GVD 2009 [ARCHIV]
Za chvilu sa nam rozbehne priprava noveho GVD 2009.
Myslim si ze je tam co menit.
Aky mate nazor vy? Co by ste radi zmenili?
http://vlaky-sk.wz.cz
Presny harmonogram tvorby GVD najdete na strankach ZSR v sekcii marketing - sietove vyhlasenia
Navrh GVD ŽSR 2009 ZO SEPTEMBRA http://vlaky-sk.wz.cz
Táto diskusná téma je ukončená a nie je v nej možné pridávať diskusné príspevky.
Milan
Dúfam že tým riešením nie je len posunutie Avaly o hodinu neskôr,lebo to je nejak málo vzhladom na srbské pomery
Čo sa týka Burgasu.Platiacich cestujúcich mohlo by byť oveľa viac pri trocha rozumnej cene .Povedzme že to nejde...potom je to riešenie pravidelnými vlakmi určenými v jednotlivých štátov aj pre vnútro frekvenciu,takže nie len jedno B ale aspoň tri.Okrem bulharov by takýto vlak s domácou frekvenciou nemal problem ani na ŽSR,MAV a CFR len to vhodne napojiť bez prestojov v PPS
Dúfam že tým riešením nie je len posunutie Avaly o hodinu neskôr,lebo to je nejak málo vzhladom na srbské pomery
Čo sa týka Burgasu.Platiacich cestujúcich mohlo by byť oveľa viac pri trocha rozumnej cene .Povedzme že to nejde...potom je to riešenie pravidelnými vlakmi určenými v jednotlivých štátov aj pre vnútro frekvenciu,takže nie len jedno B ale aspoň tri.Okrem bulharov by takýto vlak s domácou frekvenciou nemal problem ani na ŽSR,MAV a CFR len to vhodne napojiť bez prestojov v PPS
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295431/
Zámčan: ZSSK, podobne ako ČD, ale najmä MÁV, ktoré s tým majú najviac problémov, nemajú žiadnu reálnu možnosť ovplyvniť Srbov. Oni jednoducho, z úplne nepochopiteľných dôvodov nie sú ochotní zreálniť jazdné časy vlakov (ale to nie je problém len Srbov). Keby si ich počúval, nevedel by si, či sa máš smiať, alebo plakať. Na budúci rok sa našlo nejaké riešenie, no snáď to bude fungovať, lebo tento rok bol katastrofálny.
Čo sa týka 1372 a jeho nahradenia PannonkoAmicusom, je to podľa mňa prijateľné riešenie, lebo viesť vlak, ktorý je možno na 80-90% obsadený železničiarmi, je trochu prepych. Aj keď súhlasím že je vždy lepšie, ak také cirkusy idú v ucelenom vlaku a nie sa to prehadzuje kade tade.
Čo sa týka 1372 a jeho nahradenia PannonkoAmicusom, je to podľa mňa prijateľné riešenie, lebo viesť vlak, ktorý je možno na 80-90% obsadený železničiarmi, je trochu prepych. Aj keď súhlasím že je vždy lepšie, ak také cirkusy idú v ucelenom vlaku a nie sa to prehadzuje kade tade.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295425/
Ano Presne tak pripoja sa na R Amicus,ibaže odchod z Blavy už o 4.56 takže to bude opäť vlak len pre bratislavčanov a košičanov (Cracovia).
Tí ostatní si budú musieť zaplatiť v lehátku o noc naviac (niekedy sa to dalo),alebo potom cestovať cez Budapest,ale keď bude Metropol tak spoľahlivý ako teraz Galileo.....
tí zdatnejší geograficky a jazykovo ešte je možnosť cez NZ-KOmárno a peší prechod do Komárom,alebo os vlakom na Nyugati a odtial trolejbusový prechod na Keleti.....
