GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný
Diskusia o Grafikone vlakovej dopravy. Vaše postrehy, návrhy a pripomienky.
Podradené diskusné témy
Milan si ten návrh čo je hore vôbec nemusí študovať poriadne
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374126/
Milan:
No dobre, IC sa rusia. A kde su tie alternativne trasy? Akoto ze stale figuruje nazov SUDBAHNHOF, ked sa zaciatkom platnosti GVD rusi????
Moja otazka bola prave po prestudovani navrhu uverejneneho hore....Prestuduj si ten nezmysl poriadne....
No dobre, IC sa rusia. A kde su tie alternativne trasy? Akoto ze stale figuruje nazov SUDBAHNHOF, ked sa zaciatkom platnosti GVD rusi????
Moja otazka bola prave po prestudovani navrhu uverejneneho hore....Prestuduj si ten nezmysl poriadne....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374111/
banlubo:co by nie boli ale to uz bolo strasne davno asi pred desiatimi rokmi a za socializmu len posledne roky uz nechodia
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374107/
Ad Milan :
Absolútne netuším, ako to bude od roku 2011... Z mojej strany sú to viac-menej úvahy. Nové Zámky, Šaľa a Galanta majú podľa môjho názoru na toto potrebný potenciál cestujúcich.
V prvej fáze - prechodnej - neočakávam nárast podielu os. žel. dopravy, skôr jej optimalizáciu smerom k týmto cestujúcim. VÚC budú mať na to nástroj.
V teréne už niekoľko rokov registrujem silnejúce signály po tejto optimalizácii, najmä v úseku BA - SA...
Terajšie "centralizované" presuny výkonov odniekaľ niekam sa stanú irelevantnými, ak sa trh s dopravcami liberalizuje. Rozhodovať bude vyťaženosť a dotácie pre každý konkrétny vlak. Na trati 130 by nemal byť až taký problém sa dohodnúť na úrovni NR+TT+BA.
O tom, či trať Šaľa - Neded áno alebo nie, budú spolurozhodovať aj starostovia dotknutých obcí. Ak bude vôľa, kompromis - vyčíselné riešenie bude. Ak nebude vôľa - najlacnejším riešením bude zrušenie a rozobratie trate Šaľa - Neded...
Absolútne netuším, ako to bude od roku 2011... Z mojej strany sú to viac-menej úvahy. Nové Zámky, Šaľa a Galanta majú podľa môjho názoru na toto potrebný potenciál cestujúcich.
V prvej fáze - prechodnej - neočakávam nárast podielu os. žel. dopravy, skôr jej optimalizáciu smerom k týmto cestujúcim. VÚC budú mať na to nástroj.
V teréne už niekoľko rokov registrujem silnejúce signály po tejto optimalizácii, najmä v úseku BA - SA...
Terajšie "centralizované" presuny výkonov odniekaľ niekam sa stanú irelevantnými, ak sa trh s dopravcami liberalizuje. Rozhodovať bude vyťaženosť a dotácie pre každý konkrétny vlak. Na trati 130 by nemal byť až taký problém sa dohodnúť na úrovni NR+TT+BA.
O tom, či trať Šaľa - Neded áno alebo nie, budú spolurozhodovať aj starostovia dotknutých obcí. Ak bude vôľa, kompromis - vyčíselné riešenie bude. Ak nebude vôľa - najlacnejším riešením bude zrušenie a rozobratie trate Šaľa - Neded...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374057/
Z dokumentov BID www.bid.sk
Východiská návrhu dopravnej obslužnosti:
- Dostatočná kapacita železničných tratí 110 a 113.
- Trať 100 slúži iba na spojenie s Rakúskom, priamo nesúvisí s obsluhou Záhoria.
- Nevhodné polohy železničných staníc na trati 112, ktoré sa nachádzajú vo veľkej vzdialenosti od väčšiny obcí, neumožňuje zabezpečiť dostatočnú atraktivitu tejto trate pre cestujúcich, preto sa s ňou v návrhu neuvažuje.
- Na trati Devínske Jazero - Stupava je zastavená doprava, existuje však možnosť jej obnovenia aj vzhľadom na výhodnú polohu železničnej stanice v Stupave.
- Pomerne vzdialené severovýchodné hranice mikroregiónu od Bratislavy.
