GVD ŽSR aktuálny a pripravovaný
Diskusia o Grafikone vlakovej dopravy. Vaše postrehy, návrhy a pripomienky.
Podradené diskusné témy
ja by som to riešil asi nasledovne. 2 hodinový takt z Komárno- NZ - Nitra/Sereď - Trenčín - Žilina, pričom by sa striedalo trasovanie Galanta-Sereď - Leopoldov a trasovanie Nitra - Topoľčany - Trenčín. Toto riešenie je reálne už dnes. V každom prípade by som všetky - podotýkam všetky vlaky NZ - Komárno predĺžil do Komáromu ( MÁV)a pridal ešte spojenie aby posledný vlak nešiel o 8 večer..... získa sa tým prípoj z B-pesti aj neskor ako je Metropol a tým aj prípoje z lietadiel, ktoré pristáajú okolo osmej vecer.....
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772451/
distefano: Ozval sa lebo je to skorumpovaný človek. Ozval sa, lebo je tu klientelizmus s Turanom a spol. Regiojet mal, má a bude mať aj podľa zákona právo jazdiť, čo napokon ukázal aj súd. Jančura je pre mňa vychcaný hajzlík, RegioJetom nechodím ale má právo tu jazdiť a je dobré, že prišiel. Nemôžeš chcieť vyhnať ľudí do vlakov, pokým neposkytuj lepšiu úroveň služieb. Cesta busom je rýchlejšia, presnejšia a v súčasnosti aj dramaticky lacnejšia. Ideš za dumpingové 2 eurá, máš služby lepšie, ideš bežne 1 hodinu a len sem tam príde mimoriadnosť že meškáš. Keby sa do toho pustí dvojka ZSSK+ŽSR tak by to vyzeralo tak, že by tie spoje chodili najmenej 1hod30min, permanentne by meškali, boli by výluky, boli by mimoriadnosti, bordel a chaos.... Keď sa zoptimalizuje 141 a dobuduje sa 2. koľaj alebo sa postaví spojka Nitra-Trnovec, AŽ POTOM môžme očakávať súťaž na kvalitnú dopravnú obsluhu a môžme uvažovať o konkurencii autobusovej doprave.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772448/
gvd: Som prekvapený, že si si nevšimol preklep, ktorý som mal v príspevku. Spoj ktorý som rozpísal by odchádzal zo Žiliny 10:03, príchod do NR 13:32... Trasa trvá 3h29min, s 861 možno ešte kratšie takže úplne porovnateľné s považskou trasou. Práve preto by som uvažoval nad týmto, spojili by sa Žilina (univerzitné mesto, dopravný uzol), Martin (univerzita, veľké mesto), Handlová (konečne), Prievidza (50-tisicove mesto), Topoľčany a Nitra (univerzita, krajské mesto)
Neriešil by som spojenie cez 120+141 keď tam sa dá s miernou úpravou CP cestovať aj s prestupom v pohode.
So spájaním jednotiek máš pravdu.
Neriešil by som spojenie cez 120+141 keď tam sa dá s miernou úpravou CP cestovať aj s prestupom v pohode.
So spájaním jednotiek máš pravdu.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772446/
Nebolo to tak davno a Dvonc bol jediny, co sa ozval proti autobusom Regiojetu cez centrum Nitry. Az potom sa rozhybal aj Belica, vysledok ale pozname. Hlavnym argumentom Dvonca vtedy boli kolapsy v centre, nevyhnutnost redukcie dopravy v meste a nutnost presunu ludi do vlakov. Hovoril to na kazdom stretnuti s obcanmi mestkych casti Nitry a predpokladam, ze aj smerom hore. Na TV Nitricka si pamatam s nim rozhovor o rekontrukcii nitrianskej stanice a snahach mesta zabezpecit pre obyvatelov lepsie zeleznicne spojenie. Plus ekologia, emisie, smrad atd.,atd. Len aby z toho nieco aj bolo.
