA-NZ vieš si predstaviť, ako to tam vyzeralo..
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/771309/
wagoo,
doteraz som si naivne myslel, že Kinder PP jazdí v sedle, a naposledy som ho videl s Princeznou. (asi to už bolo dosť dávno)
Máš pravdu. To bude zlepšovák... Hlavne, že my železnično-pozitívni sa tu bavíme o nejakých podobných veciach asi rok.
Ondro,
RV á la Bpmz-s ÖBB alebo Syseľ ČD boli moje obľúbené témy... len akosi s negatívnou odozvou... keď už 361.0 a 361.1, alebo 757... aale, dobre. Ja som len vlakofil, a jednoducho to nejde, a basta.
doteraz som si naivne myslel, že Kinder PP jazdí v sedle, a naposledy som ho videl s Princeznou. (asi to už bolo dosť dávno)
Máš pravdu. To bude zlepšovák... Hlavne, že my železnično-pozitívni sa tu bavíme o nejakých podobných veciach asi rok.
Ondro,
RV á la Bpmz-s ÖBB alebo Syseľ ČD boli moje obľúbené témy... len akosi s negatívnou odozvou... keď už 361.0 a 361.1, alebo 757... aale, dobre. Ja som len vlakofil, a jednoducho to nejde, a basta.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/771307/
Postreh z dnesneho dna , teda rana.
Preco na "Kinder PP" tj na suprave PP kde je iba jeden vlozeny vozen je dlhodobo ako hnacie vozidlo uderka v podobe 240.xxx . Nebolo by vhodne pri tejto kombinacii tam strcit na koniec jeden Bdt vozen, cim by sa mierne v rannej spicke rozsiril pocet sedaciek na sedenie a ti ludia v tej dvojvozovej suprave by sa nemuseli tiskat medzi sedackami . aj tak tu supravu musi ta lamina obiehat, tj tahane je to z oboch stran tj ucel supravy PP davne nieje splnena.
Ci pockame rok resp. dva, kedy si to vsimne niekto z kancelarie na Roznavskej a dostane skvely napad za ktory mu samozrejme nadstandartne zaplatime a podakujeme , ze pomohol tejto firme ku skvalitneniu sluzieb??
Preco na "Kinder PP" tj na suprave PP kde je iba jeden vlozeny vozen je dlhodobo ako hnacie vozidlo uderka v podobe 240.xxx . Nebolo by vhodne pri tejto kombinacii tam strcit na koniec jeden Bdt vozen, cim by sa mierne v rannej spicke rozsiril pocet sedaciek na sedenie a ti ludia v tej dvojvozovej suprave by sa nemuseli tiskat medzi sedackami . aj tak tu supravu musi ta lamina obiehat, tj tahane je to z oboch stran tj ucel supravy PP davne nieje splnena.
Ci pockame rok resp. dva, kedy si to vsimne niekto z kancelarie na Roznavskej a dostane skvely napad za ktory mu samozrejme nadstandartne zaplatime a podakujeme , ze pomohol tejto firme ku skvalitneniu sluzieb??
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/771300/
Jo - typicka ucelenka OBB je railjet. To sa fakt neskracuje, voz za loko nema prechodovy most.
------------------------------------------------------------
Jedna smola smolovata, ked zacal RJ jazdit na Graz a Villach, kapacita nepostacovala a nedali sa tomu rozumne pripojit dalsie vozy.
Dva RJ (ako na westbahn) zas bola pridlha suprava, ktora sa nevosla ku nastupistiam. Neviem, ako sa to uzavrelo, ale pridavat na konci vlaku klasiku znamenalo zabudnut na komfort restauraku a potrebovalo to dalsi personal.
Pravdu povediac, za ostatny rok som videl na sudbahn iba jednoduchu supravu RJ.
A kvoli stupaniu a oblukom na Semmeringu jazdia z Viedne lokomotivou v cele, od Grazu (Villachu) byvaju tlacene (juzna rampa Semmeringu je menej oblukovita). Vo Viedni to ma istu logisticku nevyhodu - supravy od zapadu a od juhu su voci sebe otocene, ak ich je nutne spojit, musi sa ta "juzna" otocit....