Celkovo však treba povedať že aj práve kvôli skoršiemu odchodu ale aj predlženiu jazdných časov príde k zhoršeniu spojenia,dlhšie prestoje pri ceste späť v lokoshaze apod.Je to škoda,pretože na balkanske pomery tento vlak jazdil pomerne načas takže nejaké naťahovanie jazdných časov je zbytočné.dokonca tento rok sa mi stalo že tento vlak šiel cez CFR načas.....BDŽ ako vždy slabšie,hlavne čo stvárajú v RUse.....prejazd Giurgiu Nord-Ruse nielen 10 cez most ale prakticky už pri ceste na most z CFR.....
Škoda,toto spojenie by sa dalo realne jazdiť aj kratšie už len keby vlak šiel Bratislava-Štúrovo-Bud.Nyugati-Szolnok stačil by odchod z Blavy okolo 7.00 a potom aj cez CFR by mohol jazdiť po hlavnej trati cez Timisoara tam by sa tiež dala ušetriť hodina...
Tí ostatní si budú musieť zaplatiť v lehátku o noc naviac (niekedy sa to dalo),alebo potom cestovať cez Budapest,ale keď bude Metropol tak spoľahlivý ako teraz Galileo.....
tí zdatnejší geograficky a jazykovo ešte je možnosť cez NZ-KOmárno a peší prechod do Komárom,alebo os vlakom na Nyugati a odtial trolejbusový prechod na Keleti.....
Celkovo však treba povedať že aj práve kvôli skoršiemu odchodu ale aj predlženiu jazdných časov príde k zhoršeniu spojenia,dlhšie prestoje pri ceste späť v lokoshaze apod.Je to škoda,pretože na balkanske pomery tento vlak jazdil pomerne načas takže nejaké naťahovanie jazdných časov je zbytočné.dokonca tento rok sa mi stalo že tento vlak šiel cez CFR načas.....BDŽ ako vždy slabšie,hlavne čo stvárajú v RUse.....prejazd Giurgiu Nord-Ruse nielen 10 cez most ale prakticky už pri ceste na most z CFR.....
Škoda,toto spojenie by sa dalo realne jazdiť aj kratšie už len keby vlak šiel Bratislava-Štúrovo-Bud.Nyugati-Szolnok stačil by odchod z Blavy okolo 7.00 a potom aj cez CFR by mohol jazdiť po hlavnej trati cez Timisoara tam by sa tiež dala ušetriť hodina...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295405/
V novom GVD 2009. chýba letné spojenie BA-Burgas-BA / R1373/1372 Bulgária / čo sa stalo??? Bulharsko už nieje zaujímavé??? Alebo sa České a Slovenské lehátkove vozne jednoducho pripoja ku R471/470 Amicus.
Spolu s rodinou sme uvedený letný vlak v tomto roku využili a radi by sme ním cestovali aj v roku 2009. Mnoho Slovákov ktorí doteraz cestovali do Bulharska autobusom o tomto spojení ani nevedeli. Vlakom je to celkom príjemný zážitok.
Spolu s rodinou sme uvedený letný vlak v tomto roku využili a radi by sme ním cestovali aj v roku 2009. Mnoho Slovákov ktorí doteraz cestovali do Bulharska autobusom o tomto spojení ani nevedeli. Vlakom je to celkom príjemný zážitok.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295384/
Nemusia byt ani odklony, uz v Skopje v smere z Belehradu nie je problem meskanie 3,5 hod. a podla sprievodcu do Grecka pride so 6 hod. V opacnom smere uz z Grecka dokaze byt vlak v Skopje s 2 hod. sekerou. Jednoducho vlak ide skoro celu trasu svojou patdesiateckou... a to sa stale nezapracovalo do CP.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295293/
No ak Ťa to poteší Tak si mal pravdu.
Odklony sú údajnou príčinou meškania,pravdepodobne aj zdôvodnení meškania srbskou stranou...
Preto by som pokladal za vhodné aby ZSSK trvala na dodržiavaní grafikonu u srbskej strany resp. zrealnenie časových polôh.....
Odklony sú údajnou príčinou meškania,pravdepodobne aj zdôvodnení meškania srbskou stranou...
