GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný
Diskusia o Grafikone vlakovej dopravy. Vaše postrehy, návrhy a pripomienky.
Podradené diskusné témy
.....frekvenciu vlakov----zahusteniu taktu
niektori tu pouzivaju slovo "frekvencia" pre cestujucich........aby nebolo o koze a voze.
![](/_img/smile/62.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782580/
inac mi ten cestak pride ako pokus na dva mesiace a potom pride dalsia zmena....... ale ak to bude znamenat zvysenu frekvenciu (kapacitu)pre dobro cestujucich, tak potom hej.
![](/_img/smile/67.gif)
![](/_img/smile/67.gif)
![](/_img/smile/67.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782579/
Na každej tabuli radenia vlakov je veľmi zdôrazňované ako Jančura odriekol vlaky z rozhodnutia dopravcu a pod. Pevne verím, že po 18.1. bude text v rovnakom znení aj pri IC vlakoch.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782562/
uverejnene zmeny v GVD 2016 od 18.1.2016
http://www.zsr.sk/slovensky/cestovny-poriadok-2015-2016.html?page_id=4256
http://www.zsr.sk/slovensky/cestovny-poriadok-2015-2016.html?page_id=4256
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782466/
Ço si objedná ministerstvo to ZSSK odjazdi keď si objedná priame vlaky tak budú. ..A Jančura bude tiež len jazdiť to čo mu ministerstvo preplatí. ...aj na tie svoje vlaky bude pýtať dotácie. ...Tak zakryte pre preplacanie sociálnychzliav
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782183/
a ked uz tak,
preco "ultra" vychodniari (od KE este viac na vychod) si nezasluzia priame vozne do hlavnej dediny aspon v jednom pare R denne????? bez prestupu, bez stresu ze im ujde pripoj a to riesenie "vrchom" cez Presov
, dve- tri muchy jednou ranou. osobne tipujem zeby to ludia vyuzili.
-ak sa ZSSK nepreberie, tak to urobi RJ podobne ako s BB. A jednu-dve supravy denne naplni, ked tomu urobi reklamu. alebo aspon da BUSy od (do) KE so zarukou cakania (aspon smer vychod) a ZSSK moze zacat prepustat.
preco "ultra" vychodniari (od KE este viac na vychod) si nezasluzia priame vozne do hlavnej dediny aspon v jednom pare R denne????? bez prestupu, bez stresu ze im ujde pripoj a to riesenie "vrchom" cez Presov
![](/_img/smile/64.gif)
![](/_img/smile/64.gif)
![](/_img/smile/64.gif)
-ak sa ZSSK nepreberie, tak to urobi RJ podobne ako s BB. A jednu-dve supravy denne naplni, ked tomu urobi reklamu. alebo aspon da BUSy od (do) KE so zarukou cakania (aspon smer vychod) a ZSSK moze zacat prepustat.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782158/
kvoli zruseniu IC vlakov po 17.1.2016 sa GVD bude pekne menit piatky a nedele, staronove a nove rychliky, relacie:
piatky od 22.1.2016 :
R 1603 BA 14:55 - ZA - Kysak 21:02-24 - PO - HE 22:54, k poslednym pripojom v HE smer ML a ST (posunute odchody). Z Kysaku humensku cast berie 757.
R 1609 Kysak 21:09 - KE 21:19 vezie priame vozne z BA od R 1603
R 1605 BA 16:55 - ZA - KE 23:00, posunute odchody pripojov smer HE 1915 a CnT 8873
nedele od 24.1.2016:
R 1602 HE 13:44 - PO - ZA - BA 21:13 (uz mimo kysak)
R 1604 KE 14:57 - ZA - BA 20:33
a okolo toho poposuvane pripoje a krizovania na jednokolajke...zatial minimalne do prvej zmeny GVD
piatky od 22.1.2016 :
R 1603 BA 14:55 - ZA - Kysak 21:02-24 - PO - HE 22:54, k poslednym pripojom v HE smer ML a ST (posunute odchody). Z Kysaku humensku cast berie 757.
R 1609 Kysak 21:09 - KE 21:19 vezie priame vozne z BA od R 1603
R 1605 BA 16:55 - ZA - KE 23:00, posunute odchody pripojov smer HE 1915 a CnT 8873
nedele od 24.1.2016:
R 1602 HE 13:44 - PO - ZA - BA 21:13 (uz mimo kysak)
R 1604 KE 14:57 - ZA - BA 20:33
a okolo toho poposuvane pripoje a krizovania na jednokolajke...zatial minimalne do prvej zmeny GVD
![](/_img/smile/3.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/782149/
noris: na tych osobákoch má jazdiť bageta
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781734/
kamilk: Ked som naposledy cestoval v rychliku 935 a krizovali sme sa v Haniske s Os 6410 tak som neveril vlastnym ociam. Isla tam az jedna 812 a musim sa priznat ze videl som uz vselico, ale tak nalisovanu 812 este nie... cista sardinkaren, ludia stali vsade, na chodbicke, na predstavkoch a snad aj na zadnom stanovisti bolo otvorene... Podotykam, ze bola nedela. Som zvedavy, ako dlho tam ti ludia budu schopni a ochotni cestovat v polorozpadnutych 812, kde po vystupeni ma clovek pocit akoby vysiel z lisu v USS
A navyse, vdaka uplne super investicii, kde vlastne Moldava mesto je iba zastavka a nie je tam mozne obiehat (podla planu tam mala byt JOPka ovladana z Moldavy) je tato situacia obtiazne riesitelna, pretoze pivesak tam neobehnes a dve 812, no posudte sami ci je to efektivne.
