GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný
Diskusia o Grafikone vlakovej dopravy. Vaše postrehy, návrhy a pripomienky.
Podradené diskusné témy
...cez Prešov...
![](/_img/smile/66.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364300/
matus: s tým koridorom cez máš pravdu, ale ten nebude, takže škoda sa o tom baviť. A s tou prípojovosťou sa nehnevám, ale nesúhlasím. Prípoj od 607 aj od 511 sa síce dá urobiť, len by muselo byť viac vlkm, totiž prípoje sa požadujú aj od Os.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364299/
Rasťo, Kysak už dávno nemal byť uzlom. Obyčajná diera priživujúca sa na krajskom meste. Zamietnutím Prešov - Krompachy, kde by sa zlepšilo aj spojenie PO-KE je návrat do stredoveku a bodka.
Milan, prípojovosť je mizerná, nehnevaj sa ale je.
Napr. od 607 do PO, a to čo navrhuje sa od nového s tou 9111kou, o 15:05 odchádza z Prešova a o 15:43 z Nemcoviec je totálny nezmysel. Ak v rovnakom čase vyrazím s autom z Prešova tak v danom čase som už niekde pred VT. Už väčšia blbosť sa tam dostať naozaj nemohla.
Milan, prípojovosť je mizerná, nehnevaj sa ale je.
![](/_img/smile/63.gif)
![](/_img/smile/63.gif)
Napr. od 607 do PO, a to čo navrhuje sa od nového s tou 9111kou, o 15:05 odchádza z Prešova a o 15:43 z Nemcoviec je totálny nezmysel. Ak v rovnakom čase vyrazím s autom z Prešova tak v danom čase som už niekde pred VT. Už väčšia blbosť sa tam dostať naozaj nemohla.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364295/
Noris: 614/4, 600/13, 502/5, 602/11, 604/8, 606/12, 504/20, 610/11, 612/23, 500/5
kde je problém?
kde je problém?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364294/
Rasťo: nevyhnutná nebola, ale určite bola veľmi potrebná, konečne aj PO vyzerá ako stanica, nie ako pole. Ale ako píšem nižšie, v Kysaku stačilo urobiť 1 perón pri 2. koľaji.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364282/
Noris: u jediného Ba rýchlika (607) je 40 minút, prípoj je až od 511. Ostatné prípoje sú myslím slušné.
V Kysaku sa mohlo zrealizovať jednoduché riešenie, koľaj 4 (pre cestujúcich 6) sa mala zasypať štrkom a mohlo tam byť slušné nástupište, tá koľaj by nikomu nechýbala. Myslím že po prvom smrťáku sa to tam zrealizuje.
V Kysaku sa mohlo zrealizovať jednoduché riešenie, koľaj 4 (pre cestujúcich 6) sa mala zasypať štrkom a mohlo tam byť slušné nástupište, tá koľaj by nikomu nechýbala. Myslím že po prvom smrťáku sa to tam zrealizuje.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364278/
gvd,
skús si, prosím, pozorne prečítať, čo som napísal.
Navrhujem cca toto:
R 611 BA 15.50 - ZA 18.30 - KE 21.45 (ZA - KE nejde v 5)
R 1611 BA 16.30 - ZA 18.30 - KE 21.45 (rušiaci vlak; zo ZA ide v trase R 611, ide v 5)
Detto pri 609 a opačne tiež.
Ide o to, že v 5 je dosť ľudí, ktorí pravidelnými vlakmi cestujú len po Žilinu, a preto sa môže stať, že v jednej časti trate pôjde súprava poddimenzovaná a inde predimenzovaná
Presmerovať vlak do Prešova na úkor Košíc je čistý populizmus.
skús si, prosím, pozorne prečítať, čo som napísal.
Navrhujem cca toto:
R 611 BA 15.50 - ZA 18.30 - KE 21.45 (ZA - KE nejde v 5)
R 1611 BA 16.30 - ZA 18.30 - KE 21.45 (rušiaci vlak; zo ZA ide v trase R 611, ide v 5)
Detto pri 609 a opačne tiež.
