Elektrifikácia tratí na Slovensku
Aky je vás názor o tom ze kedy budú hlavné trati elektrifikované na Slovensku?Teraz mozete pocut ze elektrifikajú trat medzi Zvolenom a Banskou Bystricou kedy to bude hotové?A trat 160 Zvolen Filakovo ked elektrifikujú kde bude diesel?Ja tesím ze elektrifikujú.Ale len do Filakova bude elektrifikovaná.Podla mna je to hloupost cely trat musia elektrifikovat.A este jedna otázka ked elektrifikujú trate diesele predajú do Kuba alebo niekde?A budeme na to mat dostatok rusna?
Podradené diskusné témy
SplinterX: Myslim, ze v nejakom fore niekto uz pastol linky na nejake projekty, ktore su viac vo faze pripravy, ako nedajboze realizacie alebo aspon kopania robosmi do kolajnic.
Co si ja pamatam, tak to je:
Elektrifikacia ZV - Filakovo (AC)
V stadiu sci-fi: (plany regionalneho rozvoja)
Banovce Nad Ondavou - Humenne (DC)
Leopoldov - Nitra (AC)
Surany - Prievidza (veeelkeee sci-fi, AC)
O nicom inom neviem.
Co si ja pamatam, tak to je:
Elektrifikacia ZV - Filakovo (AC)
V stadiu sci-fi: (plany regionalneho rozvoja)
Banovce Nad Ondavou - Humenne (DC)
Leopoldov - Nitra (AC)
Surany - Prievidza (veeelkeee sci-fi, AC)
O nicom inom neviem.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/127321/
Ja tiež zastávam názor že elektrif. Le-NR by bola prínosom,možno väčším ako BB-ZV,dokonca by sa po takejto štreke prešiel aj elektrický nákl.vlak.
Na Slovensku by bolo ešte vhodné vzhladom k os. doprave elektrifikovať Humenné-Bánovce n .o.,Holíč-Skalica.
Výnimočne musím súhlasiť aj s Branom ,asi ťažko sa dočkáme toho ,že sa vybuduje nová rýchlotrať Trnovec-NR,ale tiež NESUHLASIM s názorom že NR-BA po železnici sa nedá konkurovať dialnici BA-NR.Dnes najrýchlejší spoj Turancar jazdí NR-BA za 75 min.Nikde inde nestojí.Ostatné busy 90-120 min.
Na budúci rok sa skončí prestavba BA-LE takže aj s okuliarnikom /750,754/
sa jazdná doba bude dať stihnúť za 90 min to nie je sci fi,to je realita.S tým že vlak bude stáť aj v Hlohovci,Leop.TT,
Ďalšia možnosť je využiť OBB /bohvie ako to bude po liberalizacii dopr. trhu v os.doprave/OBB majú Herculesy t.j. diesle na rýchl.160 km/h/alebo "len" 140?/
S takýmito HDV jazdná doba BA-NR napr. s jedným zastavením v TT by bola 65 min.Takáto možnosť by bola ďaleko realnejšia ako si myslieť že mesto Nitra si postaví železnicu...
Na Slovensku by bolo ešte vhodné vzhladom k os. doprave elektrifikovať Humenné-Bánovce n .o.,Holíč-Skalica.
Výnimočne musím súhlasiť aj s Branom ,asi ťažko sa dočkáme toho ,že sa vybuduje nová rýchlotrať Trnovec-NR,ale tiež NESUHLASIM s názorom že NR-BA po železnici sa nedá konkurovať dialnici BA-NR.Dnes najrýchlejší spoj Turancar jazdí NR-BA za 75 min.Nikde inde nestojí.Ostatné busy 90-120 min.
Na budúci rok sa skončí prestavba BA-LE takže aj s okuliarnikom /750,754/
sa jazdná doba bude dať stihnúť za 90 min to nie je sci fi,to je realita.S tým že vlak bude stáť aj v Hlohovci,Leop.TT,
Ďalšia možnosť je využiť OBB /bohvie ako to bude po liberalizacii dopr. trhu v os.doprave/OBB majú Herculesy t.j. diesle na rýchl.160 km/h/alebo "len" 140?/
S takýmito HDV jazdná doba BA-NR napr. s jedným zastavením v TT by bola 65 min.Takáto možnosť by bola ďaleko realnejšia ako si myslieť že mesto Nitra si postaví železnicu...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/127016/
Ja tiež zastávam názor že elektrif. Le-NR by bola prínosom,možno väčším ako BB-ZV,dokonca by sa po takejto štreke prešiel aj elektrický nákl.vlak.