Projekt BID sa ma v novej podobe spustit kazdu chvilu, teda, ak sa uz po niekolky krat neodsunie termin. Co vravite na obnovenie osobnej dopravy do Stupavy? Je to realne? Trat je este relativne v poriadku, stanica v Stupave ma dost dobru polohu a vzhladom na ranne kolony od Zahroia by boli vlaky vyznamne rychlejsie v centre BA.
Východiská návrhu dopravnej obslužnosti:
- Dostatočná kapacita železničných tratí 110 a 113.
- Trať 100 slúži iba na spojenie s Rakúskom, priamo nesúvisí s obsluhou Záhoria.
- Nevhodné polohy železničných staníc na trati 112, ktoré sa nachádzajú vo veľkej vzdialenosti od väčšiny obcí, neumožňuje zabezpečiť dostatočnú atraktivitu tejto trate pre cestujúcich, preto sa s ňou v návrhu neuvažuje.
- Na trati Devínske Jazero - Stupava je zastavená doprava, existuje však možnosť jej obnovenia aj vzhľadom na výhodnú polohu železničnej stanice v Stupave.
- Pomerne vzdialené severovýchodné hranice mikroregiónu od Bratislavy.
Projekt BID sa ma v novej podobe spustit kazdu chvilu, teda, ak sa uz po niekolky krat neodsunie termin. Co vravite na obnovenie osobnej dopravy do Stupavy? Je to realne? Trat je este relativne v poriadku, stanica v Stupave ma dost dobru polohu a vzhladom na ranne kolony od Zahroia by boli vlaky vyznamne rychlejsie v centre BA.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374056/
SWTC: obávam sa, že Tvoje veľké očakávania ohľadom zlepšenia situácie prechodom kompetencií na VÚC sú prehnané. A k trati Šaľa - Neded - jediné rozumné riešenie vidím v zastavení železničnej OD a využitie výkonov na posilnenie dopravy inde.
EMIL: pokiaľ myslíš nový GVD, všetko je v návrhu (odkaz máš hore). IC do Viedne sa rušia, ostatné vlaky (tiež ich bude o niečo menaj) budú vedené v alternatívnych trasách.
EMIL: pokiaľ myslíš nový GVD, všetko je v návrhu (odkaz máš hore). IC do Viedne sa rušia, ostatné vlaky (tiež ich bude o niečo menaj) budú vedené v alternatívnych trasách.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374048/
ma niekto informacie ako to bude s dopravou do Viedne? Podla navrhu sa ma udiat nejaka zahadna zmena 1.X. Vsetky vlaky su pisane do Sudbhf, ktora zanika . Co je v plane s IC?
Myslim, ze pri takej grandioznej zmene ako maju mat, navrh GVD u Rakusanov je hotovy davno. Kde by sa dal najst ked nasi ho nie su schopni zverejnit?
Myslim, ze pri takej grandioznej zmene ako maju mat, navrh GVD u Rakusanov je hotovy davno. Kde by sa dal najst ked nasi ho nie su schopni zverejnit?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374037/
Ad darthanubis :
ktovie, čo bude a nebude o rok. Problémy totiž vidno už teraz a prejavia už relatívne onedlho. Začínam už registrovať nespokojnosť aj ďalších cestujúcich s navrhovaným novým grafikonom...
Ad Novozamcan :
Ja by som to videl tak - ďialkovú dopravu BA - ZV - BB by som nechal tak ako teraz a obsluhu v rámci regiónu alebo medzi regiónmi riešiť od roku 2011 prostredníctvom VÚC a vybraného dopravcu. Tu sa môže stať, že trasy a polohy vlakov budú zásadne pomenené, ale zase budú robené pre väčšinový dopyt v regióne. Môže sa tiež stať, že niektoré menšie stanice a zastávky budú efektívnejšie riešené autobusovou dopravou k väčším žel. staniciam a vznikne tak priestor pre viac "Regional Expres" (Zr) vlakov.
Ešte poznámka s trati 134 Šaľa - Neded. Tu vidím iba jedinú možnosť na prežitie - zmeniť charakter vlakov na diaľkový. Vytvoriť akúsi kombináciu lokálnej a diaľkovej dopravy napr. Neded - Šaľa - Galanta - Bratislava. Takto by bolo možné aritmetickým priemerom zlepšiť celkovú vyťaženosť. Ja s týmto riešením nemám problém. Inak bude tento pomerne krátky 19 km úsek hltať peniaze, bude zastavená na tejto trati os. doprava a následný dôvod na zrušenie a znesenie celej trate. Následne mačkanice v autobusoch, keď autobusový dopravca odmietne posilniť autobusové spoje...
ktovie, čo bude a nebude o rok. Problémy totiž vidno už teraz a prejavia už relatívne onedlho. Začínam už registrovať nespokojnosť aj ďalších cestujúcich s navrhovaným novým grafikonom...
