BRKS
Skúsenosti s Bratislavskou Regionálnou Koľajovou Spoločnosťou. V médiách sa o nej stíchlo, na internete stránku nemá. Ak má niekto informácie o prevádzke a perspektývach, nech ich dáva sem. Zataľ sa neobjavujú ani nové motorové jednotky z Rakúska, hoci mali začať premávať už v máji...
BRKS: http://www.brks.sk/
Ad.:jolly Nazdar ako sa darí po dlhej dobe som si opäť prečítal zaujímavé pripomienky od teba na diskusii.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/61006/
Sorry,ale ked budú niektorý kritici písať o modernizácii HDV,všetci na území SR,majú všetci dopravcovia tie isté HDV ako cargo,akurát s tým rozdielom,že jeden dopravca má rušne mladšie a podstatne kvalitnejšie ako cargo,na rozdiel od carga si súkromné spoločnosti nemôžu dovoliť s hdv kšeftovať ako cargo!To sa u nás deje od roku 1986,žiaľ akosi na Slovensku nám nevychádzajú rekonštrukcie 736"spapajú pomaly viac TM ako nafty". A ani ostatné ako 773,755,772 sa neukázali v nejakom kvalitnom technickom riešení.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/61005/
No a máme to tu opäť,BRKS nevozí vlaky do Hanisky,sú len dve možnosti a to politický nátlak,alebo NESCHOPNOST "carga" zohnať kšeft .Apropo tak mi napadá,že v cargu akosi rýchlo zabúdajú na mastné pokuty! Ja byť na mieste BRKS,určite sa obrátim na EK pri EU,ale na druhej strane však zatial sme štátny podnik daňoví poplatníci pokuty "zvládnu" ,inak dúfam že sa všetkým súkromným dopravcom,podarí to čo LTE,protimonopolnému úradu,EU a dúfam že takéto aktivity rýchlo prejdú všetkých štátnych dopravcov v EU!Vieme ako dopadli lokálky pri unitárnej železnici,takmer z celej siete žsr sa stáva skanzen a to len kvôli neschpnosti "tiežmanažérov"!!!! Najsmutnejšie na tom je to,že akosi to nikomu neprekáža,poslancov sme si nasekali do každej aktivity a nikto z nich nikdy nedokázal nič zabezpečiť ba jednu vec áno ODMENY a PLATY .No ale čo venujme sa radšej súkromným dopravcom,lebo je možné,že tu vôbec nebudú existovať ,Pripadá mi to ako zlý sen doby s pred roku 1989.čaute
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/61002/
Výpis z PIS-u o pohybe rušňa BRKS 230041-6 z 22.2.2006 o 23:14:44.
Na rušni je rušňovodič SURAN.
žst. dat. čas vlak nástup dat rušňovodič
130161 20-02-06 19:35 045550 07:00 20-02-06 Nemeš
100263 20-02-06 22:30 047751 16:00 20-02-06 Suran
100263 21-02-06 00:03 045552 16:00 20-02-06 SURAN
130161 21-02-06 05:26 045552 16:00 20-02-06 SURAN
101469 21-02-06 23:00 046971 22:00 21-02-06 Suran
100164 22-02-06 00:42 045520 22:00 21-02-06 Šuran
101469 22-02-06 02:30 047751 22:00 21-02-06 šuran
100164 22-02-06 02:40 046971 22:00 21-02-06 Šuran
130161 22-02-06 08:52 045220 22:00 21-02-06 Šuran
100263 22-02-06 11:45 047751 22:00 21-02-06 šuran
100263 22-02-06 12:15 045550 06:40 22-02-06 SURAN
130161 22-02-06 16:50 045550 06:40 22-02-06 SURAN
Z toho vyplíva, že ak BRKS nedisponuje niekoľkými rušňovodičmi menom Šuran, tak tento bol v kuse na rušni od 20.2. 16:00 do 22.2 23:14.
Na rušni je rušňovodič SURAN.
