Bratislavský železničný uzol
Diskusia o tratiach, staniciach a depách na území hl.m. Bratislavy.
http://www.rail.sk/arp/slovakia/ba/zelmapba.htm
Zaujímavé články:
História železničnej stanice Bratislava - Petržalka
Dopravno-urbanistická štúdia prepojenia železničných koridorov
- Textová časť
- Grafická časť
Samostatné diskusie o niektorích staniciach:
Stanica konskej železnice
Wien - Bratislava a železnice medzi nimi
Podradené diskusné témy
Takže to vyzerá, že sa postaví iba úsek po Filiálku a tunel bude až po 2015tom, ale to už padnú eurofondy takže tunel nebude...alebo si povedali, že po vzore Wien Hauptbahnhof stačí jedna stanica a to hlavná??
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/441559/
Vyvesené od 12.01.2010 do 27.01.2010
3534/51459/2009/URS/Klo-UR"Projekt TEN-T, Prepojenie železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave, Stavba: ŽSR, Bratislava Predmestie - Bratislava Filiálka - Bratislava Petržalka":
http://www.staremesto.sk/buxus/generate_page.php?page_id=5661 .
3534/51459/2009/URS/Klo-UR"Projekt TEN-T, Prepojenie železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave, Stavba: ŽSR, Bratislava Predmestie - Bratislava Filiálka - Bratislava Petržalka":
http://www.staremesto.sk/buxus/generate_page.php?page_id=5661 .
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440830/
Výzva na vyjadrenie sa k odvolaniam
Vyvesené od 05.03.2010 do 21.03.2010
3534/2009/10236-2009/URS/Klo-Vyz"Projekt TEN-T, Prepojenie železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave, Stavba: ŽSR, Bratislava Predmestie - Bratislava Filiálka - Bratislava Petržalka" :
http://www.staremesto.sk/buxus//docs/miestny_urad/2010/03/vyzva_10_007.pdf
Vyvesené od 05.03.2010 do 21.03.2010
3534/2009/10236-2009/URS/Klo-Vyz"Projekt TEN-T, Prepojenie železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave, Stavba: ŽSR, Bratislava Predmestie - Bratislava Filiálka - Bratislava Petržalka" :
http://www.staremesto.sk/buxus//docs/miestny_urad/2010/03/vyzva_10_007.pdf
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440818/
Kedze hlavnu stavbu - tunel - nechceme, tak na Brusel neda ani cent ani na "prilepence"
- 2. kolaj hl.st. - N.M.
- Fiok - N.M. - letisko - UNS
- droty do Marcheggu - snad budu, kedze je to cezhranicny usek
Kedze mame uz desatrocia vlady drzgosov (na zeleznicny rozvoj), tak ani za 15% nakladov nic nepostavime ...
Nech zije Slovenska Dialnicna Republika ...
- 2. kolaj hl.st. - N.M.
- Fiok - N.M. - letisko - UNS
- droty do Marcheggu - snad budu, kedze je to cezhranicny usek
Kedze mame uz desatrocia vlady drzgosov (na zeleznicny rozvoj), tak ani za 15% nakladov nic nepostavime ...
Nech zije Slovenska Dialnicna Republika ...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440752/
Výstavba tunela pod Dunajom sa neodsúva - tvrdí to Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR v reakcii na informáciu, že tunel do Petržalky sa v rámci projektu prepojenia železničných koridorov TEN-T 17 bude stavať až v roku 2025.