Ad Novozamcan :
Ja by som to videl tak - ďialkovú dopravu BA - ZV - BB by som nechal tak ako teraz a obsluhu v rámci regiónu alebo medzi regiónmi riešiť od roku 2011 prostredníctvom VÚC a vybraného dopravcu. Tu sa môže stať, že trasy a polohy vlakov budú zásadne pomenené, ale zase budú robené pre väčšinový dopyt v regióne. Môže sa tiež stať, že niektoré menšie stanice a zastávky budú efektívnejšie riešené autobusovou dopravou k väčším žel. staniciam a vznikne tak priestor pre viac "Regional Expres" (Zr) vlakov.
Ešte poznámka s trati 134 Šaľa - Neded. Tu vidím iba jedinú možnosť na prežitie - zmeniť charakter vlakov na diaľkový. Vytvoriť akúsi kombináciu lokálnej a diaľkovej dopravy napr. Neded - Šaľa - Galanta - Bratislava. Takto by bolo možné aritmetickým priemerom zlepšiť celkovú vyťaženosť. Ja s týmto riešením nemám problém. Inak bude tento pomerne krátky 19 km úsek hltať peniaze, bude zastavená na tejto trati os. doprava a následný dôvod na zrušenie a znesenie celej trate. Následne mačkanice v autobusoch, keď autobusový dopravca odmietne posilniť autobusové spoje...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374028/
SWTC:
No vidím to tak, že niektoré dobré návrhy budú akceptované s ročným oneskorením, tak ako je to už pravidlom.
Koniec koncov obnovili aj rýchlik v polohe o 16.15. Zbytočne sme im písali už pred rokom, že je to nezmysel.
No vidím to tak, že niektoré dobré návrhy budú akceptované s ročným oneskorením, tak ako je to už pravidlom.
Koniec koncov obnovili aj rýchlik v polohe o 16.15. Zbytočne sme im písali už pred rokom, že je to nezmysel.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/374017/
re Novozamcan
keď si pozrieš staršie GVD, zistíš, že cez NZ v minulosti nešli žiadne R smer Zvolen, boli však prípoje k nim zo šurian. Obchádzka cez NZ = strata času min. 25 min, osobne som za skvalitnenie prípojov a vedenie vlakov mimo NZ, prípadne vytvoreniu priamych spojení ( Budapest ny- Sturovo- NZ ako Os)- NZ- Zvolen, čo však teraz považujem za sci-fi
keď si pozrieš staršie GVD, zistíš, že cez NZ v minulosti nešli žiadne R smer Zvolen, boli však prípoje k nim zo šurian. Obchádzka cez NZ = strata času min. 25 min, osobne som za skvalitnenie prípojov a vedenie vlakov mimo NZ, prípadne vytvoreniu priamych spojení ( Budapest ny- Sturovo- NZ ako Os)- NZ- Zvolen, čo však teraz považujem za sci-fi
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373690/
No takto ja by som si len zelal,aby z novych zamkov alebo aj zo sturova jazdievali rychliky do zvolena alebo bystrice pravidelne.pretoze situacia je taka ze z NZ chodia do zvolena 2 osobaky jeden o 15:40 a druhy ide 5:08 a cesta trva minimalne 3hodiny a potom ide az vecer o 19:37 rychlik 837 Levičan a o 1:02 odchadza rychlik 801 poľana...volakedy jazdievali na tejto trase plno rychlikov a teraz len taketo neskore 2.To mi chcete povedat ze je to az taky problem dat 2-3 rychliky?Nic by sa nestalo keby dali so zamkov 2 rychliky alebo keby zmenili trasu niektorych z rychlikov Horehronec,Urpin,Slatina,Sitno......Je to len lenivost pockat 10 minut na otocenie a zapojenie rusna a keby ex hron jazdieval cez tutu trasu to by tiez nebolo zle ale je to nerealne...Tiez by som privital keby sa zvysil pocet zrychlenych a rychlikov do bratislavy,pretoze tam je to tiez bieda ajked je tam dost spojov napr. EC,EN vlaky a osobaky
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373678/
Ad Milan :
áno predstavujem si to tak, ako v poslednom odseku.