------------------------------------------------------------
Jedna smola smolovata, ked zacal RJ jazdit na Graz a Villach, kapacita nepostacovala a nedali sa tomu rozumne pripojit dalsie vozy.
Dva RJ (ako na westbahn) zas bola pridlha suprava, ktora sa nevosla ku nastupistiam. Neviem, ako sa to uzavrelo, ale pridavat na konci vlaku klasiku znamenalo zabudnut na komfort restauraku a potrebovalo to dalsi personal.
Pravdu povediac, za ostatny rok som videl na sudbahn iba jednoduchu supravu RJ.
A kvoli stupaniu a oblukom na Semmeringu jazdia z Viedne lokomotivou v cele, od Grazu (Villachu) byvaju tlacene (juzna rampa Semmeringu je menej oblukovita). Vo Viedni to ma istu logisticku nevyhodu - supravy od zapadu a od juhu su voci sebe otocene, ak ich je nutne spojit, musi sa ta "juzna" otocit....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769320/
wagoo:
No vo Viedni som zazil aj iny push-pull.
2016 +vlozaky+RV + 1116 + vlozaky + RV.
(Smer Deutschkreuz, Neckenmarkt)
2016 s castou vlaku pokracovala z Deutschkreuz uz bez dratov do Neckenmarkt.
Skoda, ze sa tam uz opat nejazdi....
Ale je to o tom, ze u OBB to zjavne nie su ucelenky, ale vlaky o variabilnej dlzke, u SBB tiez, U DBAG neviem, ale predpokladam, ze je to podobne. (Nakolko su tam push-pull vsetky mozne kategorie vlakov od S-bahnu po ICE2). Ucelenky budu zjavne len tie nerozpojitelne supravy....
No vo Viedni som zazil aj iny push-pull.
2016 +vlozaky+RV + 1116 + vlozaky + RV.
(Smer Deutschkreuz, Neckenmarkt)
2016 s castou vlaku pokracovala z Deutschkreuz uz bez dratov do Neckenmarkt.
Skoda, ze sa tam uz opat nejazdi....
Ale je to o tom, ze u OBB to zjavne nie su ucelenky, ale vlaky o variabilnej dlzke, u SBB tiez, U DBAG neviem, ale predpokladam, ze je to podobne. (Nakolko su tam push-pull vsetky mozne kategorie vlakov od S-bahnu po ICE2). Ucelenky budu zjavne len tie nerozpojitelne supravy....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769318/
ide o to, ze je to schvalene na 3 vozne + loko (ucelena jednotka) a s tym suvisia aj ine prevadzkove veci okolo brzdy atd ...a tak ako pise Ales, soft sa da upravit ale az po splneni podmienok skusok tak ako absolvovali ucelenky 3+1 (263 resp. 381). Skoda ze sa na to nemyslelo pri schvalovani ...
vyradenie vozna ide, to uz vieme, takto jedna suprava uz beha druhy mesiac, akurat je cirkus okolo zostavy vlaku a brzdenky (kedze to uz nieje ucelena jednotka)
Chvalne som sa pocet vlozakov zameral v susednom Rakusku, a tam je od 3 do 6 resp. 7 voznovych PP .
Ondro: ten soft v depe nik nezmeni, je to riesene cez dodavatela riadiaceho vozna a ista funconalita pristupov tu asi funguje. Funguju aj dialkove pristupy do RS loko resp. riadiacich voznov, dohlady maju dodavatelia poriesene, a takisto logovanie v systeme (tj kazda jedna z cinnosti je zaznamenavana v logoch, ktore si vies pozriet). V istom momente ti tie logy vedia dokonca pomoct.
vyradenie vozna ide, to uz vieme, takto jedna suprava uz beha druhy mesiac, akurat je cirkus okolo zostavy vlaku a brzdenky (kedze to uz nieje ucelena jednotka)
Chvalne som sa pocet vlozakov zameral v susednom Rakusku, a tam je od 3 do 6 resp. 7 voznovych PP .
