Virtuálny GVD
Miesto pre vaše alternatívne cestovné poriadky.
A keď už sme pri tom prestupe vo Zvolene: Je jasné, že šaškárne s priamymi vozňami sú hovadina, takže prestupovať treba. A čo je podľa Vás lepšie, priamy vlak BA - KE s prestupom na BB alebo priamy vlak BA - BB s prestupom na KE?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369495/
som rad, ze niekomu sa moj navrh paci
som zvedavy, kolki ho ofrflu uz len z principu...
na zaciatok by sa mohlo zrusit zastavovanie v Ulanoch nad Zitavou (a prestupovat v Suranoch), vo Zvolene Mesto a BB Mesto. Pobyt vo Zvolene os. treba zredukovat na cas nevyhnutne potrebny na prestup hrana-hrana
som zvedavy, kolki ho ofrflu uz len z principu...
na zaciatok by sa mohlo zrusit zastavovanie v Ulanoch nad Zitavou (a prestupovat v Suranoch), vo Zvolene Mesto a BB Mesto. Pobyt vo Zvolene os. treba zredukovat na cas nevyhnutne potrebny na prestup hrana-hrana
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369494/
brano: Ono by mal byť prípoj od R 6XX na Ex do BB, minimálne ľudia od TN južnejšie by to využili (smer Podhájska, Levice, Zvolen...) Ale do akej miery sa dá toto všetko sprípojovať, je otázne.Prípoj musí byť aj na EC, aj na R 6XX, v BB zas musí byť prípoj smer ZA, v ZA prípoj smer ČR, atď. Bodaj to čert bral aj s toľkými prípojmi...
Ale ako som písal, beriem to prechodenie GA a SA späť, cestujúci by sa z týchto miest nemali ako normálne dostať smer BB...
Ale ako som písal, beriem to prechodenie GA a SA späť, cestujúci by sa z týchto miest nemali ako normálne dostať smer BB...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369491/
"Cestovný čas Rýchlikov TT - BA rovných 30 minút."
A istotne vyjde, že prípoje k bystrickým Ex by robili práve rýchliky? Čo ak to bude Zr alebo nebodaj Os s dlhším časom? Čo s prípadným meškaním rýchlika na príchode do BA, ktoré nie je na severnej trase ničím výnimočným? Žiadnu rezervu na prestup v Tvojom návrhu totiž akosi nevidím. Na druhej strane s pravidelnosťou odchodu pri čisto prípojnom vlaku vychádzajúcom z TT a nečakajúcom tam na žiadne prípoje by nemal byť žiadny problém, tým pádom tu môžeme urobiť prípoj dosť natesno. Ďalšie minúty k dobru môžeme získať prechodením medzizastávok s výnimkou Serede (žiadnu významnú frekvenciu Gáň - BB asi nemožno očakávať).
A istotne vyjde, že prípoje k bystrickým Ex by robili práve rýchliky? Čo ak to bude Zr alebo nebodaj Os s dlhším časom? Čo s prípadným meškaním rýchlika na príchode do BA, ktoré nie je na severnej trase ničím výnimočným? Žiadnu rezervu na prestup v Tvojom návrhu totiž akosi nevidím. Na druhej strane s pravidelnosťou odchodu pri čisto prípojnom vlaku vychádzajúcom z TT a nečakajúcom tam na žiadne prípoje by nemal byť žiadny problém, tým pádom tu môžeme urobiť prípoj dosť natesno. Ďalšie minúty k dobru môžeme získať prechodením medzizastávok s výnimkou Serede (žiadnu významnú frekvenciu Gáň - BB asi nemožno očakávať).
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369487/
brano: Cestovný čas TT - GA necelých 30 minút. Cestovný čas Rýchlikov TT - BA rovných 30 minút. Čiže de facto ak idem cez BA, tak za ten istý čas, čo bych bol v Galante, som ešte len v BA. Cesta do GA trvá tiež cca niečo cez 30 minút, čiže teoreticky ak idem na R do BB cez BA, zabijem polhodinu. No a práve tú zabitú polhodinu dobehnem práve tým, že to nebude R, ale Ex. Čiže či idem na R do GA, alebo na Ex do BA, je to jedno, možno je to dlhšie o nejakých 10 min maximálne.