Môj návrh (aj niektorých ďalších členov tohoto fóra - nebol som sám) bol :
1.) Večerný vlak Os 4247 (Bratislava,hl.st. - Galanta) podľa návrhu končí v Galante. Nakoľko sa rýchlik idúci pred týmto
Os vlakom posunie do skoršej časovej polohy, žiadam predĺžiť tento Os vlak do Šale z dôvodu chýbajúceho spojenia
Os vlakom v tomto čase, alebo vytvoriť prípojný vlak z Trnavy po Šaľu.
2.) Rýchlik 801 „Poľana“ (Bratislava, hl.st. – Zvolen – Košice – Prešov) v návrhu nebude zastavovať v Galante a v Šali.
Žiadam o zachovanie spojenia týmto rýchlikom do Galanty a Šale, aby mohol byť naďalej využívaný tak ako
doteraz - cestujúcimi do Galanty a Šale.
3.) Predpoludňajší vlak Os 4212 (Nové Zámky – Bratislava,Nové Mesto) je v návrhu posunutý do neskoršej časovej polohy.
Žiadam o zachovanie terajšej časovej polohy tohto vlaku, resp. podobnej ako doteraz, z dôvodu zachovania jeho použiteľnosti
cestujúcimi zo Šale a Galanty.
Spomenutý Os je navrhovaný s príchodom do BA len so symbolicky skorším príchodom oproti R 830 "Sitno". Aký význam má potom v úseku SA - BA cestovať vlakom 4212 ?
4.) Bude zrušený vlak Os 4215 (Bratislava, Nové Mesto – Nové Zámky). V súčasnosti tento vlak jazdí zo stanice Bratislava-Nové Mesto
o 16:41 hod. a v návrhu 2009/2010 neexistuje.
Žiadam o vytvorenie aspoň prípojného vlakového spojenia buď :
- k rýchliku 875 „Sládkovič“ : zo stanice Bratislava-Nové Mesto do stanice Bratislava-Predmestie
aby sa cestujúci mohli aspoň peším presunom (cca 5 minút) dostať do stanice Bratislava-Vinohrady na uvedený rýchlik.
- alebo k vlaku Os 2023 (Kúty – Bratislava, hl.st. – Nové Zámky) : zo stanice Bratislava-Nové Mesto do stanice Bratislava-Vajnory
Uvedené body - 1.), 3.) a 4.) nemám potvrdené z VÚC zo zápisu z porady so ŽSR, GR zo dňa 29.6.2009 k návrhu GVD 2009/2010.
Bod 2.) - už sme riešili skôr a zastavovanie v GA a SA aj pôvodne má byť. Tento bod sa stal tým pádom irelevantným - niet čo riešiť. Zostali teda 3 relevantné požiadavky a ich nulová akceptácia.
Kto takéto problémy cestujúcim stále vyrába ? Proste nerozumiem tomu. A prestávam už veriť, že toto je iba kvôli nedostatku vlkm...
Ja sa nebránim ani iným riešeniam zlepšujúcim dopravnú obslužnosť Šale.
áno predstavujem si to tak, ako v poslednom odseku.
Môj návrh (aj niektorých ďalších členov tohoto fóra - nebol som sám) bol :
1.) Večerný vlak Os 4247 (Bratislava,hl.st. - Galanta) podľa návrhu končí v Galante. Nakoľko sa rýchlik idúci pred týmto
Os vlakom posunie do skoršej časovej polohy, žiadam predĺžiť tento Os vlak do Šale z dôvodu chýbajúceho spojenia
Os vlakom v tomto čase, alebo vytvoriť prípojný vlak z Trnavy po Šaľu.
2.) Rýchlik 801 „Poľana“ (Bratislava, hl.st. – Zvolen – Košice – Prešov) v návrhu nebude zastavovať v Galante a v Šali.
Žiadam o zachovanie spojenia týmto rýchlikom do Galanty a Šale, aby mohol byť naďalej využívaný tak ako
doteraz - cestujúcimi do Galanty a Šale.
3.) Predpoludňajší vlak Os 4212 (Nové Zámky – Bratislava,Nové Mesto) je v návrhu posunutý do neskoršej časovej polohy.