PD rychliky stoja a cakaju v Leo na rychliky z KE, prestupujem na ne, ked obcas idem z PP do NR. Lepsie by bolo prestupovat vo Vrutkach a odtial R do NR. Krasny sen.
PD rychliky stoja a cakaju v Leo na rychliky z KE, prestupujem na ne, ked obcas idem z PP do NR. Lepsie by bolo prestupovat vo Vrutkach a odtial R do NR. Krasny sen.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772445/
Brano2929, veľa záleží na tom, čo vlastne chceme. Spojenie cez Hornú štubňu ti vychádza na 7,5 hodiny. To sa dnes jazdi z BA do Michaloviec... Pointa mnou navrhovaných spojov je spojiť Žilinu, PB,PU,IL, DC,TN s Nitrou priamym spojením navyše s napojením na Levice a Budapešť, ďalej spojenie BN,TO,NR so zvyškom sveta..., možnosť na denné dochádzanie medzi jednotlivými mestami za prácou, resp. školou, piatkové, nedeľné dochádzanie študentov a sobotné turistické sprístupnenie napr. Podhájskej, Nitry, cykloturistických okruhov a pod.
To, čo píšeš o Turci a Ponitrí sa nevylučuje, úplne by stačilo, keby bol dvojhodinový takt predĺžených Os Vr-HŠ-PD...
Trochu ma mrzí, že na Slovensku nie je rozvinutý systém spájania jednotiek. Keby šli tri jednotky spojené napr. PD-Lužianky a jedna by pokračovala do NR a NZ a dve do LEO a BA, tak by sa veľa vyriešilo. Hlavne čo sa týka vlkm.... Rovnako BA-KYSAK-PO/KE
To, čo píšeš o Turci a Ponitrí sa nevylučuje, úplne by stačilo, keby bol dvojhodinový takt predĺžených Os Vr-HŠ-PD...
Trochu ma mrzí, že na Slovensku nie je rozvinutý systém spájania jednotiek. Keby šli tri jednotky spojené napr. PD-Lužianky a jedna by pokračovala do NR a NZ a dve do LEO a BA, tak by sa veľa vyriešilo. Hlavne čo sa týka vlkm.... Rovnako BA-KYSAK-PO/KE
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772440/
gvd: Súhlasím s 861 ale tiež by som to riešil cez Prievidzu určite. Chýba spojenie ponitria, turca a považia... Navrhoval by som pre začiatok spojenie každé 4 hodiny:
6:03, 10:03, 14:03 a 18:03 zo Žiliny, prípoje na ostravské Ex, na 6xx R prípoj netreba
6:18-19 Vrútky
10:41 Turčianske Teplice, prípoje na bytrické REXy
10:52-11:01 Horná Štubňa
11:51-12:00 Prievidza
13:22-23 Lužianky
13:32 Nitra
Do druhého smeru podobne, okolo 6:00, 10:00, 14:00 a 18:00 odchody z Nitry, v Hornej Štubni 20 minút prestup na Bystrické REXy, v ZA prípoje na ostravské Ex.
mr.lenin: Dvonč ani netuší, čo je to vlak. A ak sa Belice snaží, tak by sa mal snažiť viac...
simon7777: jediné riešenie je zvýšiť rozsah vlkm na 141ke...vlaky z NR 11:44, 15:44 a 19:44 predĺžiť až do Leopoldova, z Leopoldova vlaky 5:30, 9:30, 13:30, 17:30... aspoň na dobudovanie nejakého spojenia smerom na Žilinu lebo teraz je to čistá zúfalosť...