Som za prechodenie GA preto, lebo keď zastavíme v GA, už bude chcieť zastaviť aj Šaľa (alebo naopak) a to už by sa nám z Ex začal stávať R. Ak zastavovať v GA, tak potom ale jedine na nástup (v smere do BA výstup), aby sa nám cestujúci "nehrnuli" do BB Ex-ov, keď na to majú Zr
Som za prechodenie GA preto, lebo keď zastavíme v GA, už bude chcieť zastaviť aj Šaľa (alebo naopak) a to už by sa nám z Ex začal stávať R. Ak zastavovať v GA, tak potom ale jedine na nástup (v smere do BA výstup), aby sa nám cestujúci "nehrnuli" do BB Ex-ov, keď na to majú Zr
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369483/
"Trnava sa dá poriešiť aj cez Bratislavu, samozrejme s cenou rovnakou ako cez Sereď"
Týmto by si spojenie TT-BB (LV, ZV) už úplne odrovnal - cena by síce bola rovnaká, lenže čas minimálne o hodinu dlhší. Keď už by sme chceli zrušiť jedno zo zastavení GA alebo SA, skôr by som uvažoval o zastavovaní Ex v SA a prípojoch z TT priamymi vlakmi TT-SA. Tými by bolo zároveň vyriešené aj spojenie GA-BB.
Týmto by si spojenie TT-BB (LV, ZV) už úplne odrovnal - cena by síce bola rovnaká, lenže čas minimálne o hodinu dlhší. Keď už by sme chceli zrušiť jedno zo zastavení GA alebo SA, skôr by som uvažoval o zastavovaní Ex v SA a prípojoch z TT priamymi vlakmi TT-SA. Tými by bolo zároveň vyriešené aj spojenie GA-BB.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369479/
Splinter: Pochybujem, že by sa nejaké extra veľké hromženie konalo... Si vezmi ZH, ZV a BB budú mať stále spojenie do BA priamo a rýchlejšie. NB, ZC, Koz nemajú bohvieaké spojenie busom ani tearaz priamo (Koz tuším vôbec) a autobusári nebudú chcieť zastavovať v NB ani ZC, a už vôbec nie, keď sa dokonči R1. No a ďalej z Levíc priame spojenie zostane, z Podhájskej tiež, Úľany sú dedina a ZlatoMoravčanom je jedno, či prestupujú v Šuranoch, alebo Úľanoch. No a ostatné mestá už budú mať spojenie s BA Zr vlakmi od NZ.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369477/
Splinter: Tak to áno
V tom prípade už by sme ale kompletne zrušili všetky Os na trati 150. Zr by zastavovali tam, kde je nejaká slušná frekvencia. Ostatné všetko obslúžiť busmi na prípoj ku každému vlaku.
So zastávkami toho Ex tiež viac-menej súhlasím, akurát by som polemizoval o zmysle stáť v GA+SA (Trnava sa dá poriešiť aj cez Bratislavu, samozrejme s cenou rovnakou ako cez Sereď, u ČD to tak funguje)
De facto sú naše návrhy rovnaké. Kým ja navrhujem Ex s prípojom v LV v úseku LV - BA, ty navrhuješ to isté, len na prvom úseku. Tvoj návrh pomôže zbaviť sa osobákov na trati 150, môj návrh zasa pomôže riešiť dopravnú obsluhu okolia BA Zr vlakmi.
Kiež yb tu nebol ten blbý systém vlkm
V tom prípade už by sme ale kompletne zrušili všetky Os na trati 150. Zr by zastavovali tam, kde je nejaká slušná frekvencia. Ostatné všetko obslúžiť busmi na prípoj ku každému vlaku.
