263
ludinko : nevidím dôvod prečo nepoužívať ten malinký kontrolérik na EDB - kopýtko. Ak sa flákaš s pár vozovým osobákom, a potrebuješ zbrzdiť zo 100 na 80km/h napríklad - bez problémov. Na tej mašinke je EDB dosť výkonná. Samozrejme, do zastávok by to už nemuselo byť ono, ale závisí aj od rýchlosti. Navyše, je to aj v predpise - prednostne má rušňovodič využívať dynamickú brzdu. Nemusíš pre každé jemné pribrzdenie obdierať špalky, kotúče a míňať stlačený vzduch :)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670925/
Načo su mi schémy, hrdinovia a ked vám nepôjde masina
1)mám vlastný rozum a rýchlorozum kde sa dozviem aj to čo v schémach nieje.
V posl čase tu jazdí dosť vela reko a nových mašín od ktorých som aj tak žiadnu schému nevidel v návode na obsluhu zo zásady nič nepíšu o poruchách.
2)dosere sa to čo aj tak neopravím, nosím so sebou len dva vlastné skrutkovače a kombinačky a MacGyverov nožík a na vývaz trakčáku je to málo![](/_img/smile/14.gif)
3) keď nič nezaberá ,riadim sa oblúbeným heslom "resetuj" ,teda vypni a zapni baterky.
4) má to v predu hák,a ten sa veru málokedy pokazí
5) neber tento príspevok vážne, sranda musí byť aj by tá mašina zhorela
1)mám vlastný rozum a rýchlorozum kde sa dozviem aj to čo v schémach nieje.
V posl čase tu jazdí dosť vela reko a nových mašín od ktorých som aj tak žiadnu schému nevidel v návode na obsluhu zo zásady nič nepíšu o poruchách.
2)dosere sa to čo aj tak neopravím, nosím so sebou len dva vlastné skrutkovače a kombinačky a MacGyverov nožík a na vývaz trakčáku je to málo
![](/_img/smile/14.gif)
3) keď nič nezaberá ,riadim sa oblúbeným heslom "resetuj" ,teda vypni a zapni baterky.
4) má to v predu hák,a ten sa veru málokedy pokazí
![](/_img/smile/4.gif)
5) neber tento príspevok vážne, sranda musí byť aj by tá mašina zhorela
![](/_img/smile/35.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670921/
"Vsak, experti.. vypisovať na vlaky.net hovadiny, nato by vás bolo, čoo? Načo su mi schémy, hrdinovia a ked vám nepôjde masina, budete pokakani telefonovať mamke, ktora pôjde s vami v prvom vozni aj s plienkami, čoo.?."
ludinko, len tu vypisuj na net a ujo Laco Ti takú natiahne cez kríže.. pistaciovou pastelkou..
ludinko, len tu vypisuj na net a ujo Laco Ti takú natiahne cez kríže.. pistaciovou pastelkou..
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670909/
Vidím, že všetci sa majú načo tešiť...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670891/
ospravedlnujem sa, som si nevsimol :D musim sa naucit asi lepsie citat..
prcic vzdy ked sa pozriem do schem z 263 tak kolko krat sa pytam sam seba ci mi vobec budu treba ked sa nieco pobabre :D pouziva vobec niekto ten malinky kontrolerik na brzdu? ci len OBE-1? :-) lebo nevsimol som si v tom nejaku super vyhodicku pouzivat na osobaciku EDB..
"Ty si sa už dostal na toho majstra?"
kto ja? :D o dva tyzdne sa zacne paradicka na 710 :-) rychlost 5km/h a smrt v ociach :D inak sa moc moc tesim :-)
prcic vzdy ked sa pozriem do schem z 263 tak kolko krat sa pytam sam seba ci mi vobec budu treba ked sa nieco pobabre :D pouziva vobec niekto ten malinky kontrolerik na brzdu? ci len OBE-1? :-) lebo nevsimol som si v tom nejaku super vyhodicku pouzivat na osobaciku EDB..
"Ty si sa už dostal na toho majstra?"
kto ja? :D o dva tyzdne sa zacne paradicka na 710 :-) rychlost 5km/h a smrt v ociach :D inak sa moc moc tesim :-)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670887/
ludinko"...ttv ta laminatka to taha.. pride na stanicu napr do ba, obehne to, zavesi sa a TAHA to spatky..."
Písal som PULL-PULL nie PUSH-PULL aj dnes som fotil 240.133 s PP 004 v Ipd do BA a potom do NZ
Nie som DEBIL aj keď to možno tak vyzerá.