Na Slovensku by bolo ešte vhodné vzhladom k os. doprave elektrifikovať Humenné-Bánovce n .o.,Holíč-Skalica.
Výnimočne musím súhlasiť aj s Branom ,asi ťažko sa dočkáme toho ,že sa vybuduje nová rýchlotrať Trnovec-NR,ale tiež NESUHLASIM s názorom že NR-BA po železnici sa nedá konkurovať dialnici BA-NR.Dnes najrýchlejší spoj Turancar jazdí NR-BA za 75 min.Nikde inde nestojí.Ostatné busy 90-120 min.
Na budúci rok sa skončí prestavba BA-LE takže aj s okuliarnikom /750,754/
sa jazdná doba bude dať stihnúť za 90 min to nie je sci fi,to je realita.S tým že vlak bude stáť aj v Hlohovci,Leop.TT,
Ďalšia možnosť je využiť OBB /bohvie ako to bude po liberalizacii dopr. trhu v os.doprave/OBB majú Herculesy t.j. diesle na rýchl.160 km/h/alebo "len" 140?/
S takýmito HDV jazdná doba BA-NR napr. s jedným zastavením v TT by bola 65 min.Takáto možnosť by bola ďaleko realnejšia ako si myslieť že mesto Nitra si postaví železnicu...
Na Slovensku by bolo ešte vhodné vzhladom k os. doprave elektrifikovať Humenné-Bánovce n .o.,Holíč-Skalica.
Výnimočne musím súhlasiť aj s Branom ,asi ťažko sa dočkáme toho ,že sa vybuduje nová rýchlotrať Trnovec-NR,ale tiež NESUHLASIM s názorom že NR-BA po železnici sa nedá konkurovať dialnici BA-NR.Dnes najrýchlejší spoj Turancar jazdí NR-BA za 75 min.Nikde inde nestojí.Ostatné busy 90-120 min.
Na budúci rok sa skončí prestavba BA-LE takže aj s okuliarnikom /750,754/
sa jazdná doba bude dať stihnúť za 90 min to nie je sci fi,to je realita.S tým že vlak bude stáť aj v Hlohovci,Leop.TT,
Ďalšia možnosť je využiť OBB /bohvie ako to bude po liberalizacii dopr. trhu v os.doprave/OBB majú Herculesy t.j. diesle na rýchl.160 km/h/alebo "len" 140?/
S takýmito HDV jazdná doba BA-NR napr. s jedným zastavením v TT by bola 65 min.Takáto možnosť by bola ďaleko realnejšia ako si myslieť že mesto Nitra si postaví železnicu...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/127015/
RailFun: ja ako zeleznicny maniak a fanusik som si vzdy prial, aby trat mojej izbe blizka bola zadratovana (Leo-Nr) ale ked sa tak nad tym zamyslim, na co mi tu bude kabel nad hlavou, ked bude sluzit zachvilku maximalne tak holubom a tak som si radsej zacal zelat nech radsej nieje trolej, ale viacej vlakov...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/127013/
lostrail:
to mas pravdu; bolo by to vyhodnejsie ale uz som sa tu kdesi vyjadril, ze je to scifi, zvlast ak v hlavach mnohych zodpovednych za dopravu su piliny, alebo triesky z podvalov
Rychlotrat do NR z Ga (Sale) - to by bol ideal. A este vacsie opodstatnenie by bolo, ak by sa to potiahlo dalej do Ziaru n/H (N. Bane, ci kozaroviec) Ale to by som vela chcel....
to mas pravdu; bolo by to vyhodnejsie ale uz som sa tu kdesi vyjadril, ze je to scifi, zvlast ak v hlavach mnohych zodpovednych za dopravu su piliny, alebo triesky z podvalov
![](http://www.vlaky.net/_img/smile/8.gif)
![](http://www.vlaky.net/_img/smile/8.gif)
Rychlotrat do NR z Ga (Sale) - to by bol ideal. A este vacsie opodstatnenie by bolo, ak by sa to potiahlo dalej do Ziaru n/H (N. Bane, ci kozaroviec) Ale to by som vela chcel....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/127009/
Ja by som spojil prievidzu s vrutkami... nova trat v useku Nitrianske Pravno - Klastor pod Znievom... ta trat by sa zisla... A kedze sme v casti elektrifikacia trati, tak by sme ju aj zadrotovali...
sorry, mal som chut si len tak nieco napisat... ale teraz vazne. naozaj by sa taka trat zisla, i ked elektrifikacia by zalezala od toh, kam z PD by sa este potiahla...