So zastávkami toho Ex tiež viac-menej súhlasím, akurát by som polemizoval o zmysle stáť v GA+SA (Trnava sa dá poriešiť aj cez Bratislavu, samozrejme s cenou rovnakou ako cez Sereď, u ČD to tak funguje)
De facto sú naše návrhy rovnaké. Kým ja navrhujem Ex s prípojom v LV v úseku LV - BA, ty navrhuješ to isté, len na prvom úseku. Tvoj návrh pomôže zbaviť sa osobákov na trati 150, môj návrh zasa pomôže riešiť dopravnú obsluhu okolia BA Zr vlakmi.
Kiež yb tu nebol ten blbý systém vlkm
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369474/
tych Ex musi byt pochopitelne viac
a co sa tyka pripojov, ten Zr (alebo zrychleny osobny) by mal zmysel minimalne v useku LV - ZV. Je zbytocne viest zastavkovy Os a zastavovat na miestach, kde je nulova frekvencia a kde chodia autobusy
na zastavkach Ex sa asi zhodneme:
BA Vinohrady (kvoli frekvencii)
Galanta (prestup z Trnavy, prestup na OS smer NZ)
Sala (ak by to inak neslo)
Surany
Podhajska (vysoka frekvencia cestujucich - aj zo zahranicia)
Levice (prestup na OS/Zr smer NB, ZC)
Ziar nad Hronom
Zvolen
Banska Bystrica
odchody vlakov
6:21 Ex531 Horehronec, za BB by pokracoval ako R
8:21 Ex533
10:21 Ex535
12:21 Ex537
14:21 Ex539
16:21 Ex541
17:21 R1543 posilovy v 5 a dnes pred sviatkami, zastavovanie ako sucasne rychliky
18:21 Ex545
v opacnom smere odchod z BBtakisto v takte, poobede v nedelu a posledny den volna posilovy R
a co sa tyka pripojov, ten Zr (alebo zrychleny osobny) by mal zmysel minimalne v useku LV - ZV. Je zbytocne viest zastavkovy Os a zastavovat na miestach, kde je nulova frekvencia a kde chodia autobusy
na zastavkach Ex sa asi zhodneme:
BA Vinohrady (kvoli frekvencii)
Galanta (prestup z Trnavy, prestup na OS smer NZ)
Sala (ak by to inak neslo)
Surany
Podhajska (vysoka frekvencia cestujucich - aj zo zahranicia)
Levice (prestup na OS/Zr smer NB, ZC)
Ziar nad Hronom
Zvolen
Banska Bystrica
odchody vlakov
6:21 Ex531 Horehronec, za BB by pokracoval ako R
8:21 Ex533
10:21 Ex535
12:21 Ex537
14:21 Ex539
16:21 Ex541
17:21 R1543 posilovy v 5 a dnes pred sviatkami, zastavovanie ako sucasne rychliky
18:21 Ex545
v opacnom smere odchod z BBtakisto v takte, poobede v nedelu a posledny den volna posilovy R
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369468/
Čiže ak som dobre pochopil Tvoj návrh, tak priamo BA - BB a späť budú len 2 páry Ex (súčasný Hron a Tvoj nový vlak). Z NZ bude síce 2h takt Zr, ale ak budem chcieť ísť z BA niekam v čase, keď nepôjde jeden z Ex-ov, budem musieť ísť do NZ osobákom, prípadne R (EC) a odtiaľ na BB? Nápad to nie je zlý, len tých Ex by bolo treba mať viac (3h takt je nepraktický, čiže jedine 2h takt). Tu máme totiž problém, že Bystričania a Zvolenčania hľadia na tieto faktory:
1) Rýchlosť: Ex by bolo v pohode, Zr+prestup v NZ pre nich nezaujímavé
2) Počet spojov: Vzhľadom k bodu 1) by cestujúci z BB nevyužívali Zr+prestup v NZ, čiže by nám tu zostali 2 páry Ex, pritom busy chodia veľmi často.
3) Cena: Tu železnica vedie...
Ak to zhrniem, Tvoj nápad sa mi tiež páči, len tých Ex musí byť viac. No ale to narážame zasa na starý známy problém, naše vlkm, ktorých je ako šafranu pritom by to tak byť nemuselo.