6:03, 10:03, 14:03 a 18:03 zo Žiliny, prípoje na ostravské Ex, na 6xx R prípoj netreba
6:18-19 Vrútky
10:41 Turčianske Teplice, prípoje na bytrické REXy
10:52-11:01 Horná Štubňa
11:51-12:00 Prievidza
13:22-23 Lužianky
13:32 Nitra
Do druhého smeru podobne, okolo 6:00, 10:00, 14:00 a 18:00 odchody z Nitry, v Hornej Štubni 20 minút prestup na Bystrické REXy, v ZA prípoje na ostravské Ex.
mr.lenin: Dvonč ani netuší, čo je to vlak. A ak sa Belice snaží, tak by sa mal snažiť viac...
simon7777: jediné riešenie je zvýšiť rozsah vlkm na 141ke...vlaky z NR 11:44, 15:44 a 19:44 predĺžiť až do Leopoldova, z Leopoldova vlaky 5:30, 9:30, 13:30, 17:30... aspoň na dobudovanie nejakého spojenia smerom na Žilinu lebo teraz je to čistá zúfalosť...
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772437/
gvd: ludia co cestuju podla kompetentnych len BA-TT-LEO-NR ale ZA-TN-LEO-NR co by spajalo 3 univerzitne mesta to ich nezaujima .... tie chabe spojenia a cez vikend ani nehovorim .... taktiez nechapem 14 min prestoje PD rychlikov v LEO na 60 km usek BA-LEO by som uz kludne nechal dieselovu lokomotivu ..... a belica sa nmozno snazi dvonc azda nevieani ze Nitra ma zeleznicnu stanicu
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772435/
no, mna by strasne zaujimalo, ako budu zvladat rekonstrukciu jednokolajky. mozno sa to nezaobide aj bez takychto spojov... myslim, ze keby viedli od parnych 600viek spoje do nitry z trencina, tak by sa vyrazne znizila potreba NAD.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772428/
Teda, hotovy grafikon, ale asi nerealny, aj ked Dvonc aj Belica sa vsemozne usiluju o intenzivnejsiu prepravu osob zeleznicou cez Nitru. Snad o rok ci dva si Jaguar vyziada zabezpecit vacsi frmol na tratiach do Leo, NZ, Ko a PD.
Ja by som juh so severom cez Nitru spajal nie cez TN, ale cez PD, HS a Vr. Na Povazi je to uz dost prehustene + ozivili by sa aj dalsie zenedbane a zabudnute krasne useky zeleznice.
Ja by som juh so severom cez Nitru spajal nie cez TN, ale cez PD, HS a Vr. Na Povazi je to uz dost prehustene + ozivili by sa aj dalsie zenedbane a zabudnute krasne useky zeleznice.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772424/
No, ja by som to riešil buď celé 861tkami, alebo 75X+4 Bdmpeer,al. niečo podobné. A bolo by to ZA 4:35- TN 6:00-6:02 - CHY 6:55- NR 7:40- NZ 8:15 (EC do BP 8:45) pri 75X samozrejme s prestojom v TN zastávky BY-PB-PU-Beluša-IL-DCA-TN-BN-CHY-TO-LU-NRzast-NR-ŠU-NZ
Späť
NZ 5:55- NR-6:30 - CHY-7:20 - TN 8:20-8:22- ZA 9:45
NZ 10:55 - TN 13:20 prípoj od 130 a 834 k 607
TN 15:00 - NZ 17:15 prípoj od 606 k 841, 131 a do Komárna
ZA 16:35 - NZ 20:15 prípoj k 281
NZ 17:55 - ZA 21:45 prípoj od 272 a 1530, v TN od 707
Späť
NZ 5:55- NR-6:30 - CHY-7:20 - TN 8:20-8:22- ZA 9:45
NZ 10:55 - TN 13:20 prípoj od 130 a 834 k 607
TN 15:00 - NZ 17:15 prípoj od 606 k 841, 131 a do Komárna
ZA 16:35 - NZ 20:15 prípoj k 281
NZ 17:55 - ZA 21:45 prípoj od 272 a 1530, v TN od 707
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772415/
fifo - raz som písal pripomienku k vlaku ZA-NR cez BN. Odpísali mi, že vnímajú túto linku ako potrebnú, ale vyhovárali sa na nízku priepustnosť trate 140. Čo sa týka závodu, neviem, kto postrehol, ale v štúdii EIA je definovaná perspektíva 8 párov vlakov Kozárovce-závod-NR
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772168/
CAT3512C: na trati 143 sú už nasadzované 813-913
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772159/
gvd: ten nápad Zr. TN-BN-NR/NZ sa mi páči,myslím že by sa uživili,len treba písať aj kompetentným..