![](http://www.vlaky.net/_img/smile/71.gif)
sorry, mal som chut si len tak nieco napisat... ale teraz vazne. naozaj by sa taka trat zisla, i ked elektrifikacia by zalezala od toh, kam z PD by sa este potiahla...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/126664/
Brano: Ved chodia niektore vlaky za 1:44 (Nitran), teda 15 minut uz nemoze byt problem.
Ale inak taka trat Sered - Nitra by vobec nemusela byt megalomanska (podla mojho posledneho vypoctu), stacila by shitova rychlost 90km/h, elektrifikovat by som doporucil uz len z toho dovodu, ze 60km z celkovych 92km je uz dnes pod elektrikou a ten posledny usek by vyzeral ako ZV-BB (lenze tam sa elektrifikaciou nic nevyriesilo) a obycajna lamina z BA by pekne zasla do Nitry.
Ta trat SA-NR, to som si nevymyslel, to si vymysleli pani na magistrate v NR (TAKY SUPER TRAT POSTOVIME, SLOTA BUDE OCA VYVALOVAT), len som to tak trochu rozpracoval....
P.S. Ty asi tiez nemozes dnes spat....
Ale inak taka trat Sered - Nitra by vobec nemusela byt megalomanska (podla mojho posledneho vypoctu), stacila by shitova rychlost 90km/h, elektrifikovat by som doporucil uz len z toho dovodu, ze 60km z celkovych 92km je uz dnes pod elektrikou a ten posledny usek by vyzeral ako ZV-BB (lenze tam sa elektrifikaciou nic nevyriesilo) a obycajna lamina z BA by pekne zasla do Nitry.
Ta trat SA-NR, to som si nevymyslel, to si vymysleli pani na magistrate v NR (TAKY SUPER TRAT POSTOVIME, SLOTA BUDE OCA VYVALOVAT), len som to tak trochu rozpracoval....
P.S. Ty asi tiez nemozes dnes spat....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/126655/
A este mi neda pokoj cestovny cas Cez Trnavu a Sered.
Volakedy davno, ked som bol este pekny a mlady, asi tak 4 roky dozadu, sa medzi Trnavou a Blavou prehanali rychliky pomerne rychlo (co dnes a este dlho zrejme nebude) a cestovny cas z BA trval 26 minut. To bola na trati rychlost 120km/h a bol dokonceny Dzurindov usek TT - Cifer.
Budem ratat s tymto casom.
Vzdialenost: 46km
Ako vieme, zlty expres pride za cca 1:20 z BA do NR. BA-TT trva asi 50 minut.
Trnava - Nitra (priamo, po R1)
Vzdialenost: 46km
Cestovny cas busom: 30 minut
Teraz mi chyba udaj, aka je obmedzena rychlost na trati TT - Sered dnes. Budem predpokladat, ze je to 100km/h (taka rychlost je z Leopoldova), a este tomu uberiem 10 a dostanem: 90km/h
Podla Addamsovej stranky ma tato trat celkom 15km.
Budem preto uvazovat jednoducho pre trat Sered - NR, vzdialenost 31km.
Povedzme, ze tati trat nebude koridorova, bude jednokolajna a jej obmedzena rychlost bude opat 90km/h (to sa dnes ani neoplati stavat, ked tak, bude tam minimalne 120, ale narocky komplikujme)
Predpokladam dalej, ze rychlik bude stat v Trnave a potom az v Nitre. V Nitre bude trat zaustena od Surian.
Priemerna rychlost je teda vypocitana pomerne rychlo a jednoducho: 90km/h.
Pre vzd. 46km a rychlost 90km je cestovny cas: 32 minut
26 minut + 2min. v Trnave + 32minut = 1 hodina cestovneho casu
A ak trat bude dovolovat 120km/h?
Potom: 46/120 = 22minut, t.j. spolu 50 minut.
Este k trati Sala - Nitra:
V Koncepcii Rozvoja je navrhovana elektrifikacia striedavym systemom, 25kV/50Hz.
Volakedy davno, ked som bol este pekny a mlady, asi tak 4 roky dozadu, sa medzi Trnavou a Blavou prehanali rychliky pomerne rychlo (co dnes a este dlho zrejme nebude) a cestovny cas z BA trval 26 minut. To bola na trati rychlost 120km/h a bol dokonceny Dzurindov usek TT - Cifer.
Budem ratat s tymto casom.
Vzdialenost: 46km
Ako vieme, zlty expres pride za cca 1:20 z BA do NR. BA-TT trva asi 50 minut.
Trnava - Nitra (priamo, po R1)
Vzdialenost: 46km
Cestovny cas busom: 30 minut
Teraz mi chyba udaj, aka je obmedzena rychlost na trati TT - Sered dnes. Budem predpokladat, ze je to 100km/h (taka rychlost je z Leopoldova), a este tomu uberiem 10 a dostanem: 90km/h
Podla Addamsovej stranky ma tato trat celkom 15km.