1) Rýchlosť: Ex by bolo v pohode, Zr+prestup v NZ pre nich nezaujímavé
2) Počet spojov: Vzhľadom k bodu 1) by cestujúci z BB nevyužívali Zr+prestup v NZ, čiže by nám tu zostali 2 páry Ex, pritom busy chodia veľmi často.
3) Cena: Tu železnica vedie...
Ak to zhrniem, Tvoj nápad sa mi tiež páči, len tých Ex musí byť viac. No ale to narážame zasa na starý známy problém, naše vlkm, ktorých je ako šafranu pritom by to tak byť nemuselo.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369462/
zidek
napad je to celkom dobry, len sa narazi opat na problem vlkm a potreby turnusoveho HVD
ja navrhujem vedenie noveho paru Ex BA-GA-Su-Ph-LV-ZH-ZV-BB a spat, sucasne R preznacit ich na Zr, prestup medzi Ex a R v Leviciach
tieto Zr viest na trase NZ (pripoj od inych R a Os od BA,KN, Sturova pre pripadnych zaujemcoch), Surany, Ulany, Podhajska, Levice (krizovanie a prestup na Ex), Kozarovce, Nova Bana, Zarnovica, Hlinik nad Hronom, Ziar nad Hronom, Hronska Dubrava, Zvolen od, Sliac, Vlkanova, Radvan, BB mesto, BB)
napad je to celkom dobry, len sa narazi opat na problem vlkm a potreby turnusoveho HVD
ja navrhujem vedenie noveho paru Ex BA-GA-Su-Ph-LV-ZH-ZV-BB a spat, sucasne R preznacit ich na Zr, prestup medzi Ex a R v Leviciach
tieto Zr viest na trase NZ (pripoj od inych R a Os od BA,KN, Sturova pre pripadnych zaujemcoch), Surany, Ulany, Podhajska, Levice (krizovanie a prestup na Ex), Kozarovce, Nova Bana, Zarnovica, Hlinik nad Hronom, Ziar nad Hronom, Hronska Dubrava, Zvolen od, Sliac, Vlkanova, Radvan, BB mesto, BB)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369449/
SplinterX: Preto som práve chcel, aby od R (alebo Ex, to je už jedno) v LV bol 5 min (max. 10) prípoj na Zr ďalej na BA. Prípoje v nácestných staniciach sú samozrejmosťou, to som už nespomínal. V praxi by to vyzeralo tak, že ak cestujem z BB (ZV) do BA, cestujem rýchlejšie. Ak cestujem zo ZC (ZH, NB) do BA, idem bez prestupu a rýchlepšie. Ak cestujem napr. BB - GA, cesta trvá tak isto dlho ako doteraz, ale musím prestupovať, ibaže prestup bude garantovaný a prestúpi sa rýchlo.
Čiže časť cestujúcich pocíti zlepšenie, časť cestujúcim sa cestovanie nezmení, ale zhoršiť by sa nemalo nikomu (ak nerátam prestup v LV, ale bežný človek nemá s prestupmi problémy)
Čiže časť cestujúcich pocíti zlepšenie, časť cestujúcim sa cestovanie nezmení, ale zhoršiť by sa nemalo nikomu (ak nerátam prestup v LV, ale bežný človek nemá s prestupmi problémy)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369445/
R6xx nestoja v Pezinku, Dubnici nad Vahom a Ilave, co su dost velke mesta voci Novej Bani a Zarnovici, kde stoja R83x
myslienka Ex vlakov do BB nie je zla, ale musi byt zabezpeceny pripoj pokial mozno o rozumnej rychlosti. Co ma napr. Novobancan z toho, ked pride Ex do Levic o polhodinu skor, ked potom bude z Levic cestovat o polhodinu dlhsie Os plus prestupovat??
zastavovanie BA Vinohrady, Galanta, mozno aj Sala, Surany, Podhajska, Levice, Ziar nad Hronom, Zvolen, pripoje riesit z/do Galanty, Surian, Levic a Zvolena
na severnom tahu toho moc nenariesime, tam vidim priestor v zavedeni novych Ex a prestupmi medzi Ex a R v Ziline
myslienka Ex vlakov do BB nie je zla, ale musi byt zabezpeceny pripoj pokial mozno o rozumnej rychlosti. Co ma napr. Novobancan z toho, ked pride Ex do Levic o polhodinu skor, ked potom bude z Levic cestovat o polhodinu dlhsie Os plus prestupovat??