Žiadam o zachovanie terajšej časovej polohy tohto vlaku, resp. podobnej ako doteraz, z dôvodu zachovania jeho použiteľnosti
cestujúcimi zo Šale a Galanty.
Spomenutý Os je navrhovaný s príchodom do BA len so symbolicky skorším príchodom oproti R 830 "Sitno". Aký význam má potom v úseku SA - BA cestovať vlakom 4212 ?
4.) Bude zrušený vlak Os 4215 (Bratislava, Nové Mesto – Nové Zámky). V súčasnosti tento vlak jazdí zo stanice Bratislava-Nové Mesto
o 16:41 hod. a v návrhu 2009/2010 neexistuje.
Žiadam o vytvorenie aspoň prípojného vlakového spojenia buď :
- k rýchliku 875 „Sládkovič“ : zo stanice Bratislava-Nové Mesto do stanice Bratislava-Predmestie
aby sa cestujúci mohli aspoň peším presunom (cca 5 minút) dostať do stanice Bratislava-Vinohrady na uvedený rýchlik.
- alebo k vlaku Os 2023 (Kúty – Bratislava, hl.st. – Nové Zámky) : zo stanice Bratislava-Nové Mesto do stanice Bratislava-Vajnory
Uvedené body - 1.), 3.) a 4.) nemám potvrdené z VÚC zo zápisu z porady so ŽSR, GR zo dňa 29.6.2009 k návrhu GVD 2009/2010.
Bod 2.) - už sme riešili skôr a zastavovanie v GA a SA aj pôvodne má byť. Tento bod sa stal tým pádom irelevantným - niet čo riešiť. Zostali teda 3 relevantné požiadavky a ich nulová akceptácia.
Kto takéto problémy cestujúcim stále vyrába ? Proste nerozumiem tomu. A prestávam už veriť, že toto je iba kvôli nedostatku vlkm...
Ja sa nebránim ani iným riešeniam zlepšujúcim dopravnú obslužnosť Šale.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373653/
SWTC: De facto - žiadny z návrhov dopravca neakceptoval. Aj vlak o 15:00 z BA, N.M. bude tiež končiť v GA.
Ktoré to boli kontrétne návrhy?
Ktoré to boli kontrétne návrhy?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373645/
SWTC: v prvom odseku si to zhruba popísal, ako by to malo byť (a zrejme to tak aj bude). Obávam sa, že 2. odsek nie je veľmi reálny, najmä keď dopravcov bude viac a keď zvážiš termíny objednávania (tie sa veľmi meniť nebudú). K spracovaniu trasy potrebuješ napr. vedieť aj konkrétny typ vozidla. To bude vedieť len dopravca. Problém vidím aj v peniazoch, či bude VÚC vedieť garantovať súkromnému dopravcovi peniaze (zmluvu) napr. na 10 rokov vopred, aby si mohol napr. obstarať vozidlá. Lebo sme na Slovensku.
Riešením je stanovenie obsluhy územia - tzn. VÚC povie, aký GVD si predstavuje, koľko vlakov, v akých polohách, aká kapacita, aká kvalita. Vypíše výberové konanie (alebo ho nevypíše), vyberie si dopravcu a ten už to všetko zúraduje.
Riešením je stanovenie obsluhy územia - tzn. VÚC povie, aký GVD si predstavuje, koľko vlakov, v akých polohách, aká kapacita, aká kvalita. Vypíše výberové konanie (alebo ho nevypíše), vyberie si dopravcu a ten už to všetko zúraduje.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373644/
Ad darthanubis :
Iba zopakujem to, čo som nedávno uviedol v tejto téme :
- náhrada za Os 4215 bude R 875 s odchodom zo 16.15 hod. z
Bratislavy hl.st. so zastávkami Bratislava Vinohrady,
Senec, Sládkovičovo, Galanta, Šaľa, Nové Zámky, denne.
- R 801 bude zastavovať v Galante, Šali
(tu som sa dozvedel z iného zdroja, že to bolo nedopatrenie pri
prekresľovaní)
Ostatné zmeny nebudú.
Aktualizovaný GVD 2009/2010 zašlú až na konci júla 2009.
De facto - žiadny z návrhov dopravca neakceptoval. Aj vlak o 15:00 z BA, N.M. bude tiež končiť v GA.