Preto by som pokladal za vhodné aby ZSSK trvala na dodržiavaní grafikonu u srbskej strany resp. zrealnenie časových polôh.....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295237/
Zámčan: Presne tak, grafikon bol nakreslený nereálne a práve o tom som už na jar vravel. Čo sa týka sekier v Srbsku - 5 hodín je pri medzinárodných vlakoch skôr bežný prevádzkový stav, v prípade odklonov sa môžeme baviť o 10 hodinách a väčších číslach.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295236/
Brano
Prišla jeseň a je načim sa baviť o tom že grafikon priamych vozňov bol nakreslený nerealne,pretože 80 min na prechod priamych vozňov je na srbské pomery nerealna záležitosť a nemala by to byť len dočasná záležitosť,pretože neviem či sú odklony už viacročná realita ale R Olympus ktorý niekedy jazdil Solun-ljubljana pravidelne s 5 hod sekerou
Prišla jeseň a je načim sa baviť o tom že grafikon priamych vozňov bol nakreslený nerealne,pretože 80 min na prechod priamych vozňov je na srbské pomery nerealna záležitosť a nemala by to byť len dočasná záležitosť,pretože neviem či sú odklony už viacročná realita ale R Olympus ktorý niekedy jazdil Solun-ljubljana pravidelne s 5 hod sekerou
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295234/
Braňo
Čo tým chcel básnik povedať..
Tvrdil som snáď že to bude jazdiť načas?
Čo tým chcel básnik povedať..
Tvrdil som snáď že to bude jazdiť načas?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295200/
Otázka pre Milana
Neviem či by to nebolo lepšie v rubrike Železnice na Balkane....
Ale v tomto GVd sa spoj Praha (bratislava)-Thessaloniki akosi nevydaril.Predsa len zdá sa mi divné od srbských železníc,aby súhlasili s takým prechodom priamych vozňov,ktorý po celú dobu jazdy týchto vozňov nevedeli dodržať...(hellas-Avala),potom v tom lepšom prípade zaviedli ako keby násled do Subotice vlak ktorý ťahal jeden alebo dva vozne odtial do Budapešti na nejakom vnútromaďarskom R vlaku,takže sa niekedy dala v Pešti chytiť Panonka (alebo Galileo,samozrejme tu bez prechodu priamych vozňov).Zdalo by sa mi rozumné keby sa naši cestujúci nemiatli neuskutočnitelnými časmi chodu a aby počítali s realom ako to v praxi funguje,resp. čo by sa dalo so srbskými železnicami vyrokovať........
Neviem či by to nebolo lepšie v rubrike Železnice na Balkane....
Ale v tomto GVd sa spoj Praha (bratislava)-Thessaloniki akosi nevydaril.Predsa len zdá sa mi divné od srbských železníc,aby súhlasili s takým prechodom priamych vozňov,ktorý po celú dobu jazdy týchto vozňov nevedeli dodržať...(hellas-Avala),potom v tom lepšom prípade zaviedli ako keby násled do Subotice vlak ktorý ťahal jeden alebo dva vozne odtial do Budapešti na nejakom vnútromaďarskom R vlaku,takže sa niekedy dala v Pešti chytiť Panonka (alebo Galileo,samozrejme tu bez prechodu priamych vozňov).Zdalo by sa mi rozumné keby sa naši cestujúci nemiatli neuskutočnitelnými časmi chodu a aby počítali s realom ako to v praxi funguje,resp. čo by sa dalo so srbskými železnicami vyrokovať........
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/295195/
... toho prechodu kompetencií na VUC sa skôr obávam - pre niektoré trate to bude mať likvidačný dopad, pretože to bude závisieť na "odborníkoch" z VUC + v kombiinácii s odborníkmi zo ZSSK - hotová katastrofa........ a konečné slovo bude zrejme aj tak na ZSSK - bla bla bla vlak nevyhovuje prevádzkovým podmienkam ŽSR, následne VUC dá požiadavku na SAD a je po vlakovej doprave. Začarovaný kruh.