Ministerstvo dopravy pre Bratislavské noviny uviedlo, že do roku 2015 sa má postaviť úsek železničnej trate Predmestie - Filiálka. Na výstavbu ďalšieho úseku z Filiálky do Petržalky, ktorý má viesť pod zemou a popod Dunaj, zatiaľ nie sú peniaze, štát má však záujem po roku 2015 začať s výstavbou železničného tunela popod mesto.
http://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/na-zeleznicny-tunel-zatial-nie-su-peniaze.html?page_id=155208
Ministerstvo dopravy pre Bratislavské noviny uviedlo, že do roku 2015 sa má postaviť úsek železničnej trate Predmestie - Filiálka. Na výstavbu ďalšieho úseku z Filiálky do Petržalky, ktorý má viesť pod zemou a popod Dunaj, zatiaľ nie sú peniaze, štát má však záujem po roku 2015 začať s výstavbou železničného tunela popod mesto.
http://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/na-zeleznicny-tunel-zatial-nie-su-peniaze.html?page_id=155208
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440716/
a dalsi
Ako chces trat hned zapustit do tunela? Skokovo na 5 metrov do hlbky 15 metrov?
Trat bude klesat a bude zapustena vo vanovom betonovom koryte s protihlukovymi a antivandalnymi zabranami(vzhlad urci architekt mestskej casti) postupne od Predmestia az kym neklesne do dostatocnej hlbky a nezacne tunel(presnu km polohu odomna nechci), pripojka od Nového Mesta bude klesat inak a to uz tam kde je dnes to nepouzivane kolajisko smerom na Predmestie z BA N.M. (s tymi netypickymi navestidlami, neviem ako sa presne ta cast vola) a spoji sa az v tunely s kolajami od predmestia.
Bordel v tom robia len kecalkovia, ako napr....
Ako chces trat hned zapustit do tunela? Skokovo na 5 metrov do hlbky 15 metrov?
Trat bude klesat a bude zapustena vo vanovom betonovom koryte s protihlukovymi a antivandalnymi zabranami(vzhlad urci architekt mestskej casti) postupne od Predmestia az kym neklesne do dostatocnej hlbky a nezacne tunel(presnu km polohu odomna nechci), pripojka od Nového Mesta bude klesat inak a to uz tam kde je dnes to nepouzivane kolajisko smerom na Predmestie z BA N.M. (s tymi netypickymi navestidlami, neviem ako sa presne ta cast vola) a spoji sa az v tunely s kolajami od predmestia.
Bordel v tom robia len kecalkovia, ako napr....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440301/
Ten projekt je jeden velký bordel dokonca teraz už nie je ani jasné či pojde trať od BA-Predmestia po BA-Filiálka v tuneli a čo vymýšlajú s tým projektom na bosákovej:najprv tam budu jazdit električky a potom aj vlaky Stále viac mi to pripomína slávny projekt Metro
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440299/
presne ako pise SWTC...neviem o com tolko tocia a aj poniektori tu prispievajuci, TEN-T je TEN-T to ze mesto nechape ze ZSR elektricky nezaujimaju a zatial s takym variantom vobec nepocitaju by si uz mohli konecne uvedomit a nie miesat stale hrusky s jablkami. Sami nevedia asi preco vznika tunel popod Dunaj, ze je to hlavne kvoli vlakom nie pre MHD. MHD nech si mesto riesi mimo tychto blbych kecov stale dookola to iste JPP. Nemaju sajnu o com davaju vyhlasenia do medii, takze ak tam nebude vyhlasenie ziadneho zo zastupcov so ZSR berte vyhlasenia za usmevne a radsej tu nic nepridavajte lebo je to na smiech
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440284/
Ad Addams :
Áno - úplný súhlas. Ak sa za tie prachy stavba nezrealizuje do roku 2015, určite o ne prídeme . Dotyční mudrujú stále o električke popod Dunaj. O čom to stále dokolečka točia !? Celý projekt je totiž o koridore TEN-T ! Nie ?
Môžu, ale nemusia tam byť aj električky. To, že tam byť môžu, je len a len dobrá vôľa a ústretový krok investora voči ostatným účastníkom. Keďže ho je možné sekundárne využiť na odľahčenie dopravy na povrchu. A opakujem, odľahčenie MHD na povrchu je iba sekundárnou funkciou tunela na koridore TEN-T.