žst. dat. čas vlak nástup dat rušňovodič
130161 20-02-06 19:35 045550 07:00 20-02-06 Nemeš
100263 20-02-06 22:30 047751 16:00 20-02-06 Suran
100263 21-02-06 00:03 045552 16:00 20-02-06 SURAN
130161 21-02-06 05:26 045552 16:00 20-02-06 SURAN
101469 21-02-06 23:00 046971 22:00 21-02-06 Suran
100164 22-02-06 00:42 045520 22:00 21-02-06 Šuran
101469 22-02-06 02:30 047751 22:00 21-02-06 šuran
100164 22-02-06 02:40 046971 22:00 21-02-06 Šuran
130161 22-02-06 08:52 045220 22:00 21-02-06 Šuran
100263 22-02-06 11:45 047751 22:00 21-02-06 šuran
100263 22-02-06 12:15 045550 06:40 22-02-06 SURAN
130161 22-02-06 16:50 045550 06:40 22-02-06 SURAN
Z toho vyplíva, že ak BRKS nedisponuje niekoľkými rušňovodičmi menom Šuran, tak tento bol v kuse na rušni od 20.2. 16:00 do 22.2 23:14.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60923/
Ad Jolly: v predpise Ž 1 je jasne napísané, že rušňovodič nesmie reflektorom bezdôvodne oslňovať ostatné koľ. a iné vozidlá,aj napr. cestné. Keď zastaví a ide niečo vybavovať, tak načo by mal mať rozsvietený reflekor na plno ? Nechá svietiť pozičné svetlá a reflektor môže zhasnúť. A použije ho až pri odchode, prípadne až na trati.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60645/
Jolly!
Normatívy pre jednotlive HDV su uvedené v Tabuľkach traťových pomerov pre jednotlive trate. pripadne sa niečo dá vyčítať aj z predpisu D2/1 tzv. doplnok. Čo sa týka pridelenia čísla vlaku, tak kmeňové číslo a prvý Nsl. patrý dopravcovy ktorý si pri vypracuvavani GVD objednal trasu, napr. čísla ktoré momentálne zvikne používať BRKS na vozbu svojích vlakov patria vlastne ZSCS ( CARGU ) preto oni môžu mať len čísla ktoré su výššie ako prvý Nsl. t.z. min. 2 Nsl. a max. 9 Nsl.
Normatívy pre jednotlive HDV su uvedené v Tabuľkach traťových pomerov pre jednotlive trate. pripadne sa niečo dá vyčítať aj z predpisu D2/1 tzv. doplnok. Čo sa týka pridelenia čísla vlaku, tak kmeňové číslo a prvý Nsl. patrý dopravcovy ktorý si pri vypracuvavani GVD objednal trasu, napr. čísla ktoré momentálne zvikne používať BRKS na vozbu svojích vlakov patria vlastne ZSCS ( CARGU ) preto oni môžu mať len čísla ktoré su výššie ako prvý Nsl. t.z. min. 2 Nsl. a max. 9 Nsl.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60576/
V tomto prípade predpis Ž1 hovorí: normatív hmotnosti vzhľadom na pravidelné jazdné časy určí dopravca (čl.1364). Prípadne by sa mohol ešte uplatniť aj článok 1365 ktorý hovorí, že jazdné časy atď. sa určia podľa iného vlaku, alebo dopravca určí sám novú rýchlosť, brzdiace percentá a jazdné časy, o čom musia byť vyrozumené stanice ktorých sa to týka.
Nerobte tu preto z výpravcov rušňovodičov a matematických expertov, ktorí si musia v zlomku minúty prerátať ako pôjde vlak BRKS. Povinnosti sú jasne určené.
To je jak s těmi světly. Rušnovodič zastaví a jde do dopravy pro rozkaz. Má zhasínat hlavní reflektor (aby neoslnil jiný vlak). Má s ním vůbec svítit ? Přesně tyhle nejasné předpisy vytváří prostor takzvanou předpisovou buzeraci, ukájení mindráků, dělání pánů důležitých, atp.
Dopravce si v praxi při vozbě ad hoc nevybírá čísla vlaků, jsou mu přidělena (kolikrát namísto vlaku v dieselu 3 násled vlaku v elektrice) a s novým vypočítáváním jízdních dob si může akorát v praxi vytřít . Myslíte že s tím někdo na současných ŽSR bude opravdu pracovat ?
Nerobte tu preto z výpravcov rušňovodičov a matematických expertov, ktorí si musia v zlomku minúty prerátať ako pôjde vlak BRKS. Povinnosti sú jasne určené.
To je jak s těmi světly. Rušnovodič zastaví a jde do dopravy pro rozkaz. Má zhasínat hlavní reflektor (aby neoslnil jiný vlak). Má s ním vůbec svítit ? Přesně tyhle nejasné předpisy vytváří prostor takzvanou předpisovou buzeraci, ukájení mindráků, dělání pánů důležitých, atp.
Dopravce si v praxi při vozbě ad hoc nevybírá čísla vlaků, jsou mu přidělena (kolikrát namísto vlaku v dieselu 3 násled vlaku v elektrice) a s novým vypočítáváním jízdních dob si může akorát v praxi vytřít . Myslíte že s tím někdo na současných ŽSR bude opravdu pracovat ?