Ja som sa na VUC (Prešov) obrátil s návrhom iba raz - týkal sa súbežnosti autobusovej a železničnej dopravi v regióne Humenné-Snina, resp.cestovného poriadku, kde autobusy odchádzali cca 5 až 10 minút pred pravidelným odchodom vlaku a odpoveď prišla asi v takom zmysle, že s podobnými návrhmi sa treba obrátiť na starostov jednotlivých obcí a miest dotknutého regiónu, keďže na nich spočíva objednávka spojov v rámci verejnej dopravy - proste o ničom.
Ja som sa na VUC (Prešov) obrátil s návrhom iba raz - týkal sa súbežnosti autobusovej a železničnej dopravi v regióne Humenné-Snina, resp.cestovného poriadku, kde autobusy odchádzali cca 5 až 10 minút pred pravidelným odchodom vlaku a odpoveď prišla asi v takom zmysle, že s podobnými návrhmi sa treba obrátiť na starostov jednotlivých obcí a miest dotknutého regiónu, keďže na nich spočíva objednávka spojov v rámci verejnej dopravy - proste o ničom.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/294044/
Rasťo
Pri križovaní v Želiezovciach budeš mať problem vhodne nakresliť Šahy.Ale to je o prioritách ,ktoré ja neviem posúdiť.....s pohľadu "zvonku" to križovanie vychádza logickejšie v Čate (kvôli Šahám prípoj z oboch smerov)...
Ale o inom som chcel....VUC nemá zázemie na kvalifikované rozhodovanie a hlavne teraz malo ZSSK posledné slovo.....
Bude to však aj o rok??Ak by sa vyriešilo financovanie reg.dopravy s príp nižším poplatkom za DC kompetencie by mohli prejsť úplne na VUC.Potom nevidím dôvod prečo by mal kraj akceptovať len riešenie ZSSK.Keď mu niekto po odbornej stránke ponúkne kvalitnejšie riešenie...doteraz to fungovalo tak,že niekto dal nejaký návrh,ktorý akože VUC dali do pripomienkovania....a ZSSK odpovedalo prečo to nie je možné (keďže to boli laické názory tak boli ľahko vyvrátitelné).Ale keď bude mať VUC na stole nejaké relevantné viaceré návrhy....
Pri križovaní v Želiezovciach budeš mať problem vhodne nakresliť Šahy.Ale to je o prioritách ,ktoré ja neviem posúdiť.....s pohľadu "zvonku" to križovanie vychádza logickejšie v Čate (kvôli Šahám prípoj z oboch smerov)...
Ale o inom som chcel....VUC nemá zázemie na kvalifikované rozhodovanie a hlavne teraz malo ZSSK posledné slovo.....
Bude to však aj o rok??Ak by sa vyriešilo financovanie reg.dopravy s príp nižším poplatkom za DC kompetencie by mohli prejsť úplne na VUC.Potom nevidím dôvod prečo by mal kraj akceptovať len riešenie ZSSK.Keď mu niekto po odbornej stránke ponúkne kvalitnejšie riešenie...doteraz to fungovalo tak,že niekto dal nejaký návrh,ktorý akože VUC dali do pripomienkovania....a ZSSK odpovedalo prečo to nie je možné (keďže to boli laické názory tak boli ľahko vyvrátitelné).Ale keď bude mať VUC na stole nejaké relevantné viaceré návrhy....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/294042/
Zámčan, Nitriansky VÚC dostal veľmi podobný návrh od kamaráta, vraj ho v pripomienkovom konaní predložili ZSSK. No záver je taký, že sa vôbec nič nezmenilo...
Ešte technická poznámka k môjmu predošlému príspevku, križovanie vlakov v Želiezovciach, jazdné doby súprava 810 + 011.
Ešte technická poznámka k môjmu predošlému príspevku, križovanie vlakov v Želiezovciach, jazdné doby súprava 810 + 011.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/294035/
Rasťo
Logiku to má,verím že to máš aj nakreslené.Osobne by som Ti doporučil VUC Nitra,lebo tieto vlaky sú v kompetencii VUC.Trend je taký že aké vlaky a či nejaké vlaky budú bude a ščasti je v kompetencii VUC.Doteraz nemali Vuc-ky takmer žiadny vplyv resp na problematiku železníc nemali ani odborné zázemie to sa potom ZSSK ľahko presadzovali povedzme že "nerozumné veci" lebo to VUC-ky netankovalo....