zastavovanie BA Vinohrady, Galanta, mozno aj Sala, Surany, Podhajska, Levice, Ziar nad Hronom, Zvolen, pripoje riesit z/do Galanty, Surian, Levic a Zvolena
na severnom tahu toho moc nenariesime, tam vidim priestor v zavedeni novych Ex a prestupmi medzi Ex a R v Ziline
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369444/
Zdravím všetkých,
zaujala ma diskusia vo fóre GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný ohľadom BB rýchlikov. Rád by som aj ja niečím prispel.Problém pri BB rýchlikoch je ten, že aj chceme voziť BB a ZV rýchlo, aj chceme obslúžiť ostatné. Mňa napadol spôsob, aby "aj vlk bol sýty, aj ovca bola celá". Čo takto viesť v dvojhodinovom takte R z BB, zastavovali by ZV, Dúbrava, ZH, Žarnovica, Nová Baňa, Kozárovce, Levice, BA-Vin.
Ďalej 5 min. po odchode nášho R z Levíc by mohol odchádzať Zr smer BA, ten by zase zastavil Podhájska, Šurany, Palárikovo, Šaľa, Galanta, Sládkovičovo, Senec, BA-Vin.
Naspäť takisto len opačne.
Ide mi o to, že aj odvezieme BB, ZV, ZH rýchlo do BA, zároveň NB, Žarnovica, Kozárovce budú bez prestupu a navyše ešte aj tým, že Zr budú zastavovať aj v Palárikove, Senci, Sládkovičove máme vybavenú aj rýchlu regionálnu dopravu do BA (v špičke by bol takt 1 hod, preklad s vlakmi od NZ).
Ja viem, že by to bolo náročné na vl. km, ale kde je vôľa, tam je cesta...
Analógiu s týmto vidím aj v hornom ťahu, tam by sa takisto zišlo 6XX rýchliky zmeniť na Ex a zastavovať KE - ZA tak ako doteraz, ZA - BA iba na Vinohradoch (prípadne Trnava, ale aj to len na výstup). 5 min po odchode zo ZA by išiel R, čo by stál aj v Bytči, Ilave, Dubnici, Pezinku... R by šiel v 1h takte, Ex v 2h takte. IC nerátam, to je osobitná kapitola. Takto by sme rozdelili cestujúcich a vlaky by sa nám trošičku "poľudštili", hlavne v piatky a nedele.
Čo vy na to ľudia?
P.S.: Je to len návrh, berte to s rezervou
zaujala ma diskusia vo fóre GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný ohľadom BB rýchlikov. Rád by som aj ja niečím prispel.Problém pri BB rýchlikoch je ten, že aj chceme voziť BB a ZV rýchlo, aj chceme obslúžiť ostatné. Mňa napadol spôsob, aby "aj vlk bol sýty, aj ovca bola celá". Čo takto viesť v dvojhodinovom takte R z BB, zastavovali by ZV, Dúbrava, ZH, Žarnovica, Nová Baňa, Kozárovce, Levice, BA-Vin.
Ďalej 5 min. po odchode nášho R z Levíc by mohol odchádzať Zr smer BA, ten by zase zastavil Podhájska, Šurany, Palárikovo, Šaľa, Galanta, Sládkovičovo, Senec, BA-Vin.
Naspäť takisto len opačne.
Ide mi o to, že aj odvezieme BB, ZV, ZH rýchlo do BA, zároveň NB, Žarnovica, Kozárovce budú bez prestupu a navyše ešte aj tým, že Zr budú zastavovať aj v Palárikove, Senci, Sládkovičove máme vybavenú aj rýchlu regionálnu dopravu do BA (v špičke by bol takt 1 hod, preklad s vlakmi od NZ).
Ja viem, že by to bolo náročné na vl. km, ale kde je vôľa, tam je cesta...