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60567/
Trochu som sa poobzeral po nete a hľadal fakty k rôznym témam ktoré tu boli v poslednom čase rozoberané.
O pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave hovorí zákon 121/2004 Z.z. Konkrétne k zamestnancom na dráhe:
ŠTVRTÁ HLAVA
PRACOVNÝ ČAS A DOBA ODPOČINKU ZAMESTNANCA NA DRÁHE
§ 23
Pracovný čas
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas
zamestnanca na dráhe tak, aby dĺžka pracovnej zmeny bola najviac
15 hodín. Ak bola na konci zmeny vykonaná režijná cesta, môže
zamestnávateľ dĺžku zmeny predĺžiť o čas režijnej cesty.
(2) Režijnou cestou zamestnanca na dráhe je čas potrebný na
premiestnenie zamestnanca
a) z dohodnutého miesta alebo určeného miesta výkonu práce do
iného miesta výkonu práce pred jeho začiatkom,
b) z miesta výkonu práce do iného miesta výkonu práce v jeho
priebehu, alebo
c) z miesta výkonu práce do dohodnutého miesta alebo určeného
miesta výkonu práce po skončení pracovného výkonu.
(3) Do pracovného času zamestnanca na dráhe sa započítava čas
režijnej cesty.
(4) Podmienky rozvrhnutia pracovného času pre dispozičných
zamestnancov na dráhe určí zamestnávateľ po dohode so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom.
(5) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas
zamestnanca na dráhe tak, aby v priebehu týždňa nepresiahol 60
hodín.
§ 24
Nepretržitý denný odpočinok
(1) Zamestnancovi na dráhe pri poskytnutí odpočinku
s možnosťou spánku na lôžku môže byť po dohode so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom nepretržitý denný
odpočinok 28) skrátený až na šesť hodín. Ak bola predchádzajúca
pracovná zmena kratšia ako šesť hodín, dĺžku odpočinku možno
skrátiť najviac na čas trvania tejto zmeny, najmenej na tri
hodiny.
(2) Odpočinok podľa odseku 1 možno skrátiť dvakrát v priebehu
týždňa za podmienok, že ku skráteniu nedôjde v dvoch po sebe
nasledujúcich dňoch a odpočinok v nasledujúcom týždni bude
predĺžený o čas predchádzajúceho skrátenia.
------------------------------------------------------------------
28) § 92 ods. 2 Zákonníka práce.
§ 25
Nepretržitý odpočinok v týždni
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby
zamestnanec na dráhe mal nepretržitý odpočinok v týždni v trvaní
najmenej 48 hodín.
(2) Ak z prevádzkových dôvodov nemožno rozvrhnúť pracovný čas
podľa odseku 1, môže zamestnávateľ po prerokovaní so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom rozvrhnúť pracovný
čas tak, aby zamestnanec mal nepretržitý odpočinok v týždni
v trvaní 24 hodín, ktorý musí bezprostredne nasledovať po
nepretržitom dennom odpočinku v trvaní osem hodín.
§ 26
Dovolenka
Zamestnávateľ môže zamestnancovi na dráhe poskytnúť dovolenku
v kalendárnych dňoch podľa podmienok dohodnutých so zástupcami
zamestnancov.
SIEDMA HLAVA
PRACOVNÝ ČAS ZAMESTNANCA V DOPRAVE PRACUJÚCEHO V NOCI
§ 34
(1) Priemerná dĺžka pracovného času zamestnanca v doprave
pracujúceho v noci nesmie presiahnuť desať hodín v priebehu 24
hodín v dobe najviac šiestich po sebe nasledujúcich kalendárnych
mesiacov.
(2) Pri výpočte priemernej dĺžky pracovného času podľa odseku
1 sa vychádza z päťdenného pracovného týždňa.
O pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave hovorí zákon 121/2004 Z.z. Konkrétne k zamestnancom na dráhe:
ŠTVRTÁ HLAVA
PRACOVNÝ ČAS A DOBA ODPOČINKU ZAMESTNANCA NA DRÁHE
§ 23
Pracovný čas
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas
zamestnanca na dráhe tak, aby dĺžka pracovnej zmeny bola najviac
15 hodín. Ak bola na konci zmeny vykonaná režijná cesta, môže
zamestnávateľ dĺžku zmeny predĺžiť o čas režijnej cesty.