Ale situacia sa asi zmení
Logiku to má,verím že to máš aj nakreslené.Osobne by som Ti doporučil VUC Nitra,lebo tieto vlaky sú v kompetencii VUC.Trend je taký že aké vlaky a či nejaké vlaky budú bude a ščasti je v kompetencii VUC.Doteraz nemali Vuc-ky takmer žiadny vplyv resp na problematiku železníc nemali ani odborné zázemie to sa potom ZSSK ľahko presadzovali povedzme že "nerozumné veci" lebo to VUC-ky netankovalo....
Ale situacia sa asi zmení
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/294022/
Rasto, ku trati 152, mnoho ludi z oblasti Zeliezoviec sa v poslednej dobe vykaslalo na ostrihomske Suzuki a presli do priemyselneho parku v LV (z povodnych 3x suzuki bus chodi do ZE uz len 1x). Momentalne sa zistuje aky by bol zaujem o zavedenie robotnickeho busu Zeliz - Levice park, lebo tam pracujuci maju problem s dochadzkou. Mozme cakat, ze sa toho "chyti" zeleznica
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/293947/
Zámčan, teraz ti neviem povedať presné spoje, ale mali by to byť 2 vlaky smer ZV a jeden opačne. Nechce sa mi potom teraz pátrať, snáď to ufo ozrejmí bližšie.
Trať Levice - Štúrovo:
- úsek Levice - Čata: veľmi potenciálny úsek - spádové centrum Levice; železnica s charakterom nosného dopravného systému
- úsek Čata - Štúrovo: potenciál na miestu obsluhu slabý, význam len v nadregionálnej doprave, max. doplnkovej regionálnej doprave do NZ. Trať má doplnkový charakter.
Na tejto trati sa treba sústrediť:
1. oblužnosť Levíc
2. prípoje v Štúrove
3. prípoje v Leviciach
Dnešná realita je, že prvoradé sú v praxi nerealizovateľné prípoje v Štúrove a oblsuha Levíc je úplne ignorovaná (obsluha priemyselnej zóny, škôl, úradov). Prípoje v Leviciach sú tiež ospevované ako veľmi dôležité, ale iba tam, kde to v rámci 10 ročnej nezmyselnej konzervovanosti vydá (5903/530). Na úplne prvé miesto je stavaná konzervácia.
Konkrétny návrh
odchody z Levíc:
6:30 (denne - odvoz z nočnej zmeny; prípoj od Os ZV, NZ)
8:30 (nejde v 7 - v lete denne, sedlový spoj určený pre turistov, dopĺňa dieru; prípoj od R 811 z BA, Os zo ZV)
12:30 (odvoz príležitostných cestujúcich - návšteva úradov, lekárov, obchodov a pod. - prípoj od R z BA)
14:30 (ide v X - odvoz žiakov SŠ, pracujúcich z rannej zmeny - prípoj od R z BA a z BB)
15:30 (ide v X do Čaty - odvoz najmä zamestnancov terciéru - prípoj od Os zo SES Tlmače)
16:30 (denne - detto)
18:30 (denne do Čaty - odvoz z 12h dennej zmeny a ost. z mesta - prípoj od Ex 531 z BA)
22:30 (ide v X do Čaty - odvoz z popoludňajšej zmeny)
Príchody do LV:
5:27 (denne z Čaty - návoz na rannú zmenu - prípoj na R do BA)
6:17 (ide v X z Čaty - návoz pracovníkov v terciéri, prípoj na Os do SES Tlmače)
7:27 (nejde v 7 - návoz žiakov SŠ, pracovníkov terciéru, príležitostných cestujúcich)
9:27 (denne - návoz príležitostných cestujúcich)
13:27 (návoz do popoludňajšej zmeny; prípoj na R do BB/KE a BA)
15:27 (ide v X)
17:27 (návoz na nočnú zmenu u 12h prevádzok)
19:27 (ide v 6+; prípoj na posilový R do BA)
21:27 (ide v X; návoz na nočnú zmenu)
Takto si predstavujem koncepčnú obsluhu, vynechaní x-hodinových dier, nezmyselných súbehoch a pod. Takto sa už dá hovoriť o konkurencii individuálnej doprave.