Kompetentní by sa mali veľmi rýchlo zobudiť z terajších fantasmagórií...
Áno - úplný súhlas. Ak sa za tie prachy stavba nezrealizuje do roku 2015, určite o ne prídeme . Dotyční mudrujú stále o električke popod Dunaj. O čom to stále dokolečka točia !? Celý projekt je totiž o koridore TEN-T ! Nie ?
Môžu, ale nemusia tam byť aj električky. To, že tam byť môžu, je len a len dobrá vôľa a ústretový krok investora voči ostatným účastníkom. Keďže ho je možné sekundárne využiť na odľahčenie dopravy na povrchu. A opakujem, odľahčenie MHD na povrchu je iba sekundárnou funkciou tunela na koridore TEN-T.
Kompetentní by sa mali veľmi rýchlo zobudiť z terajších fantasmagórií...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440225/
Martina Gapčová, moderátorka: "Vybudovanie tunela v Bratislave popod Dunaj, ktorý by mal prepojiť železničnú stanicu Filiálka a železničnú stanicu Petržalka sa posúva na rok 2025. Vyplýva to z posledných rokovaní mestských poslancov. Tí odobrili spoločné stanovisko ministerstva dopravy, Železníc SR a hlavného mesta o podobe koľajového prepojenia v Bratislave. Viac povie Eva Kopaničáková."
Eva Kopaničáková, redaktorka: "Technicko-ekonomickú štúdiu už odsúhlasili aj petržalskí poslanci. Veľká časť koľajovej trate by totiž mala viesť cez Petržalku. Trať by mala byť prioritne riešená ako podpovrchový, alebo polozapustený variant, ale do úvahy pripadá aj pozemná koľaj. Na tunely však momentálne nie sú peniaze. Preto bude hlavným cieľom vybudovať električku nad zemou zo Šafárikovho námestia do Petržalky cez Starý most."
Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy: "Čo sa týka električky zo Šafárikovho námestia na Bosákovu dneska už máme dokumentáciu pre územné rozhodnutie v stave konania a vlastne čakáme na rozhodnutie stavebného úradu o vydaní územného rozhodnutia."
Eva Kopaničáková, redaktorka: "Druhou etapou bude výstavba trate od Bosákovej po Janíkov dvor. Koľajová trať do Petržalky by však mala mať vnútorný rozchod koľají 1000 mm a neskôr, po dobudovaní tunelov, by sa mala prebudovať na trať s rozchodom až 1435 mm. Na mimoriadnom rokovaní v Petržalke takéto riešenie mnohí odborníci kritizovali. Ide podľa nich o vyhadzovanie peňazí."
Milan Ftáčnik, starosta MČ Bratislava Petržalka: "Zaznel tu názor, že by sme mali voliť úplne iné riešenie, urobiť to formou električkovej trate, ktorá by bola trvalá a vlastne využiť súčasnú vlakovú štruktúru ktorú máme, alebo železničnú, infraštruktúru ktorú máme prostredníctvom petržalskej stanice."
Eva Kopaničáková, redaktorka: "V Petržalke budú ešte o projekte koľajovej trate rokovať s občanmi. Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského však nápad prestavať električkové koľaje na vlakové nie je dobrým riešením."
Jozef Drahovský, dopravný analytik: "... pre električkovú trať je iná ako pre vlakovú trať. Čo sa týka nosnosti, čo sa týka šírky zvrška. Dalo by sa opačné. Niečo prestaviť pre vlak a dočasne tam prevádzkovať električku. Ale opačné, je to znova celá investícia."
Rádio Regina, 12:00; Žurnál Rádia Regina; 01/03/2010;
Eva Kopaničáková; Zaradenie: Z domova
Eva Kopaničáková, redaktorka: "Technicko-ekonomickú štúdiu už odsúhlasili aj petržalskí poslanci. Veľká časť koľajovej trate by totiž mala viesť cez Petržalku. Trať by mala byť prioritne riešená ako podpovrchový, alebo polozapustený variant, ale do úvahy pripadá aj pozemná koľaj. Na tunely však momentálne nie sú peniaze. Preto bude hlavným cieľom vybudovať električku nad zemou zo Šafárikovho námestia do Petržalky cez Starý most."
Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy: "Čo sa týka električky zo Šafárikovho námestia na Bosákovu dneska už máme dokumentáciu pre územné rozhodnutie v stave konania a vlastne čakáme na rozhodnutie stavebného úradu o vydaní územného rozhodnutia."
Eva Kopaničáková, redaktorka: "Druhou etapou bude výstavba trate od Bosákovej po Janíkov dvor. Koľajová trať do Petržalky by však mala mať vnútorný rozchod koľají 1000 mm a neskôr, po dobudovaní tunelov, by sa mala prebudovať na trať s rozchodom až 1435 mm. Na mimoriadnom rokovaní v Petržalke takéto riešenie mnohí odborníci kritizovali. Ide podľa nich o vyhadzovanie peňazí."
Milan Ftáčnik, starosta MČ Bratislava Petržalka: "Zaznel tu názor, že by sme mali voliť úplne iné riešenie, urobiť to formou električkovej trate, ktorá by bola trvalá a vlastne využiť súčasnú vlakovú štruktúru ktorú máme, alebo železničnú, infraštruktúru ktorú máme prostredníctvom petržalskej stanice."
Eva Kopaničáková, redaktorka: "V Petržalke budú ešte o projekte koľajovej trate rokovať s občanmi. Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského však nápad prestavať električkové koľaje na vlakové nie je dobrým riešením."
Jozef Drahovský, dopravný analytik: "... pre električkovú trať je iná ako pre vlakovú trať. Čo sa týka nosnosti, čo sa týka šírky zvrška. Dalo by sa opačné. Niečo prestaviť pre vlak a dočasne tam prevádzkovať električku. Ale opačné, je to znova celá investícia."
Rádio Regina, 12:00; Žurnál Rádia Regina; 01/03/2010;
Eva Kopaničáková; Zaradenie: Z domova
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/440171/
takze to vyzera tak ze sa postavi tunel z filialky po einsteinovu kde sa napoji na trat do žst. PTA bez pokracovania tunela smer janikov dvor? takto to mam chapat?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/438735/
takze nikto nevie nic
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/438722/
- priniesla reportaz v relacii Správy STV - http://www.stv.sk/videoarchiv/relacia/spravy-stv/
Opakovanie:
26.2./05:15 - 05:45 STV1
Opakovanie:
26.2./05:15 - 05:45 STV1
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/438694/
ZSR, Vyjadrenie pre: Hospodárske noviny, 18.02.2010
Chcem Vás poprosiť o info k projektu prepojenia železničných staníc v Bratislave s letiskom M. R. Štefánika. Zaujíma ma, ako je pre tento projekt zabezpečené financovanie. Je možné, že sa peniaze získajú už v aktuálnom programovacom období 2007 až 2013? V akom pomere by to mali jednotlivé strany financovať?
Čo sa týka financovania prípravy projektovej dokumentácie, zabezpečenia inžinierskej činnosti a majetkovoprávneho vysporiadania, je financovanie v súčasnosti zabezpečené z prostriedkov fondov EU (TEN-T) a spolufinancovania štátneho rozpočtu. Pomer spolufinancovania je 38,02 % (EÚ TEN-T) a 61,98 % (spolufinancovanie ŠR).
Čo sa týka financovania samotnej realizácie, stavba bude financovaná z prostriedkov fondov EÚ (Kohézny fond) a spolufinancovania štátneho rozpočtu. Pomer spolufinancovania nie je možné v súčasnosti stanoviť, nakoľko miera spolufinancovania bude určená na základe spracovanej žiadosti o nenávratný finančný príspevok, konkrétne analýzy výnosov a nákladov, ktorá stanoví presný pomer EÚ:ŠR. Finančné prostriedky sú určené pre programové obdobie 2007 – 2013.