(2) Režijnou cestou zamestnanca na dráhe je čas potrebný na
premiestnenie zamestnanca
a) z dohodnutého miesta alebo určeného miesta výkonu práce do
iného miesta výkonu práce pred jeho začiatkom,
b) z miesta výkonu práce do iného miesta výkonu práce v jeho
priebehu, alebo
c) z miesta výkonu práce do dohodnutého miesta alebo určeného
miesta výkonu práce po skončení pracovného výkonu.
(3) Do pracovného času zamestnanca na dráhe sa započítava čas
režijnej cesty.
(4) Podmienky rozvrhnutia pracovného času pre dispozičných
zamestnancov na dráhe určí zamestnávateľ po dohode so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom.
(5) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas
zamestnanca na dráhe tak, aby v priebehu týždňa nepresiahol 60
hodín.
§ 24
Nepretržitý denný odpočinok
(1) Zamestnancovi na dráhe pri poskytnutí odpočinku
s možnosťou spánku na lôžku môže byť po dohode so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom nepretržitý denný
odpočinok 28) skrátený až na šesť hodín. Ak bola predchádzajúca
pracovná zmena kratšia ako šesť hodín, dĺžku odpočinku možno
skrátiť najviac na čas trvania tejto zmeny, najmenej na tri
hodiny.
(2) Odpočinok podľa odseku 1 možno skrátiť dvakrát v priebehu
týždňa za podmienok, že ku skráteniu nedôjde v dvoch po sebe
nasledujúcich dňoch a odpočinok v nasledujúcom týždni bude
predĺžený o čas predchádzajúceho skrátenia.
------------------------------------------------------------------
28) § 92 ods. 2 Zákonníka práce.
§ 25
Nepretržitý odpočinok v týždni
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby
zamestnanec na dráhe mal nepretržitý odpočinok v týždni v trvaní
najmenej 48 hodín.
(2) Ak z prevádzkových dôvodov nemožno rozvrhnúť pracovný čas
podľa odseku 1, môže zamestnávateľ po prerokovaní so zástupcami
zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom rozvrhnúť pracovný
čas tak, aby zamestnanec mal nepretržitý odpočinok v týždni
v trvaní 24 hodín, ktorý musí bezprostredne nasledovať po
nepretržitom dennom odpočinku v trvaní osem hodín.
§ 26
Dovolenka
Zamestnávateľ môže zamestnancovi na dráhe poskytnúť dovolenku
v kalendárnych dňoch podľa podmienok dohodnutých so zástupcami
zamestnancov.
SIEDMA HLAVA
PRACOVNÝ ČAS ZAMESTNANCA V DOPRAVE PRACUJÚCEHO V NOCI
§ 34
(1) Priemerná dĺžka pracovného času zamestnanca v doprave
pracujúceho v noci nesmie presiahnuť desať hodín v priebehu 24
hodín v dobe najviac šiestich po sebe nasledujúcich kalendárnych
mesiacov.
(2) Pri výpočte priemernej dĺžky pracovného času podľa odseku
1 sa vychádza z päťdenného pracovného týždňa.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60552/
To viaznutie informácií medzi dispečerom a stanicami je nádhrarné, najmä keď je na trati troška väčšia premávka a z ničoho nič sa dovalí nexár a musí minutku postáť, potom pekne výpravcovia dostanú dispečerák, kvôli tomu nexáru, o ktorom nevedeli...
(podotýkam, že takáto situácia sa už párkrát stala)
(podotýkam, že takáto situácia sa už párkrát stala)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60504/
jolly
pokud někdo dojde k meškaní rychlíkov, tak je to pověštinou vina špatného sledu vlaků. Jako výpravčí/dispečer přeci musím vědět, že 2x 770 pojede pomaleji než dvojička. To má BRKS volat do každé stanice a alarmovat personál že jede jako pomalu/rychle ? Jako to muselo dělat LTE a bylo kolem toho plno kejhání potrefených hus ?
Ciastocne s tebou suhlasim. Bohuzial, ako som uz vela krat pisal, na ZSR viaznu informacie(DPS-ky chodia po funuse, dispeceri neinformuju o tazkych vlakoch atd.)Samozrejme aj BRKS musia ratat s tym, ze ked pojdu s tazkym vlakom a nebudu dodrziavat jazdne casy, tak budu chodit do boku, kde si pockaju na vhodnu vlakovu pauzu. Otazne vsak je, ako skoro sa naskytne vhodna pauza.
pokud někdo dojde k meškaní rychlíkov, tak je to pověštinou vina špatného sledu vlaků. Jako výpravčí/dispečer přeci musím vědět, že 2x 770 pojede pomaleji než dvojička. To má BRKS volat do každé stanice a alarmovat personál že jede jako pomalu/rychle ? Jako to muselo dělat LTE a bylo kolem toho plno kejhání potrefených hus ?