![](/_img/smile/5.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781733/
» RadoB
Neviem, či by si dostal cestujúcich mieriacich do PN z R na Os. A do tých Maduníc a Drahoviec ich asi veľa nebude. Toto je to nešťastie na Slovensku, že nie sme schopní stvoriť integrovaný systém, kde by železnica niesla hlavný prúd a v staniciach by na vlaky nadväzovali busy. A nevidím dôvod, prečo by tie nadväzné busy nemohli ísť súbežme s traťou, ak je to vzhľadom na veľkosť obcí a trasovanie železnice výhodnejsšie.
Ale to už je na diskusiu v inom vlákne:
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230378
Neviem, či by si dostal cestujúcich mieriacich do PN z R na Os. A do tých Maduníc a Drahoviec ich asi veľa nebude. Toto je to nešťastie na Slovensku, že nie sme schopní stvoriť integrovaný systém, kde by železnica niesla hlavný prúd a v staniciach by na vlaky nadväzovali busy. A nevidím dôvod, prečo by tie nadväzné busy nemohli ísť súbežme s traťou, ak je to vzhľadom na veľkosť obcí a trasovanie železnice výhodnejsšie.
Ale to už je na diskusiu v inom vlákne:
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230378
![](/_img/smile/62.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781731/
do PN by mohli zachádzať aspoň počas špičky niektoré osobáky z BA, čo teraz končia v Leopoldove, neviem ako vychádzajú obehy, ale dá sa, že by sa to dalo stíhať. Aspoň by sa odľahčili rýchliky.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781729/
Lebo ak, tak tam treba potiahnúť autobus. V takýchto prípadoch vlak výjde vždy drahšie ako autobus. Lenže niet jedného objednateľa, niet žiadnej koncepcie, o IDS ani nepíšuc... Ale prečo by si to mal zlýznuť a vyžrať vlak??? Od čoho sú starostovia? Chýba spojenie? No asi nie...
Celé je to o tom, že železnica je vnímaná ako sociálna služba, nie ako moderný dopravný prostriedok. Lenže takto to fungovať nemože. Takýto systém je drahý a potom sa nedostáva na iné. V tomto s Kubáčkom súhlasím, akurát tie škrty urobil tiež nekoncepčne. Ale vlastne koncepčne keďže na SVK je nokoncepčnosť koncepciou...
Celé je to o tom, že železnica je vnímaná ako sociálna služba, nie ako moderný dopravný prostriedok. Lenže takto to fungovať nemože. Takýto systém je drahý a potom sa nedostáva na iné. V tomto s Kubáčkom súhlasím, akurát tie škrty urobil tiež nekoncepčne. Ale vlastne koncepčne keďže na SVK je nokoncepčnosť koncepciou...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781727/
To že na nejakom úseku nechodi dostatok ľudí tak ho zrušime? Veľa ľudí má dnes auto a keď nič nejde vytiahne sa auto. Rodič odvezie dieťa na najbližší rýchlik do školy a pod. Ale sú ľudia čo sú odkázaní na vlak alebo bus. Peniaze sa mali použiť aj na takéto veci a nie ich vyhadzovať vlakmi zadarmo. Ako môžu prilákať ľudí k vlakom keď ich chodí málo.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781675/
Lenže tu nie je reč o tom, že by mal jazdiť BUS z NMnV do BA. Tu je reč o tom, že BUS by mal vyzametať dediny medzi NMnV a Leo a tých ľudí z dedín priviezť k/odviezť od R.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781660/
Prednedávnom sa zase "riešilo" , že prečo nechodia autobusy z NM do BA. A aj tie čo chodia z "vrchu" do BA bud obídu NM alebo stoja iba pri Vzduchotechnike. Ale najviac ma na tom zaujalo to, že redaktor úplný tupec aj s nejakým sťažovateľom- a myslím to vážne, mal kopec všelijakých argumentov prečo by mal ísť aj autobus, ale podstatu problému nikde nespomenul.
Vlak prejde z NM do BA za 1hod a 10min a autobusom sa terigať cca 2 hodiny ( 99km) tak to sa asi nikomu nechce a za drahšie ako vlakom. Vlak chodí rano a poobede skoro každú hodinu. Takže nebolo cestujúcich , autobusy prestali jazdiť.
To isté aj Považany, Brunovce , Horná Streda, vlakom nikto nejazdil , lebo to mal daleko na zastávku tak chodí autobusom.
Napríklad by som spravil priamy vlakový spoj NM - Stará Turá bez zastávok , pretože autobus chodí v intervale nejakých 15 min a sú dosť vyťažené a pri tej nehodovosti na ceste medzi NM a Starou Turou si myslím , že by si ludia zvykli.
Vlak prejde z NM do BA za 1hod a 10min a autobusom sa terigať cca 2 hodiny ( 99km) tak to sa asi nikomu nechce a za drahšie ako vlakom. Vlak chodí rano a poobede skoro každú hodinu. Takže nebolo cestujúcich , autobusy prestali jazdiť.
To isté aj Považany, Brunovce , Horná Streda, vlakom nikto nejazdil , lebo to mal daleko na zastávku tak chodí autobusom.
Napríklad by som spravil priamy vlakový spoj NM - Stará Turá bez zastávok , pretože autobus chodí v intervale nejakých 15 min a sú dosť vyťažené a pri tej nehodovosti na ceste medzi NM a Starou Turou si myslím , že by si ludia zvykli.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/781649/