ŽSR budú mať zrejme tento alebo budúci rok stavebné povolenie na prvú fázu projektu TEN-T, ktorý prepojí bratislavské letisko s Petržalkou. Mohli by ste mi, prosím, poskytnúť bližšie informácie o tejto prvej fáze (čo všetko je jej účasťou, kedy sa má začať stavať a kedy sa dokončí, či sú na to už vyčlenené peniaze a z akých zdrojov)?
V súčasnosti sú na stavby prepojenia koridorov vydané územné rozhodnutia (12/2009), projektant spracováva dokumentáciu pre stavebné povolenie, následne budú podané žiadosti o vydanie stavebného povolenia. Dokumentácia pre stavebné povolenie sa spracováva na celý rozsah stavby prepojenia letiska (napojenie letiska na železničnú sieť, tunel, zabezpečovacie zariadenie a pod., ako aj na stavbu Bratislava Predmestie – Bratislava – Filiálka – Bratislava Petržalka (úprava koľajiska na žst. Predmestie, tunel, zabezpečovacie zariadenie a pod.). Predpoklad zahájenia stavieb je v r. 2011, stavby musia byť ukončené v programovom období 2007 – 2013. K otázke financovania – ako v bode 1.
Chcem Vás poprosiť o info k projektu prepojenia železničných staníc v Bratislave s letiskom M. R. Štefánika. Zaujíma ma, ako je pre tento projekt zabezpečené financovanie. Je možné, že sa peniaze získajú už v aktuálnom programovacom období 2007 až 2013? V akom pomere by to mali jednotlivé strany financovať?
Čo sa týka financovania prípravy projektovej dokumentácie, zabezpečenia inžinierskej činnosti a majetkovoprávneho vysporiadania, je financovanie v súčasnosti zabezpečené z prostriedkov fondov EU (TEN-T) a spolufinancovania štátneho rozpočtu. Pomer spolufinancovania je 38,02 % (EÚ TEN-T) a 61,98 % (spolufinancovanie ŠR).
Čo sa týka financovania samotnej realizácie, stavba bude financovaná z prostriedkov fondov EÚ (Kohézny fond) a spolufinancovania štátneho rozpočtu. Pomer spolufinancovania nie je možné v súčasnosti stanoviť, nakoľko miera spolufinancovania bude určená na základe spracovanej žiadosti o nenávratný finančný príspevok, konkrétne analýzy výnosov a nákladov, ktorá stanoví presný pomer EÚ:ŠR. Finančné prostriedky sú určené pre programové obdobie 2007 – 2013.
ŽSR budú mať zrejme tento alebo budúci rok stavebné povolenie na prvú fázu projektu TEN-T, ktorý prepojí bratislavské letisko s Petržalkou. Mohli by ste mi, prosím, poskytnúť bližšie informácie o tejto prvej fáze (čo všetko je jej účasťou, kedy sa má začať stavať a kedy sa dokončí, či sú na to už vyčlenené peniaze a z akých zdrojov)?
V súčasnosti sú na stavby prepojenia koridorov vydané územné rozhodnutia (12/2009), projektant spracováva dokumentáciu pre stavebné povolenie, následne budú podané žiadosti o vydanie stavebného povolenia. Dokumentácia pre stavebné povolenie sa spracováva na celý rozsah stavby prepojenia letiska (napojenie letiska na železničnú sieť, tunel, zabezpečovacie zariadenie a pod., ako aj na stavbu Bratislava Predmestie – Bratislava – Filiálka – Bratislava Petržalka (úprava koľajiska na žst. Predmestie, tunel, zabezpečovacie zariadenie a pod.). Predpoklad zahájenia stavieb je v r. 2011, stavby musia byť ukončené v programovom období 2007 – 2013. K otázke financovania – ako v bode 1.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/438531/