Ciastocne s tebou suhlasim. Bohuzial, ako som uz vela krat pisal, na ZSR viaznu informacie(DPS-ky chodia po funuse, dispeceri neinformuju o tazkych vlakoch atd.)Samozrejme aj BRKS musia ratat s tym, ze ked pojdu s tazkym vlakom a nebudu dodrziavat jazdne casy, tak budu chodit do boku, kde si pockaju na vhodnu vlakovu pauzu. Otazne vsak je, ako skoro sa naskytne vhodna pauza.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60501/
Bohužiaľ vnútorná vyhláška Carga
To je ale interní soukromý předpis, který pochopitelně neplatí pro jinou firmu.
vlani,by sa odvážil len samovrah voziť také ťažké vlaky ako sa to snažíte teraz.A to spomaľovanie vaších vlakov nerobí ŽSR,ale vy sami presne s tými HDV
(742,771),ktoré používate na vozbu 2200 tonových vlakov.Vari ste si mysleli,že vybehnete na Štrbu rýchlosťou 60 km/h a viac?Kto riešil a ako zmeškania rýchlikov a osobných vlakov,ktoré
ste spôsobili na tomto úseku???Takže pán Omega,keď bude mať BRKS zmodernizovaný park HDV aspom na úrovni Carga a budete mať pre rušňovodičov vypracovaný turnusový poriadok a ostatné interné predpisy v rámci BOZP a prevádzky HDV, potom môžete žiadať rozpad monopolu ŽSR a ZSCS.
To jsou zase bláboly...
- pokud někdo dojde k meškaní rychlíkov, tak je to pověštinou vina špatného sledu vlaků. Jako výpravčí/dispečer přeci musím vědět, že 2x 770 pojede pomaleji než dvojička. To má BRKS volat do každé stanice a alarmovat personál že jede jako pomalu/rychle ? Jako to muselo dělat LTE a bylo kolem toho plno kejhání potrefených hus ?
- Turnusový řád je interní podnikový předpis, takový železniční dopravce mít nemusí. Na stanovení max délky pracovní doby jsou totiž říslušné právní normy.
BRKS zmodernizovaný park HDV aspom na úrovni Carga
Cargo má taurusy, 189 a Herkulesy ? Mám dojem že jezdí s tím samým co BRKS.Myslíte že 2x 742 neuveze 2000 tun - saktra, dyť to tak běžně jezdilo už za éry ČSD !
To je ale interní soukromý předpis, který pochopitelně neplatí pro jinou firmu.
vlani,by sa odvážil len samovrah voziť také ťažké vlaky ako sa to snažíte teraz.A to spomaľovanie vaších vlakov nerobí ŽSR,ale vy sami presne s tými HDV
(742,771),ktoré používate na vozbu 2200 tonových vlakov.Vari ste si mysleli,že vybehnete na Štrbu rýchlosťou 60 km/h a viac?Kto riešil a ako zmeškania rýchlikov a osobných vlakov,ktoré
ste spôsobili na tomto úseku???Takže pán Omega,keď bude mať BRKS zmodernizovaný park HDV aspom na úrovni Carga a budete mať pre rušňovodičov vypracovaný turnusový poriadok a ostatné interné predpisy v rámci BOZP a prevádzky HDV, potom môžete žiadať rozpad monopolu ŽSR a ZSCS.
To jsou zase bláboly...
- pokud někdo dojde k meškaní rychlíkov, tak je to pověštinou vina špatného sledu vlaků. Jako výpravčí/dispečer přeci musím vědět, že 2x 770 pojede pomaleji než dvojička. To má BRKS volat do každé stanice a alarmovat personál že jede jako pomalu/rychle ? Jako to muselo dělat LTE a bylo kolem toho plno kejhání potrefených hus ?
- Turnusový řád je interní podnikový předpis, takový železniční dopravce mít nemusí. Na stanovení max délky pracovní doby jsou totiž říslušné právní normy.
BRKS zmodernizovaný park HDV aspom na úrovni Carga
Cargo má taurusy, 189 a Herkulesy ? Mám dojem že jezdí s tím samým co BRKS.Myslíte že 2x 742 neuveze 2000 tun - saktra, dyť to tak běžně jezdilo už za éry ČSD !
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/60413/