![](/_img/smile/3.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772158/
janek74 : Okolo trate 143 je slabá frekvencia aj autobusov. Hlavne v smere BN - TN je to bieda, ani komerční nejazdia skoro už. Len SAD TN a ZV jazdia, lebo okrádaním VÚC si dofinancujú svoju komerčnú linku, ktorej prevádzku potom plesknú do faktúr za prímestské linky v nákladoch na phm, náhr. diely, pneumatiky a prehliadky a iné položky ešte. BN skôr majú viac väzieb na Partizánske a Topoľčany. Ibaže na Partizánske by železnica so zachádzkou cez Chynorany neuspela a tak ostáva iba orientovať sa na Topoľčany. Možno by trati pomohlo nasadenie dvojdielnej verzie DMJ 861, ak by také jednotky boli vôbec a tie by pri patričnej rýchlosti mohli jazdiť REX vlaky Nitra - Topoľčany - Bánovce n. Bebravou - Trenčín plus ešte pár vybraných zastávok. Inak je trať 143 niečo podobné ako 151 a 152. Veľmi dobrá rýchlosť, nie tak veľa prejazdov a spoločné majú to, že na všetkých jazdia chcípáky 811 resp. 812, ktoré s PV nevytiahnu viac ako 78-79 km/h.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772157/
dalo by sa zaviesť jeden osobný vlak z NMnV do Leopoldova, napr. o 9 hodine doobeda???? Prvý vlak z NMnV do Lepoldova osobny ide odpoludnia, ráno, doobeda NIČ
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772156/
Škoda, že si nepamätám, kde som čítal článok o modernizácii trate Leo-Nr s možným nasadením Herculesov.
Aby z tých Zr vlakov TN-NR-NZ neboli "rušiace", podľa môjho názoru je potreba apgrejdnúť minimálne Chynorany - Nitra na 2 koľaje, našiel by sa priestor tak pre R do PD, tak pre osobáky Leo-NR-NZ a NR-PD, ako aj pre tie Zr.
A zachvíľu aj pre tú automobilku, ľudia sa budú chcieť sa dostať do práce. Či?
Aby z tých Zr vlakov TN-NR-NZ neboli "rušiace", podľa môjho názoru je potreba apgrejdnúť minimálne Chynorany - Nitra na 2 koľaje, našiel by sa priestor tak pre R do PD, tak pre osobáky Leo-NR-NZ a NR-PD, ako aj pre tie Zr.
A zachvíľu aj pre tú automobilku, ľudia sa budú chcieť sa dostať do práce. Či?
![](/_img/smile/68.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772153/
Nejaký čas -asi 3-4 roky dozadu chodil nedeľný Zr vlak Trenčianska Teplá - Nitra . TN-BN-NR robil za cca 2 hodiny (vtedy neboli 861). Cez Leo sa to robí tiež cca 2 hodiny (s 861). To, čo je iné, je obsluha iného územia. Bez zbytočných prestojov je možné spraviť TN-NZ tesne pod tri hodiny.
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772107/
...aby to mohlo byť, nemali by vlaky zvládať 36km úsek NR-NZ za 56 minút... Používal som Leo-NR-NZ od považských rýchlikov... Lenže 2 hodiny na lokálkach v šukajmafónoch sú fakt pre skalných... Bol by som zvedavý, za aký čas by to bolo došlo z TN cez BN a NR do NZ...typujem 3,5-4hod.
![](/_img/smile/68.gif)
![](/_img/smile/37.gif)
![](/_img/smile/34.gif)
Odkaz na príspevok: https://www.vlaky.net/diskusia/link/772095/