Analógiu s týmto vidím aj v hornom ťahu, tam by sa takisto zišlo 6XX rýchliky zmeniť na Ex a zastavovať KE - ZA tak ako doteraz, ZA - BA iba na Vinohradoch (prípadne Trnava, ale aj to len na výstup). 5 min po odchode zo ZA by išiel R, čo by stál aj v Bytči, Ilave, Dubnici, Pezinku... R by šiel v 1h takte, Ex v 2h takte. IC nerátam, to je osobitná kapitola. Takto by sme rozdelili cestujúcich a vlaky by sa nám trošičku "poľudštili", hlavne v piatky a nedele.
Čo vy na to ľudia?
P.S.: Je to len návrh, berte to s rezervou
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/369443/
V súvislosti s nerealizáciou vlaku EC "Cracovia" a náhradného riešenia iným EC s ukončením v Štúrove som zaparacoval do svojho vitrálneho návrhu nasledovné :
1.) Pôvodný EC 136/137 "Cracovia" som preradil a premenoval na IC 136/137 "Bohumín" so zastavovaním v GA v oboch smeroch
2.) EC 272/273 "Jaroslav Hašek" som preradil na IC 272/273 "Jaroslav Hašek" so zastavovaním v GA v oboch smeroch
3.) EC 170/171 "Hungaria" som preradil na SC 170/171 "Hungaria"
Jazdné doby medzi NZ a BA som po krátkom uvážení nemenil.
Úpravy sú v mojom návrhu - akonáhle bude fungovať webzdarma.cz, hodím to tam...
P.S. Je to len návrh...
1.) Pôvodný EC 136/137 "Cracovia" som preradil a premenoval na IC 136/137 "Bohumín" so zastavovaním v GA v oboch smeroch
2.) EC 272/273 "Jaroslav Hašek" som preradil na IC 272/273 "Jaroslav Hašek" so zastavovaním v GA v oboch smeroch
3.) EC 170/171 "Hungaria" som preradil na SC 170/171 "Hungaria"
Jazdné doby medzi NZ a BA som po krátkom uvážení nemenil.
Úpravy sú v mojom návrhu - akonáhle bude fungovať webzdarma.cz, hodím to tam...
P.S. Je to len návrh...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/368796/
Tak a je to tu - mám spracovaný kompletný virtuálny návrh pre trate 130 a 134 a rok 2009/2010 :
http://www.galileosoft.wz.cz/gvd2009/gvd_návrh_2010_130-134.pdf
http://www.galileosoft.wz.cz/gvd2009/gvd_návrh_2010_130-134.pdf
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/363852/
Minulý týždeň som sa opäť pohral s mojím návrhom - tentoraz som urobil revíziu návrhu zverejneného v sekcii "GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný".
Takže spáchal som na tomto minimalistickom modeli "harakiri" . Výsledkom je "čalamáda strýčka Skrblíka" :
http://www.galileosoft.wz.cz/gvd2009/gvd_návrh_2010_130.pdf
Ešte stručný komentár - niektoré zastávky tam majú "diery" - Jatov a Ľudovítov. Zastávka Jatov je ďaleko od dediny a vhodnejšie by ho bolo riešiť regionálnou obsluhou autobusmi na stanicu v Trnovci nad Váhom. Ľudovítov je zase miestnou časťou Palárikova.
Vyjadril som tu iba svoje úvahy pre "katastrofický scenár", takže prosím brať s rezervou...
Takže spáchal som na tomto minimalistickom modeli "harakiri" . Výsledkom je "čalamáda strýčka Skrblíka" :
http://www.galileosoft.wz.cz/gvd2009/gvd_návrh_2010_130.pdf
Ešte stručný komentár - niektoré zastávky tam majú "diery" - Jatov a Ľudovítov. Zastávka Jatov je ďaleko od dediny a vhodnejšie by ho bolo riešiť regionálnou obsluhou autobusmi na stanicu v Trnovci nad Váhom. Ľudovítov je zase miestnou časťou Palárikova.
Vyjadril som tu iba svoje úvahy pre "katastrofický scenár", takže prosím brať s rezervou...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/361299/