Problémy:
- obsluhe SŠ v Želiezovciach - vyriešiť posunom vyučovania - zač. na 8:15.
- nedostatok vl.km. - riešiť úsekovými úsporami vo vých. úsekoch 1. ranných Os vlakov na trati LV - NZ.
Trať Levice - Štúrovo:
- úsek Levice - Čata: veľmi potenciálny úsek - spádové centrum Levice; železnica s charakterom nosného dopravného systému
- úsek Čata - Štúrovo: potenciál na miestu obsluhu slabý, význam len v nadregionálnej doprave, max. doplnkovej regionálnej doprave do NZ. Trať má doplnkový charakter.
Na tejto trati sa treba sústrediť:
1. oblužnosť Levíc
2. prípoje v Štúrove
3. prípoje v Leviciach
Dnešná realita je, že prvoradé sú v praxi nerealizovateľné prípoje v Štúrove a oblsuha Levíc je úplne ignorovaná (obsluha priemyselnej zóny, škôl, úradov). Prípoje v Leviciach sú tiež ospevované ako veľmi dôležité, ale iba tam, kde to v rámci 10 ročnej nezmyselnej konzervovanosti vydá (5903/530). Na úplne prvé miesto je stavaná konzervácia.
Konkrétny návrh
odchody z Levíc:
6:30 (denne - odvoz z nočnej zmeny; prípoj od Os ZV, NZ)
8:30 (nejde v 7 - v lete denne, sedlový spoj určený pre turistov, dopĺňa dieru; prípoj od R 811 z BA, Os zo ZV)
12:30 (odvoz príležitostných cestujúcich - návšteva úradov, lekárov, obchodov a pod. - prípoj od R z BA)
14:30 (ide v X - odvoz žiakov SŠ, pracujúcich z rannej zmeny - prípoj od R z BA a z BB)
15:30 (ide v X do Čaty - odvoz najmä zamestnancov terciéru - prípoj od Os zo SES Tlmače)
16:30 (denne - detto)
18:30 (denne do Čaty - odvoz z 12h dennej zmeny a ost. z mesta - prípoj od Ex 531 z BA)
22:30 (ide v X do Čaty - odvoz z popoludňajšej zmeny)
Príchody do LV:
5:27 (denne z Čaty - návoz na rannú zmenu - prípoj na R do BA)
6:17 (ide v X z Čaty - návoz pracovníkov v terciéri, prípoj na Os do SES Tlmače)
7:27 (nejde v 7 - návoz žiakov SŠ, pracovníkov terciéru, príležitostných cestujúcich)
9:27 (denne - návoz príležitostných cestujúcich)
13:27 (návoz do popoludňajšej zmeny; prípoj na R do BB/KE a BA)
15:27 (ide v X)
17:27 (návoz na nočnú zmenu u 12h prevádzok)
19:27 (ide v 6+; prípoj na posilový R do BA)
21:27 (ide v X; návoz na nočnú zmenu)
Takto si predstavujem koncepčnú obsluhu, vynechaní x-hodinových dier, nezmyselných súbehoch a pod. Takto sa už dá hovoriť o konkurencii individuálnej doprave.
Problémy:
- obsluhe SŠ v Želiezovciach - vyriešiť posunom vyučovania - zač. na 8:15.
- nedostatok vl.km. - riešiť úsekovými úsporami vo vých. úsekoch 1. ranných Os vlakov na trati LV - NZ.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/293942/
Cestovné do Bulharska na CS nie je drahé. Ale v porovnaní s leteckou dopravou dlhé a nepohodlné. Dnes už málokto chce cestovať v horúčave 24 hodín + cesta do Ba na vlak + cesta zo stanice do hotela pri mori bez toho, aby sa mohol napr. poriadne umyť.