Ondro: ten soft v depe nik nezmeni, je to riesene cez dodavatela riadiaceho vozna a ista funconalita pristupov tu asi funguje. Funguju aj dialkove pristupy do RS loko resp. riadiacich voznov, dohlady maju dodavatelia poriesene, a takisto logovanie v systeme (tj kazda jedna z cinnosti je zaznamenavana v logoch, ktore si vies pozriet). V istom momente ti tie logy vedia dokonca pomoct.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769297/
Apropos, urcite viete, ako to riesia Svajciari s ich push-pull supravami.
Pred masinu sa prihodi dalsi riadiaci voz a vlozene vozy.
(RV+VL+VL+loko+VL+....+VL+RV)
Alebo sa prihodia vsetky tie vozy pred riadiaci voz.
(RV+VL+VL+RV+VL+VL+....+loko)
K takemu IC prihodia v spicke dalsie 3 vozy a hotovo. Jazdi to ako sendvic a funguje to. O takom comsi ZSSK asi nesnivala, ze?
Pred masinu sa prihodi dalsi riadiaci voz a vlozene vozy.
(RV+VL+VL+loko+VL+....+VL+RV)
Alebo sa prihodia vsetky tie vozy pred riadiaci voz.
(RV+VL+VL+RV+VL+VL+....+loko)
K takemu IC prihodia v spicke dalsie 3 vozy a hotovo. Jazdi to ako sendvic a funguje to. O takom comsi ZSSK asi nesnivala, ze?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769280/
Ales_Liesk: To není soft, co umí jen 3 vozy, ale soft s nastaveným omezením na 3 vozy.
Jo, takemu comusi sa hovori parameter. A ked je soft parametrizovatelny, tak niekto ten parameter musi nastavit. Urcite to nie je servisak v depe, ved by za to dostal poza usi....
Ale ako automatizer si dovolim zarypat, precoze sa ten parameter neda menit?
Ale, ako som sa v tejto debate dozvedel, tie max. 3 vozy su dane niecim inym.
(Prevdepodobne sa setrilo, kde sa nemalo.)
Jo, takemu comusi sa hovori parameter. A ked je soft parametrizovatelny, tak niekto ten parameter musi nastavit. Urcite to nie je servisak v depe, ved by za to dostal poza usi....
Ale ako automatizer si dovolim zarypat, precoze sa ten parameter neda menit?
Ale, ako som sa v tejto debate dozvedel, tie max. 3 vozy su dane niecim inym.
(Prevdepodobne sa setrilo, kde sa nemalo.)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769279/
To není soft, co umí jen 3 vozy, ale soft s nastaveným omezením na 3 vozy.
Proč to tak je nevím, ale pokud se PP schválil pevně jako 3-vozový, tak to nějakou logiku má.
Když v zimě vložili v Prze do ešusu druhý vložák (MV+VV+VV+RV), tak to fungovalo bez problémů (já vím, jinej gang, teda jinej soft...)
Proč to tak je nevím, ale pokud se PP schválil pevně jako 3-vozový, tak to nějakou logiku má.
Když v zimě vložili v Prze do ešusu druhý vložák (MV+VV+VV+RV), tak to fungovalo bez problémů (já vím, jinej gang, teda jinej soft...)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769261/
No ved áno, systémovosť od ZSSK. Vlaky si objednáva podľa potrieb daného dňa objednávky, ale že čo bude v budúcnosti, nikoho nezaujíma...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769250/
Joyki:
Holt, ked si zakaznik zela 3 vozovu supravu bez moznosti rozsirenia na x-vozovu, tak je software naprogramovany na tu trojvozovu.
Kedze u nas sa jedna o "netrakcnu" jednotku, nie o samostatne vagony, tak ako napr, u OBB alebo DBAG, tak je variabilita v haji.
Toto je ovsem chyba objednavatela a nie dodavatela. Holt, ZSSK mali mysliet dopredu. Ale to by som od nich ocakaval prilis vela.....
Teraz upravovat SW by iste znamenalo nove skusky a co ja viem aku administrativu este.
Jedno riesenie by som mal, mozno by zarobil aj moj "oblubeny" vrutocky privatizer - ist cestou CD - prerobit klasicke vagony na riadiace vozy, spravit push-pull aj inou cestou.... Upravit loko a konecne zacat fungovat tak, ako je vo svete bezne.....