Ide o to, že v 5 je dosť ľudí, ktorí pravidelnými vlakmi cestujú len po Žilinu, a preto sa môže stať, že v jednej časti trate pôjde súprava poddimenzovaná a inde predimenzovaná
Presmerovať vlak do Prešova na úkor Košíc je čistý populizmus.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364268/
... podľa môjho názoru má viac zmysel diskusia o tom, či vlaky z Kysaku majú pokračovať z PO ďalej a kam (Bardejov/Humenné/Lipany) než sa baviť o jednom páre vlaku smer ZA-PO. Doriešiť prípojovosť tak, aby bol z Kysaku do PO do 15 minút po príchode vlaku zo Žiliny prípojný vlak (aj opačne).
K vlaku 1505/1504... cestovanie v 840-tke je bezpochyby dôstojnejšie ako v tých.... jemne povedané špinavých vozňoch, ten posilový vlak zmysel má len nie v takej podobe ako je tomu dnes.
No a k nástupištiam v Kysaku, nastupovanie na 7-čke je dosť adrenalínová záležitosť, hlavne keď prichádza vlak z KE a ľudia s batožinami sa navzájom obchádzajú
.... dosť trpnem aby niekto nespadol do koľajišťa. Osobne sa postavím radšej pred 6-tku...
S tým by sa malo niečo urobiť. Ostrovné nástupišťa sú
riešenie, ale pre financie zrejme v blízkej dobe nerealizovateľné aj keď by som sa rád mýlil.
K vlaku 1505/1504... cestovanie v 840-tke je bezpochyby dôstojnejšie ako v tých.... jemne povedané špinavých vozňoch, ten posilový vlak zmysel má len nie v takej podobe ako je tomu dnes.
No a k nástupištiam v Kysaku, nastupovanie na 7-čke je dosť adrenalínová záležitosť, hlavne keď prichádza vlak z KE a ľudia s batožinami sa navzájom obchádzajú
![](/_img/smile/5.gif)
S tým by sa malo niečo urobiť. Ostrovné nástupišťa sú
![](/_img/smile/64.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364259/
Rasťo
ja nevravím len o reláciách PB, PU smer východ. Ak zrušíš zastavovanie v PN, NM, TrT, PU, PB, tak nezrušíš len nástup v týchto staniciach, ale aj výstup. Takže tým znemožníš nielen cestovanie na východ, ale aj spojenie pre ľudí z Bratislavy, Trnavy,Trenčína do týchto staníc. A na počet takých cestujúcich by som sa pozrel.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364257/
pokiaľ to má byť vlak na úkor taktu KE - Ba, je to somarina. Dnes má každý takt prípoj v Kysaku, čiže by sa tento nový vlak mal prípojovať v Margecanoch???
E499: v žiadnom vlaku by viac ľudí nebolo, vidno to na prestupoch v Kysaku.
E499: v žiadnom vlaku by viac ľudí nebolo, vidno to na prestupoch v Kysaku.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364228/
Milan - skusal si sa niekedy zamysliet nad tym PRECO tam je len 100 ludi??
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364225/
jeden rýchlik do Prešova nič nerieši. Mal som tú česť párkrát cestovať 1505 do Prešova, je tam tak 100 ľudí a to je piatok. Žiaden pravidelný rýchlik raz denne tam viac cestujúcich nebude mať. Celá tá debata je o tom, že "aj my chceme mať vlak".
1615/1614 má ľahké radenie: 6 krát B
1615/1614 má ľahké radenie: 6 krát B
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364223/
splinterX
ale pre takeho Ruzombercana co chce cestovat do Kosic, vznikne diera v takte..
môže použiť iný vlak ktorý pôjde do Ke
zbytočné výhovorky proti vlaku do Po, všetko dá ak sa chce ak nieje vôľa tak zbytočne o tom diskutovať ak to má opodstatnenie tak nieje dôvod aby ten vlak nejazdil
nevie niekto aké radenie má mať ten nočný posilák do Ba??
ale pre takeho Ruzombercana co chce cestovat do Kosic, vznikne diera v takte..
môže použiť iný vlak ktorý pôjde do Ke
zbytočné výhovorky proti vlaku do Po, všetko dá ak sa chce ak nieje vôľa tak zbytočne o tom diskutovať ak to má opodstatnenie tak nieje dôvod aby ten vlak nejazdil
nevie niekto aké radenie má mať ten nočný posilák do Ba??