Písal som PULL-PULL nie PUSH-PULL aj dnes som fotil 240.133 s PP 004 v Ipd do BA a potom do NZ
Nie som DEBIL aj keď to možno tak vyzerá.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670790/
inak ta 242 vyzera celkom nadejne.. netuzil som ze robia taku prerabku
![](/_img/smile/4.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670783/
Ty si sa už dostal na toho majstra?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670782/
ttv ta laminatka to taha.. pride na stanicu napr do ba, obehne to, zavesi sa a TAHA to spatky :-) noo len treba spravit pc a prevodnik na odbocky.. v cechach sa to da.. len tu to bude stat miliony!! tu to rozkradnu a z tych 20 laminatok co su v zamkoch kolko chcete znicit?? uz teraz nieje s cim jazdit a bolo by potrebne zrusit jedno stanoviste na lokomotive kedze mirel pozna len dve stanovistia.. tak isto ako na 263.. alebo spravit z toho uplne novu masinu.. a nakoniec to bude mat cenu taurusa ci herkulesa.. pozname nasich rozkradacov.. v cechach vedia premyslat, len u nas sa musi superne tunelovat :-) napriklad cena pantografoveho zberaca sa pohybuje okolo 15 tis eur.. pritom je to kus trubiek, pneu valec,struny, strizne koliky a lyzina..co viac dodat :-)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670781/
Fiiiha.. to je zaujímavé, ak je to tak.. bol som v tom, ze sa využíva regulator rychlosti masiny, ze z voza ide cez komunikačné rozhranie len požiadavka na rýchlosť, nie priamo na ťah. To, co pises, sa zdá byť univerzalnejsie a preto možno aj logickejsie. Hoc v tom pripade u teoreticky dlhých a zle zvesenych vlakov by takúto automatiku mohli ovplyvňovať pozdĺžne razy v suprave a teda rozdielne rychlosti predku a zadku. Ale zas trojvozovy osobák nie je 600 m náklad.
Ako pises, nech sa vyjadria (namiesto kamenovania) odborníci, celkom by ma zaujímalo, ako principialne spolupracuje so syslom plechac a co všetko dokáže.
Ako pises, nech sa vyjadria (namiesto kamenovania) odborníci, celkom by ma zaujímalo, ako principialne spolupracuje so syslom plechac a co všetko dokáže.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670779/
Tomáš: Neni som si istý, ale ARR má v sebe aj riadiaci voz. Pokiaľ ideš s ním v čele, tak voľbu rýchlosti zadáš na voze a on požaduje od mašiny len výkon. Vidieť to v rozdielnom správaní a držaní rýchlosti pokiaľ si na voze a keď prejdeš na rušen. Takže aj keď 240 upravia len na veslovanie hore a dole, tak pri riadení z vozňa tú ARR mať môžeš. Teoreticky. Možno taký mourek, alebo aleš ma ukameňujú.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670762/
Nikde nie je napísané, ze vratna súprava musí jazdiť len v režime ARR. Aj esus predsa ma možnosť ručného riadenia, kde sa integračným principom nastavuje zdruzenym ovladacom veľkosť pomeroveho tahu; v polohe suhlas jeho narast a v polohe vybeh jeho pokles. Laminatka, pokiaľ viem, ma čosi ako obmedzenie rozjazdovych prúdov, coz pri troche zhovievavosti môžme prirovnať k obmedzovaniu pom. ťahu.
Alebo potom najjednoduchšie, v polohe súhlas by cteny bakelitovy tiskac krokoval odbočky nahor, v polohe vybeh nadol, v jazde by ostal na zvolenom stupni.
Nič nie je nemožné, v západnom nemecku chodili uz pred X rokmi s vratnymi supravami odbockove vredy, v maďarsku ze vraj dokonca pary..
Alebo potom najjednoduchšie, v polohe súhlas by cteny bakelitovy tiskac krokoval odbočky nahor, v polohe vybeh nadol, v jazde by ostal na zvolenom stupni.
Nič nie je nemožné, v západnom nemecku chodili uz pred X rokmi s vratnymi supravami odbockove vredy, v maďarsku ze vraj dokonca pary..
![](/_img/smile/1.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670761/
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670741/
http://www.k-report.net/discus/messages/28/30787.html
pár skopírovaných riadkov z danej stránky:
242 240 + 961 019
a 242 242 + 961 020
Manemb: Před časem jsi chtěl vidět stanoviště 242.264. Tož tak:
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/10/820710.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/11/820711.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/12/820712.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/13/820713.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/14/820714.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/15/820715.jpg
Bouřka:242.242 má podobné stanoviště?
Ano i ne, záleží jak tu podobnost definuješ. Ale až to nějak vyjde, nafotím ji taky a bude to.
pár skopírovaných riadkov z danej stránky:
242 240 + 961 019
a 242 242 + 961 020
Manemb: Před časem jsi chtěl vidět stanoviště 242.264. Tož tak:
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/10/820710.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/11/820711.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/12/820712.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/13/820713.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/14/820714.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/07/15/820715.jpg
Bouřka:242.242 má podobné stanoviště?
Ano i ne, záleží jak tu podobnost definuješ. Ale až to nějak vyjde, nafotím ji taky a bude to.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670739/
ludinko
čítaš príspevky nižšie ??
máš tam link od marcelina na fotku 242 s 961
dalšia je vo fóre 240
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230443&kat=6&najdi=670678&n#670678
a v inom fóre som písal že prerábka 363 by bola jednoduchšia / asi skoro rovnaká/ ako Pull-Pull s 240 čo behá aj dnes.
čítaš príspevky nižšie ??
![](/_img/smile/66.gif)
máš tam link od marcelina na fotku 242 s 961
dalšia je vo fóre 240
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230443&kat=6&najdi=670678&n#670678
a v inom fóre som písal že prerábka 363 by bola jednoduchšia / asi skoro rovnaká/ ako Pull-Pull s 240 čo behá aj dnes.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/670738/
Ja osobne sa rád s tým hrajkám, hoc beriem, že mnohí tlačitkári to nepoužívajú vôbec. ludinko.. ak Ťa učili, že je to nanič, tak to ani nepoužívaj. Ešte si nedajboh umiesiš problémy, že Ti ostane tlak v prevodníku, pozabudneš, spanikáriš a nebudeš sa vedieť rušiť.
Na 263 EDB v nižších rýchlostiach, čo viem, tak silná nie je ako na 163.