Budem preto uvazovat jednoducho pre trat Sered - NR, vzdialenost 31km.
Povedzme, ze tati trat nebude koridorova, bude jednokolajna a jej obmedzena rychlost bude opat 90km/h (to sa dnes ani neoplati stavat, ked tak, bude tam minimalne 120, ale narocky komplikujme)
Predpokladam dalej, ze rychlik bude stat v Trnave a potom az v Nitre. V Nitre bude trat zaustena od Surian.
Priemerna rychlost je teda vypocitana pomerne rychlo a jednoducho: 90km/h.
Pre vzd. 46km a rychlost 90km je cestovny cas: 32 minut
26 minut + 2min. v Trnave + 32minut = 1 hodina cestovneho casu
A ak trat bude dovolovat 120km/h?
Potom: 46/120 = 22minut, t.j. spolu 50 minut.
Este k trati Sala - Nitra:
V Koncepcii Rozvoja je navrhovana elektrifikacia striedavym systemom, 25kV/50Hz.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/126653/
lostrail: Mne zasa ako škrabanie cez hlavu pripadajú tvrdenia o tom, že železnica by mohla časovo konkurovať busom len v prípade megalomanských novostavieb tratí, alebo po ich elektrifikácii. Pritom BA-NR za cca 1,5 hodiny by sa dalo zvládnuť už aj na súčasnej trati (zastavenia v TT, Leopoldove a Hlohovci, bez preprahu v Leopoldove), dokonca aj vtedy, ak by ten vlak ťahali dnes používané okuliarniky - a v prípade použitia moderných vozidiel s vyššou rýchlosťou by sa dal čas ešte o čosi skrátiť. Pritom by na rozdiel od busu nestojaceho nikde bola ešte obslúžená TT aj Hlohovec. A hlúpy tarif nemá naozaj s elektrifikáciou ani s trasovaním tratí nič spoločné...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/126652/
RailFun: Ano, to som videl v Koncepcii Regionalneho Rozvoja nitrianskeho okresu.
Lenze popri tom som videl aj navrh vysokorychlostnej trate zaustenej odkialsi zo Sale, okolo Dusla, cez Cabaj-Capor, do Nitry. Myslim, ze tato trat by mala vacsie opodstatnenie a predstavovala by mensiu okluku. O tom sa uz nikde nepise?
Lebo vobec trat c.141 a ten kusok c.140 do Nitry je vymyslena ako skrabat sa cez hlavu a vsetkych "Nitra positive", co poznam, chodia zltym expresom...
Ze preco?
Cena studentskeho listka na zaklade predlozenia AKEHOKOLVEK dokladu o tom, ze je student: 50 Sk.
Cestovny cas: cca hodina a pol
A teraz vlak:
Cena studentskeho listka (je potrebne absolvovat je.acku stanica-skola, skola-stanica, aktivovat cipovku, aj tak hrozi riziko, ze nebude akceptovana citacim zariadenim - stalo sa to kolegovi, bol som pritom, musel doplatit do celej ceny + 70Sk, pritom on vobec nebol chyba, kedze sme boli na fakulte cipovku aktivovat naraz) - 66Sk (+20Sk, ak ide o "rychlik").
Cestovny cas: 2:10h
S cenami a zamestnancami ZSSK, ktori potrebuju mozgodisk, nic neurobime, ale cestovny cas sa da skratit. Mam vyskusane na vlastnom aute, ze cesta Trnovec Nad Vahom - Nitra trva priemernou rychlostou 70km/h cca 25 minut.
Takze, ked uvazime nasledovne casy a rychlosti:
Usek BA - Sala:
R811 Horehronec: cestovny cas: 43 minut. Priemerna rychlost: cca 90km/h, vzdialenost 60km.
Usek Sala - Nitra
Autobus ide cez Trnovec Nad Vahom, t.j. nie priamo
Vzdialenost: 30km (cestovny cas busom: 55 minut, ten ale nie je podstatny, lebo to stoji pri kazdej vacsej kope sena)
Ak uvazime, ze medzi Salou a Nitrou nie je nic, co by stalo za co i len pribrzdenie pre rychlik, ratajme spolu:
Priemerna rychlost (pouzijeme z predosleho prikladu): 90km/h (pricom tu urcite bude vyssia, Horehronec na svojej ceste stoji este na BA-Vinohrady a v Galante)
Vzdialenost: 30km
Cestovny cas: cca 20 minut
Celkovy cas: 1 hodina
V skutocnosti, ak tato trat bude koridorova (co je v Koncepcii Rozvoja uvedene, max. rychlost ma byt 160km/h), t.j. pri nasadeni modernych HDV bude mozne vyvinut, nech nezerem, 140km/h, aj na useku medzi Sladkovicovom a Galantou, potom sa cestovny cas skrati asi na 40 minut.