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364207/
# Program ELIS platí pre grafikon: 14.12.2008 - 12.12.2009
# Platnosť dát 14.6.2009 - 12.12.2009
# Vytvorenie dát 22.6.2009
# Inštalačný balík v súbore .exe: http://www.zsr.sk/buxus/docs//elis/subory/eliseu090622.exe
.
Opraveny Intro obrazok:
# Platnosť dát 14.6.2009 - 12.12.2009
# Vytvorenie dát 22.6.2009
# Inštalačný balík v súbore .exe: http://www.zsr.sk/buxus/docs//elis/subory/eliseu090622.exe
![](/_img/smile/69.gif)
Opraveny Intro obrazok:
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364153/
dansz, Bratislava - Trnava je dostatočná priepustnosť na 15min Os BA - PK (30min TT), 60min R BA - ZA, 60min IC BA - ZA. To, že máme žalostne málo vlakov a chýba koncepcia neznamená (každý odchádza v inej polohe), že takt sa nedá. Podľa tejto podmienky by bola podmienkou pre taktovú dopravu 4koľajka, AB, ostrovné peróny, nové súpravy,... a to je nezmysel - stačí si pozrieť x tratí (napr. okolo Prahy, Brna), kde jazdia vlaky v takte (viac vlakov ako okolo Bratislavy), jazdia tam tie isté súpravy, čo tu, a priepustnosť trate je tiež na obdobnej úrovni (niekde aj nižšia). Problém nie je v trati a vozidlách, ale v neschopnosti a nezáujme zainteresovaných takt vytvoriť.
gvd, príspevok nepochopíš, a máš rečí ako koza bobkov.
1. počet vlakov obsluhujúcich všetky stanice by zostal rovnaký (t.j. BA - ZA 2h takt R, ZA - KE 2h takt R)
2. ľudia, čo idú priamo z BA smer Žilina a ďalej, tak nevidím dôvod, preto aby sa viezli o 40 min dlhšie vlakom zastavujúcim pri každej vŕbe, pre nich nemá zmysel v tých x zastávkach medzi BA a ZA vôbec zastaviť - oni tu čisto tranzitujú (aj pre dopravcu je drahšie voziť tranzit zastávkovým vlakom)
3. Určite je v 5 skupina týchto ľudí väčšia ako počet tých robotníkov z PB, PU, NM, PN cestujúcich za Žilinu
4. Robotníkom z PB, PU,... spojenie zostane, len si budú musieť v 5 prestúpiť v Žiline.
5. Takéto riešenie je vhodné aj pre možnosť existencie taktovej dopravy na trati BA - ZA.
Stále narážame na rovnaký problém, slovenský ľud nedokáže pochopiť, že rýchlik nie je diaľkový vlak...
gvd, príspevok nepochopíš, a máš rečí ako koza bobkov.
1. počet vlakov obsluhujúcich všetky stanice by zostal rovnaký (t.j. BA - ZA 2h takt R, ZA - KE 2h takt R)
2. ľudia, čo idú priamo z BA smer Žilina a ďalej, tak nevidím dôvod, preto aby sa viezli o 40 min dlhšie vlakom zastavujúcim pri každej vŕbe, pre nich nemá zmysel v tých x zastávkach medzi BA a ZA vôbec zastaviť - oni tu čisto tranzitujú (aj pre dopravcu je drahšie voziť tranzit zastávkovým vlakom)
3. Určite je v 5 skupina týchto ľudí väčšia ako počet tých robotníkov z PB, PU, NM, PN cestujúcich za Žilinu
4. Robotníkom z PB, PU,... spojenie zostane, len si budú musieť v 5 prestúpiť v Žiline.
5. Takéto riešenie je vhodné aj pre možnosť existencie taktovej dopravy na trati BA - ZA.
Stále narážame na rovnaký problém, slovenský ľud nedokáže pochopiť, že rýchlik nie je diaľkový vlak...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/364138/