Iba zopakujem to, čo som nedávno uviedol v tejto téme :
- náhrada za Os 4215 bude R 875 s odchodom zo 16.15 hod. z
Bratislavy hl.st. so zastávkami Bratislava Vinohrady,
Senec, Sládkovičovo, Galanta, Šaľa, Nové Zámky, denne.
- R 801 bude zastavovať v Galante, Šali
(tu som sa dozvedel z iného zdroja, že to bolo nedopatrenie pri
prekresľovaní)
Ostatné zmeny nebudú.
Aktualizovaný GVD 2009/2010 zašlú až na konci júla 2009.
De facto - žiadny z návrhov dopravca neakceptoval. Aj vlak o 15:00 z BA, N.M. bude tiež končiť v GA.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373643/
Ad Milan :
Objednávať áno - ale až konkrétne trasy u vlakov bude licencovaný dopravca.
VÚC musí dopravcovi predložiť návrh, v akej časovej polohe, odkiaľ a kam treba vlak viesť.
Bol by pre ŽSR problém vyjadriť sa pre VÚC, či v danej časovej polohe bude trať voľná a či tam môže byť umiestnený navrhovaný vlak ? Je nutné v tejto fáze prípravy angažovať dopravcu ?
Veľa vecí sa vyrieši hneď na mieste, ak sa toto bude riešiť spoločne - ŽSR+dopravca+VÚC. Inak bude z toho pekný guláš.
Objednávať áno - ale až konkrétne trasy u vlakov bude licencovaný dopravca.
VÚC musí dopravcovi predložiť návrh, v akej časovej polohe, odkiaľ a kam treba vlak viesť.
Bol by pre ŽSR problém vyjadriť sa pre VÚC, či v danej časovej polohe bude trať voľná a či tam môže byť umiestnený navrhovaný vlak ? Je nutné v tejto fáze prípravy angažovať dopravcu ?
Veľa vecí sa vyrieši hneď na mieste, ak sa toto bude riešiť spoločne - ŽSR+dopravca+VÚC. Inak bude z toho pekný guláš.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373638/
"Teda bude nejaká komisia VÚC, ktorá bude jednať so ŽSR o trasách jednotlivých vlakov. Kraj by mal vedieť povedať, odkiaľ, kam a kedy chce mať vlakový spoj a ŽSR zabezpečí jeho zakreslenie do GVD. Úlohou dopravcu bude zabezpečiť o tomto čase požadovaný vlak. Nie tak ako doteraz, že úplne všetko si určuje sám dopravca ako su to len zachce..."
No takto to určite nebude. VUC si určite nemôže objednať u ŽSR trasy vlakov, to môže len dopravca, ktorý má licenciu, bezpečnostné osvedčenie, zmluvu so ŽSR atď.
Zámčan: obávam sa, že máš pravdu
splinter: myslim, ze na VUC by mohli lespie poznat potreby cestujucich a lepsie si zorganizovat subehy vlak - autobus.
Odkiaľ VUC poznajú potreby cestujúcich? A prečo tie súbehy nerušia už dnes? Príkladov, kde by sa to dalo je kopec.
No takto to určite nebude. VUC si určite nemôže objednať u ŽSR trasy vlakov, to môže len dopravca, ktorý má licenciu, bezpečnostné osvedčenie, zmluvu so ŽSR atď.
Zámčan: obávam sa, že máš pravdu
splinter: myslim, ze na VUC by mohli lespie poznat potreby cestujucich a lepsie si zorganizovat subehy vlak - autobus.
Odkiaľ VUC poznajú potreby cestujúcich? A prečo tie súbehy nerušia už dnes? Príkladov, kde by sa to dalo je kopec.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373608/
1. nevolaj ma nacko, lebo Tebe by sa tiez nepacilo oslovenie ufon alebo mimozemstan
2. myslim, ze na VUC by mohli lespie poznat potreby cestujucich a lepsie si zorganizovat subehy vlak - autobus. Ale prostriedky na financovanie vlakovej dopravy musia byt ucelovo viazane, lebo v opacnom pripades a stane, ze regionalna os. doprava jednoducho zanikne..
2. myslim, ze na VUC by mohli lespie poznat potreby cestujucich a lepsie si zorganizovat subehy vlak - autobus. Ale prostriedky na financovanie vlakovej dopravy musia byt ucelovo viazane, lebo v opacnom pripades a stane, ze regionalna os. doprava jednoducho zanikne..
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/373550/