Viem, ze tu boli navrhy tahat trat aj zo Serede, ako napojenie trate z Trnavy, bolo by to lacnejsie, no zrejme Nitra ma priority pospajat ine mesta spolu sama so sebou a kedze posledne dva roky sa tam nejako pohybujem, je mi jasne, KTO SYSTEM TOKY VYMYSLEL....
Lenze popri tom som videl aj navrh vysokorychlostnej trate zaustenej odkialsi zo Sale, okolo Dusla, cez Cabaj-Capor, do Nitry. Myslim, ze tato trat by mala vacsie opodstatnenie a predstavovala by mensiu okluku. O tom sa uz nikde nepise?
Lebo vobec trat c.141 a ten kusok c.140 do Nitry je vymyslena ako skrabat sa cez hlavu a vsetkych "Nitra positive", co poznam, chodia zltym expresom...
Ze preco?
Cena studentskeho listka na zaklade predlozenia AKEHOKOLVEK dokladu o tom, ze je student: 50 Sk.
Cestovny cas: cca hodina a pol
A teraz vlak:
Cena studentskeho listka (je potrebne absolvovat je.acku stanica-skola, skola-stanica, aktivovat cipovku, aj tak hrozi riziko, ze nebude akceptovana citacim zariadenim - stalo sa to kolegovi, bol som pritom, musel doplatit do celej ceny + 70Sk, pritom on vobec nebol chyba, kedze sme boli na fakulte cipovku aktivovat naraz) - 66Sk (+20Sk, ak ide o "rychlik").
Cestovny cas: 2:10h
S cenami a zamestnancami ZSSK, ktori potrebuju mozgodisk, nic neurobime, ale cestovny cas sa da skratit. Mam vyskusane na vlastnom aute, ze cesta Trnovec Nad Vahom - Nitra trva priemernou rychlostou 70km/h cca 25 minut.
Takze, ked uvazime nasledovne casy a rychlosti:
Usek BA - Sala:
R811 Horehronec: cestovny cas: 43 minut. Priemerna rychlost: cca 90km/h, vzdialenost 60km.
Usek Sala - Nitra
Autobus ide cez Trnovec Nad Vahom, t.j. nie priamo
Vzdialenost: 30km (cestovny cas busom: 55 minut, ten ale nie je podstatny, lebo to stoji pri kazdej vacsej kope sena)
Ak uvazime, ze medzi Salou a Nitrou nie je nic, co by stalo za co i len pribrzdenie pre rychlik, ratajme spolu:
Priemerna rychlost (pouzijeme z predosleho prikladu): 90km/h (pricom tu urcite bude vyssia, Horehronec na svojej ceste stoji este na BA-Vinohrady a v Galante)
Vzdialenost: 30km
Cestovny cas: cca 20 minut
Celkovy cas: 1 hodina
V skutocnosti, ak tato trat bude koridorova (co je v Koncepcii Rozvoja uvedene, max. rychlost ma byt 160km/h), t.j. pri nasadeni modernych HDV bude mozne vyvinut, nech nezerem, 140km/h, aj na useku medzi Sladkovicovom a Galantou, potom sa cestovny cas skrati asi na 40 minut.
Viem, ze tu boli navrhy tahat trat aj zo Serede, ako napojenie trate z Trnavy, bolo by to lacnejsie, no zrejme Nitra ma priority pospajat ine mesta spolu sama so sebou a kedze posledne dva roky sa tam nejako pohybujem, je mi jasne, KTO SYSTEM TOKY VYMYSLEL....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/126649/
Linkman: Pises trate (teda viacero) a uviedol si jednu. Je toho viac, co by si rad videl pod elektrikou?
Ak raz budu elektrifikovat trat Trencin - Chynorany, tak to pod elektrikou bude uz aj trat NZ - Prievidza. Predsa len, ma vyssiu kategoriu, ako TN - CH.
Ak raz budu elektrifikovat trat Trencin - Chynorany, tak to pod elektrikou bude uz aj trat NZ - Prievidza. Predsa len, ma vyssiu kategoriu, ako TN - CH.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/126186/
Nákup nových vozdiel, výstavba nových zastávok, to sa z eurofondov nedá, treba robiť takéto inteligentné projekty.