Predpokladam, ze tie reko vozy, co produkuju v Trubkach uz kable UIC maju a istu funkcionalitu tiez, takze by naozaj bolo treba upravit len loko a spravit riadiace vozy.
Holt, ked si zakaznik zela 3 vozovu supravu bez moznosti rozsirenia na x-vozovu, tak je software naprogramovany na tu trojvozovu.
Kedze u nas sa jedna o "netrakcnu" jednotku, nie o samostatne vagony, tak ako napr, u OBB alebo DBAG, tak je variabilita v haji.
Toto je ovsem chyba objednavatela a nie dodavatela. Holt, ZSSK mali mysliet dopredu. Ale to by som od nich ocakaval prilis vela.....
Teraz upravovat SW by iste znamenalo nove skusky a co ja viem aku administrativu este.
Jedno riesenie by som mal, mozno by zarobil aj moj "oblubeny" vrutocky privatizer - ist cestou CD - prerobit klasicke vagony na riadiace vozy, spravit push-pull aj inou cestou.... Upravit loko a konecne zacat fungovat tak, ako je vo svete bezne.....
Predpokladam, ze tie reko vozy, co produkuju v Trubkach uz kable UIC maju a istu funkcionalitu tiez, takze by naozaj bolo treba upravit len loko a spravit riadiace vozy.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769243/
Tak sa naďalej tlačme v trojvozňovej súprave, lebo softvér nenájde tretí vložený. ...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769189/
To v takej Wieliczke sme betonovali zarážadlo dimenzované na to, že keď doň vrazia dve spojené drevolína plné ľudí, tak ich to zastaví. Že v nich bude viac krvy ako keby to prerazil na cestu za tým asi nevadí...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769181/
asi dva tyzdne dozadu som sa vypraval s jednym kolegom, a teda ze v Zamkoch uz davnejsie skusali na PP RV + tri vlozaky + loko, a ze softwarovo ten vlozeny voz nenaslo. Isteze ako vlak by to slo, to by problem nebol, ved to ma kurenie brzdy a ine serepeticky. Na otazku na dodavatela softu preco je to tak prisla odpoved: budete mat schvaleny PP s troma vlozakmi, soft bude poznat dva vlozene vozne.
Nasledne prisla kalkulacia na schvalenie PP RV+3vlozaky + Loko, a zmietlo sa to zo stola.... snad iba tolko na objasnenie
Nasledne prisla kalkulacia na schvalenie PP RV+3vlozaky + Loko, a zmietlo sa to zo stola.... snad iba tolko na objasnenie
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/769177/
Minule ma v Lamaci obiehalo ECo , a teda vramci kultury cestovania skrz dlhodobo nezjazdnej prvej kolaje medzi Devinskou a Lamacom sme uz mali sekeru 10 , potom ECo v Lamaci +5, tak som v tom nural, no nenasiel som ten spravny predhraty oznam, tak vyhralo krizovanie vlakov. Blud, ale ... aspon daco. Ak by to urobil sprievodca, rusivy element by bolo to piskanie a nicnerozumenie.
Mimochodom, tu narazame na problematiku, ktoru sme riesili v inom vlakne, a to ohladom informovania o meskaniach. Mozem potvrdit, ze su stanice, kde daju vypravcovia info bud cez vysielacku alebo osobne o pobyte skrz xyz priciny. Su stanice, kde pan vypravca stoji vo svojej budke, pozrie prichod, a potom zalezie a clovek len moze tipovat , v com je problem resp. preo stojime. Su borci, co uz ani neodkyvu na pozdrav ...
toz, vela veci je o ludoch...
Kinder PP, pisal som to minule, a zopakujem. Ked to beha s laminatkou je to vozen ako akykolvek iny, preto nerozumiem, preto tam nezaradia hoc-co Bdtee .
ked sme uz pri laminatko-pulloch , neviem ci vyrobca tych otvaracov dveri na 4 hran ratal s takou vyuzitelnostou ako je , nakolko sa pravidelne stava, ze niektore uz ani nejdu. a potom sa tesime z toho, ze cestujuci nevedia otvorit dvere, sprievodcovia s radostou utekau k inym dveram kde to snad pojde, a rusnovodici su nadseni s predlzenym pobytom v zastavkach . To tak nejak so sebou suvisi.